ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند ترفند کاربردی ویندوز 10 که باید یاد بگیرید

ترفند کاربردی ویندوز 10

اگر به تازگی به ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده‌اید یا مدت زیادی است که این سیستم ‌عامل را در اختیار دارید، باید بدانید که تعداد زیادی نکات و ترفندهای کلیدی در رابطه با آن وجود دارد. در این بخش می خواهیم چند ترفند کاربردی ویندوز 10 که بسیار ساده هستند را به شما عزیزان آموزش دهیم.

3 ترفند کاربردی ویندوز 10

ترفند اجرای یک پنجره جدید از برنامه‌ها با Shift + click taskbar icon

با این ترفند ساده ویندوز 10 می‌توانید یک پنجره جدید از برنامه انتخاب شده اجرا کنید. برای نمونه اگر برنامه Word یا مرورگر در حال اجرا است و به یک پنجره جدید از آن نیاز دارید، کافی است دکمه Shift شیفت را پایین نگه دارید و بر روی آیکون آن در نوار وظیفه کلیک کنید تا یک پنجره جدید از آن اجرا شود. همچنین شما می‌توانید همین کار را از طریق رفتن بر روی برنامه مورد نظر و فشردن دکمه میانی ماوس انجام بدهید.

این مطلب را هم ببینید
مشکل شارژ نشدن لپ تاپ را با این روش ها برطرف کنید

ترفند اجرای Task Manager با CTRL + Shift + Esc

با ترکیب کلیدهای CTRL + Shift + Esc می‌توانید سریعاً برنامه Task Manager را در ویندوز 10 را اجرا کنید. مطمئناً Task Manager یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای پیش فرض ویندوز 10 است که در مواقع هنگ کردن برنامه‌ها، فریز شدن سیستم و بروز مشکلات دیگر مفید واقع می‌شود.

ترفند اجرای برنامه‌ها به صورت Run as administrator با CTRL + Shift + click

با ترکیب CTRL + Shift + click می‌توانید برنامه‌ها را با مجوزهای سرپرست سیستم یا همان Run as administrator اجرا کنید. برای این کار کافی است دکمه‌های CTRL + Shift را پایین نگه دارید و بر روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *