کیف و کوله پشتی

چگونه یک چمدان خوب بخریم؟

خرید چمدان خوب

خرید چمدان خوب باعث می شود که شما بتوانید در طول سفر احساس بسیار بهتری داشته باشید و سفر را برای شما خوشایند خواهد کرد. به همین علت هم دارای اهمیت بالایی می باشد. در هنگام خرید چمدان باید به ویژگی های مختلفی از جمله وزن اندازه قابلیت ها و قسمت های مختلف چمدان و ظاهراً دقت داشته باشید و تمامی این عوامل را در نظر بگیرید برای اینکه بتوانید یک تجربه خرید بسیار موفق را در زمینه تهیه چمدان داشته باشید شما را با انواع چمدان ها آشنا می کنیم.

انواع چمدان:

چمدان های پارچه ای:

قبل از خرید چمدان خوب بهتر است که با انواع آن آشنا شوید. یکی از انواع چمدان ها که بسیار پر فروش هست و قیمت بسیار مناسبی نیز دارد، چمدان پارچه ای می باشد. چمدان های پارچه ای معمولاً از برزنت ضد آب ساخته می شود. هرچقدر که تراکم پارچه بیشتر باشد ( بافت آن ریز تر باشد )، استحکام بسیار بالایی دارد و این میزان استحکام در برابر ضربه های مختلف، خط و خش و فشار آسیبی نخواهد دید و حتی در برابر نفوذ آب و رطوبت نیز مقاومت بالایی خواهد داشت. در بسیاری از موارد در قسمت لایه زیر پارچه پلاستیک نیز چسبیده می شود که این کار موجب افزایش ضخامت چمدان خواهد شد. و به ویژگی ضد آب بودن و مقاوم بودن آن دو چندان می افزاید.

هنگام خرید چمدان های پارچه ای می توانید با پاشیدن قطرات آب روی چمدان یا گرفتن فندک نزدیک پارچه ی آن می توانید میزان سلامت و مقاومت و ضد آب بودن چمدان را بررسی کنید. حتی می‌ توانید روی آن ناخن بکشید تا ببینید خراش بر می دارد یا خیر. تمامی این کار ها کمک می کند تا شما قادر باشید خرید چمدان خوب را تجربه کنید.

چمدان های سخت و دارای بدنه ی سفت (هاردکیس):

چمدان هایی که بدنه ی سفت دارند به سه دسته تقسیم بندی می شوند؛ پلی پروپیلن، پلی کربنات، پی وی سی. هر کدام از این چمدان ها ویژگی های خاص خود را دارند. و نقطه ی مشترک در میان همه ی آن ها، بدنه ی سفت و سخت و مقاوم می باشد. شاید این نوع از چمدان ها انعطاف بالایی نداشته باشند اما مقاومت بسیار بالایی دارند و کاملا ضد ضربه و ضد فشار می باشند و هرگز آسیبی نمی بینند. البته در راستای خرید چمدان خوب دقت داشته باشید که این چمدان ها را از برند های معتبر و معروف خریداری بکنید. تا بدین ترتیب مقاومت بالایی داشته باشند.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید ساک

هنگام خرید چمدان خوب در زمینه ی چمدان های سخت و محکم، شاید فروشندگان چمدان را به در و یا به دیوار بکوبند یا روی آن بایستند اما این موارد اهمیت چندانی ندارد و شما با لمس محکم روی بدنه ی چمدان، متوجه میزان سختی و انعطاف چمدان خواهید شد. البته چمدان های پی وی سی در این بین بسیار شکننده تر از سایرین هستند و به همین علت نیز قیمت بسیار ارزانی دارند. پس اگر دنبال چمدان های ارزان قیمت و در عین حال سخت هستید، می توانید چمدان های پی وی سی را خریداری بکنید.

چمدان های کودکانه:

پروسه ی خرید چمدان خوب شامل چمدان های بچگانه ی مختص کودکان نیز می شود. چمدان های بچگانه ممکن است که در جنس های مختلف وجود داشته باشند. این چمدان ها طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی را شامل می شوند و کاملا زیبا می باشند. شما می توانید طرح های مختلف آن را در سایت پایاتل مشاهده کنید. معمولا چمدان‌های کودکان دارای سایز کوچک تری نسبت به چمدان بزرگسالان هستند. تا کودکان بتوانند آن ها را شخصا حمل و جا به جا کنند. و علاوه بر این می‌توانید با کمی جستجو طرح مورد علاقه ی کودک خود را روی یک چمدان پیدا و سپس خریداری کنید.

خرید چمدان خوب

مشخصات یک چمدانِ خوب

جنس کلاف:

به استخوان بندی چمدان می گویند معمولاً چمدان های پارچه ای از جنس پلی کربنات دارند و انعطاف بالایی را نیز دارا هستند و در برابر انواع ضربه ها مقاوم هستند و به ندرت دچار آسیب می‌شود که بدنه سخت دارند به علت ساختار بدنه ای که دارند نیاز به کلاف ندارند و استحکام آنها به عنوان وسیله‌ای آنها بستگی دارد برای اینکه بتوانیم نوع جنس طلا را متوجه شوید که می توانید به داخل زندان را باز کنید و سپس به کلاف آن دست پیدا خواهید کرد و کلاف قابل مشاهده می باشد.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید کیف مناسب لپ تاپ

جنس چرخ:

در خرید چمدان خوب جنس چرخ های آن نکته ی بسیار مهمی است. چون چرخ ها ممکن است که روی سطوح سخت جا به‌ جا شوند و باید جنس بسیار مناسبی داشته باشند تا آسیبی نبینند. چمدان هایی که از کیفیت بالا برخوردارند چرخ های پلاستیکی و انعطاف پذیر دارند که بلبرینگ خوبی را نیز دارا هستند. اگر چرخ چمدان در حال خریداری، تا 360 درجه را به آسانی و خوبی چرخید، این امر نشان می دهد که آن چمدان کیفیت بالایی دارد.

دوخت مناسب:

چمدان هایی که جنس پارچه ای دارند باید دوخت بسیار ظریف و با کیفیتی داشته باشند. این دوخت ظریف کمک می کند تا کیفیت چمدان دو چندان شود و علاوه بر این، نمای بسیار زیبایی خواهد داشت و هرگز در معرض پارگی قرار نخواهد گرفت و موجب طول عمر و دوام بسیار بالای چمدان خواهد شد.

خرید چمدان خوب

روان بودن زیپ:

زیپ یک چمدان خوب باید بسیار مستحکم، مقاوم و در عین حال، روان باشد. روان بودن یک زیپ موجب می شود تا بتوانید به آسانی آن را باز و بسته بکنید و هرگز در این امر دچار مشکل نخواهید شد. چمدان های بی کیفیت زیپ های آسیب پذیری دارند. که علاوه بر عدم روان بودن، ممکن است با کوچک ترین فشاری دچار شکستگی و پارگی شوند.

جنس آستر درون چمدان:

درون بدنه ی داخلی چمدان ها آستر تعبیه شده است. این آستر باید کیفیت بالایی داشته باشد تا به آسانی پاره نشود و یا آسیبی نبیند و بتواند دوام بالایی داشته باشد.

خرید از فروشگاه پایاتل:

انواع چمدان های پارچه ای، سخت و.. را می توانید در کیفیتی بسیار بالا و قیمتی بسیار مناسب از سایت معتبر و نام آشنای پایاتل خریداری بکنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *