تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

کامپیوتر MateStation B515 هواوی رونمایی شد

کامپیوتر MateStation B515 هواوی

هواوی یک شرکت فناورانه چینی است که در ابتدا با هدف تولید تجهیزات مخابراتی و شبکه تأسیس گردید و با موبایل‌های محبوبش نیز نزد جهانیان شناخته شد. امروزه شاهد طیف گسترده ای انواع محصولات حوزه فناوری از این کمپانی هستیم. کامپیوتر MateStation B515 هواوی محصول جدیدی از این برند بوده که به تازگی رونمایی شده و مجهز به پردازنده سری رایزن ۴۰۰۰ می باشد.

کامپیوتر MateStation B515 هواوی

به گفته کمپانی سازنده MateStation B515 برای ارگان‌ها و شرکت‌ها تولید شده است. به عبارت دیگر این سیستم با در نظر گرفتن فشار کاری و قدرت پردازشی بالا ساخته شده و کیس، مانیتور، کیبورد و ماوس آن طراحی ساده‌ای دارند. MateStation B515 بسته به انتخاب خریدار به پردازنده AMD Ryzen 5 4600G یا Ryzen 7 4700G مجهز می‌شود. این دو چیپ از نوع پردازنده شتاب یافته (APU) بوده و از پردازشگر گرافیکی مجتمع Radeon Vega برخوردارند. این سیستم با ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 با کلاک ۳۲۰۰ مگاهرتز و حافظه SSD در ظرفیت‌های مختلف با هارد ۱ ترابایتی قابل سفارش است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین ماوس های 2020

سیستم مورد بحث از منبع تغذیه ۳۰۰ واتی نیرو گرفته و از وای فای و بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند. همچنین از حسگر اثر انگشت بهره‌مند بوده و به کمک ماژول NFC به موبایل‌های هواوی وصل می‌شود. البته آنطور که در گزارش آمده، کیبورد مدل ۱۶ گیگابایتی دارای حسگر اثر انگشت است و مدل ۸ گیگابایتی پایه با کیبورد معمولی به دست کاربر می‌رسد.

مانیتور این سیستم از پنل ۲۳.۸ اینچی با نسبت بدنه به نمایشگر ۹۰ درصد برخوردار بوده و رزولوشن آن فول‌اچ‌دی (۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل) است. در ادامه گزارش نوشته شده که این سیستم با کارت گرافیک مجزای جیفورس GTX 1650 نیز قابل سفارش است. MateStation B515 در ۵ پیکربندی مختلف همراه با سیستم عامل ویندوز ۱۰ با قیمت ۷۶۰ تا ۱۳۷۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
بررسی SSD اینترنال ADATA XPG SX6000 Lite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *