بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بازی Team Fortress 2

بازی Team Fortress 2

بازی های آنلاین چند نفره معمولا بسیار پرطرفدار هستند. این دسته از بازی ها به دلیل ماهیت گروهی که دارند ، هیجان بیشتری در افراد ایجاد می کنند. بازی Team Fortress 2 یکی از این گونه بازی ها می باشد که ژانر اکشن و تیراندازی داشته و توسط کمپانی Valve ساخته شده و به انتشار رسیده است.

بازی Team Fortress 2

گیم پلی بازی

در اکثر حالت‌های موجود در گیم پلی این بازی تیم‌های آبی (Blue) و قرمز (Red) برای انجام یک هدف عملیاتی علیه همدیگر مبارزه می‌کنند. بازیکن‌ها در خلال این بازی می‌توانند انتخاب کنند که به عنوان یکی از 9 کلاس شخصیتی در این تیم‌ها به مصاف همدیگر روند؛ کلاس‌هایی که هر یک دارای قدرت‌ها و ضعف‌های مخصوص به خود و همچنین اسلحه‌های ویژه خود هستند. همچنین تعادل این کلاس‌ها نیز اهمیت زیادی دارد تا چگونگی ارتباط میان این قدرت‌ها و ضعف‌ها در یک محیط همکاری تیمی مشخص شود. با وجود آن‌که قابلیت‌های تعدادی از کلاس‌ها نسبت به نسخه اول بازی تیم فورترس دچار تغییر شده‌اند عناصر اصلی هر کدام از کلاس‌ها باقی مانده‌اند و این عناصر اصلی عبارتند از اسلحه اصلی، اسلحه فرعی و یک اسلحه نزدیک برد (Melee).

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Assassin's Creed Odyssey

این بازی به همراه 6 نقشه اصلی منتشر شد و از آن زمان تا کنون بیش از 110 نقشه در به‌روزرسانی‌های مختلف بازی به آن اضافه شده‌اند و در میان این‌ها نقشه‌های ساخته شده توسط بازیکنان نیز حضور دارند. هنگامی که بازیکن‌ها یکی از حالت‌های بازی Team Fortress 2 را برای اولین بار انتخاب می‌کنند یک ویدیو معرفی به آن‌ها نشان می‌دهد که چگونه اهداف موجود را به اتمام برسانند. علاوه بر این هنگام مسابقه‌ها فردی به نام ادمین (Administrator) که توسط الن مک‌لین (Ellen McLain) صداپیشگی شده است از طریق اسپیکرهای بلند رویدادهای هر بازی را آنونس می‌کند. محدودیت تعداد بازیکن‌ها در پلتفرم‌های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 شانزده نفر محسوب می‌شود. همچنین در سال 2008 کمپانی Valve نسخه کامپیوتر این بازی را به روزرسانی کرد و از این طریق حداکثر میزان تعداد بازیکن در این نسخه از بازی Team Fortress 2 به 32 نفر رسید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Undertale

بازی مذکور اولین نسخه از بازی‌های چندنفره کمپانی Valve است که در آن برای تک تک بازیکن‌ها آمار (Statistic) جزئی ارائه می‌شود. برخی از مثال‌ها در این رابطه شامل میزان کل زمانی است که به عنوان هر یک از کلاس‌های بازی صرف می‌کنید و به این مورد بیشترین میزان امتیاز کسب شده، بیشترین ماموریت‌های انجام شده در یک دور کامل از بازی و… را نیز می‌توانید اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *