آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم انتخاب لباس نوزاد برای عکاسی

انتخاب لباس نوزاد برای عکاسی

والدین همواره تمایل دارند تا از دوران مختلف کودک خود عکس های یادگاری داشته باشند. اما یکی از چالش های آن ها این است که برای عکاسی کودک چه لباسی مناسب است. انتخاب لباس می بایست متناسب با محیط عکاسی و سبک آن انتخاب شود. در ادامه نکات مهم انتخاب لباس نوزاد برای عکاسی را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

هنگام انتخاب لباس نوزاد برای عکاسی چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

استفاده از لوازم دکوری با رنگ‌های پاستلی

راحت‌ترین راه‌حل تمرکز کردن روی رنگ‌ها است. در زمان انتخاب لباس برای عکاسی از نوزاد بهتر است رنگ‌های پاستلی و یا خنثی را انتخاب کنید زیرا این رنگ‌ها نماد معصومیت و آرامش هستند. آبی نرم، صورتی نرم، سفید، بژ و سرمه ای برخی از بهترین رنگ‌ها برای عکاسی از نوزاد هستند.

از پتوها و ملحفه‌های نرم استفاده کنید

هیچ چیز بامزه‌تر از بچه‌ای که داخل یک پتوی گرم و نرم قرار گرفته است نیست. شما می‌توانید یک نشیمن‌گاه نرم بسازید که به عنوان لباس هم برای نوزاد شما کاربرد دارد. همچنین می‌توانید از ملحفه‌های کوچک هم استفاده کنید و نوزاد را داخل آن‌ها بپیچید. با این کار دیگر نیازی نیست نگران این باشید که چطور باید به تن سوژه لباس بپوشانید یا لباس‌های او را عوض کنید.

این مطلب را هم ببینید
چند روش خلاقانه برای عکاسی از درختان

استفاده از لباس‌های حیوانی

استفاده از لباس‌های حیوانی بامزه برای عکاسی از نوزاد‌ها خیلی متداول است. شما می‌توانید در سطح اینترنت و یا به صورت آنلاین لباس‌های حیوانی بامزه مختلفی را برای نوزادهایی که قرار است از آن‌ها عکاسی کنید پیدا کنید. همچنین می‌توانید از اسباب‌بازی‌ها و لوازم دکوری مشابه لباس آن‌ها هم برای تقویت تصاویر خودتان استفاده کنید.

استفاده از کلاه و هدبند

کلاه و هدبند می‌تواند یک وسیله‌ی تزئینی خیلی خوب برای عکاسی از نوزاد باشد. شما با استفاده از این لوازم می‌توانید خلاقیت خود را نشان دهید. برای مثال می‌توانید از کلاه‌های بافتنی یا قلاب‌بافی شده استفاده کنید و یا حتی از وسایل تزئینی استفاده کنید که خودتان درست کرده‌اید.

استفاده از زیبایی‌های بدن لخت نوزادها

نوزادها معمولا یک پوست نرم و بی نقص دارند که داخل عکس‌ها خیلی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. خیلی از عکاس‌ها زمان عکاسی از نوزاد ترجیح می‌دهند از آن‌ها به صورت لخت و بدون لباس عکاسی کنند. یک عکس نوزادی از بچه‌ای که لخت است همیشه خیلی طبیعی به نظر خواهد رسید. علاوه بر این، نوزاد در زمان لباس پوشیدن خیلی اذیت نمی‌شود و لازم هم نیست که او را بیدار کنید. شما می‌توانید یک لانه‌ی نرم بسازید و کودک را در یک وضعیت  راحت داخل آن قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
6 نکته مهم برای عکاسی معماری داخلی

استفاده از لباس‌های فصلی

می‌توانید از لباس‌های فصلی هم استفاده کنید. کریسمس و یا عید نوروز گزینه‌های خوبی هستند که باعث خواهند شد نوزادهای شما خیلی بامزه‌تر دیده شوند. همچنین می‌توانید از لباس‌های تابستانی و یا پائیزی هم استفاده کنید ولی باید خیلی مراقب باشید که این تم‌ها با شخصیت نوزادی که می‌خواهید از آن عکاسی کنید سازگار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *