اخبار تکنولوژی

آشنایی با اسپیکر گوگل هوم و ویژگی های آن

اسپیکر گوگل هوم

اسپیکر گوگل هوم دستگاهی هوشمند بوده که توسط گوگل ساخته شده است. گوگل در نوامبر 2016 وارد بازار اسپیکرهای هوشمند شد و در حال حاضر، پنج دستگاه خانگی را در این رده به فروش می‌رساند؛ گوگل هوم مینی به قیمت 50 دلار، گوگل هوم به قیمت 100 دلار، گوگل هوم مکس به قیمت 300 دلار، نست هاب به قیمت 130 دلار و نست هاب مکس به قیمت 230 دلار که همه آن‌ها دارای دستیار گوگل هستند. اما اینکه گوگل هوم چیست و چه ویژگی های جذابی دارد را ما به شما خواهیم گفت.

اسپیکر گوگل هوم

اسپیکر گوگل هوم در واقع رقیبی جدی برای آمازون اکو می باشد. دستگاه گول هوم اساسا به عنوان وسیله‌ای برای قرارگیری دستیار گوگل طراحی شده است. دستیار گوگلی که از طریق گوگل هوم به آن دسترسی دارید، همانی است که در گوشی‌های اندروید جدید قرار دارد؛ اما با توجه به قرار گرفتن تمرکز روی خانه، تاکید زیادی روی کنترل خانه هوشمند دارد.

این دستگاه چیزی را ضبط نمی کند تا زمانی که کلمات از پیش تعیین‌شده، یعنی «اوکی گوگل» یا «هی گوگل» را نگویید، به دستورات شما پاسخ نمی‌دهد. این دستگاه مجهز به چند دکمه فیزیکی نیز می باشد. با این دکمه‌ها می‌توانید میزان صدا را تغییر دهید، میکروفون را قطع کنید و موسیقی را از طریق یک رابط فیزیکی، قطع یا پخش کنید.

این مطلب را هم ببینید
هر آنچه باید در مورد تراشه مغزی شرکت نورالینک بدانید

ویژگی ها

وقتی می‌خوابید، نویز سفید پخش کنید

با اسپیکر هوشمند گوگل می‌توانید هنگام خواب، صدای نویز سفید پخش کنید یا شاید هم ترجیح بدهید صدای بارش قطرات باران را بشنوید و به خواب بروید. این صدا تا زمانی که به خواب بروید، در اتاق پخش خواهد شد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که در یک زمان مشخص حتما خاموش شود، می‌توانید برایش تایمر خواب را تنظیم کنید.

پخش همزمان هر صدایی برای تمام گوگل هوم های موجود در خانه

اگر چند دستگاه گوگل هوم در خانه دارید ، می توانید به طور هم زمان یک صدا را در همه آن ها پخش کنید. برای مثال هنگام شام، می‌توانید به اسپیکر بگویید زمان شام است تا به همه اعضای خانه که دارای گوگل هوم هستند، این پیام به راحتی به صورت یک زنگ شام برسد. یک زندگی هوشمند و جذاب!

ابزاری کنترلی برای خانه هوشمند

اسپیکر گوگل هوم

دستیار هوشمند گوگل توانایی کنترل طیف گسترده ای از محصولات هوشمند خانگی را دارد. شما می‌توانید از این دستگاه بخواهید تا نور اتاق را کم یا زیاد کند؛ درجه حرارت را با کم و زیاد کردن سیستم گرمایش تنظیم کرده و کتری یا مایکروویو را خاموش یا روشن کند.

برقراری تماس های هندزفری

با استفاده از این ویژگی، با هریک از مخاطبان گوگل خود که می خواهید تماس برقرار کنید. فقط کافی است بگویید «Hey Google, call…» و گوگل هوم به صورت خودکار آن شماره را برایتان می‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
10 محصول عجیب سامسونگ که احتمالا از وجودشان بی خبرید

پیدا کردن گوشی تلفن گمشده

اسپیکر گوگل هوم

بارها پیش آمده که در خانه یا محل کار خود فراموش می کنیم که تلفن همراهمان را کجا گذاشته ایم. دستیار Google Home می‌تواند آن را برایتان پیدا کند. کافی است به بگویید «Hey Google, find my phone» تا با تلفن همراه شما تماس بگیرد.

روشن و خاموش کردن تلویزیون

اگر تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی از HDMI CEC را داشته باشد، و همچنین یک دستگاه کروم کست متصل به تلویزیون دارید، می‌توانید از گوگل هوم برای روشن و خاموش کردن تلویزیون استفاده کنید.

می‌تواند به زبان های مختلف صحبت کند

اسپیکر گوگل هوم قابلیت پشتیبانی از زبان های مختلفی در سراسر جهان را دارد. یکی از بروزرسانی‌های جدیدی که در این زمینه اضافه شده، قابلیت تشخیص زبان به صورت آنی است؛ یعنی دستگاه می‌فهمد که شما به چه زبانی صحبت می‌کنید و به همان زبان پاسخ می‌دهد.

مغازه ها و کسب‌و‌کارهای محلی را برایتان جستجو و پیدا می‌کند

هر لحظه به هر چیزی که نیاز داشته باشید و ندانید به کجا باد مراجعه کنید، گوگل هوم به کمک شما خواهد آمد. به دنبال لوله کش می گردید؟ با گفتن جمله «OK Google, find me a plumber»، دستگاه هوشمند گوگل هوم نزدیک‌ترین لوله‌کش به منزلتان را پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *