آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکس های تار و نحوه برطرف کردن آن ها

عکس های تار

چهار عامل اصلی وجود دارند که باعث عکس های تار  می‌ شوند و هر چهار آن‌ها برای به خاطر سپردن هر عکسی که می‌ گیرید مهم است. در اینجا، توضیح می‌ دهم که چطور از هر نوع ابهامی در تصاویر خود اجتناب کرده، یا آن‌ها را تا حد ممکن در عکاسی خود به حداقل برسانید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این مشکل بپردازیم و نحوه بر طرف کردن آن ها را با هم به بحث بگذاریم. پس با ما تا پایان مقاله همراهی کنید تا این نکات مهم را بیاموزید. توجه داشته باشید که در هر عکس چها عامل می تواند باعث ابهام شود:

  • حرکت یا لرزش دوربین (سوژه)
  • خارج از فوکوس بودن
  • پراش تصویر
  • مشکلات موجود در لنز

ما در این مقاله تا حد امکان این موارد را توضیح می دهیم و به بررسی آن ها می پردازیم.

بررسی کلی

در این بخش از مقاله موارد گفته شده را به بررسی م یگذاریم. با ما همراه شوید.

تاری حرکت و لرزش دوربین

شاید بزرگترین دلیل وجود عکس های تار حرکات مختلف باشد ، زیرا موضوع شما، یا دوربین شما هنگام گرفتن عکس بیش از حد زیاد حرکت می کند. تاری حرکتی تنها زمانی ظاهر می‌شود که چیزی در عکس شما در طول نوردهی شما با چند پیکسل حرکت می‌کند. اگرچه این نوع ابهام در تصاویر به شدت با سرعت اشیاء موجود در عکس شما ارتباط دارد. یا اینکه دوربین شما چقدر متزلزل است ، اما این تنها عوامل مهم نیستند.

  • سرعت شاتر شما نیز از اهمیت حیاتی در ارتباط با عکس های تار برخوردار است.

از نظر فنی ، تمام کاری که برای از بین بردن تاری حرکت (چه از نظر سوژه و چه از لرزش دوربین) باید انجام دهید اینست که از سرعت شاتر کافی استفاده کنید. از نظر فنی ، تمام کاری که برای از بین بردن تاری حرکت (چه از نظر سوژه و چه از لرزش دوربین) باید انجام دهید این است که از سرعت شاتر کافی استفاده کنید. 

نکات عکس های تار

پشه

خارج از فوکوس بودن.

یکی دیگر از دلایل تاری در عکاسی،

  • تاری به دلیل خارج از فوکوس بودن است.

بارز ترین دلیل برای این قضیه زمانی است که تمرکز را از دست بدهند.

  • در این حالت یا فوکوس زیادی انجام دادید
  • یا خیلی کم فوکوس داشته اید.

نکته اصلی جلوگیری از این نوع تار بودن این است که وقت خود را در این زمینه بگذرانید و مطمئن شوید که روی موضوع مناسب تمرکز کرده اید.

نوع دیگری از تاری فوکوس زمانی رخ می‌ دهد که

  • عمق میدان شما به اندازه کافی بزرگ نباشد.

شاید شما در حال عکاسی از یک گروه از افراد هستید، و برخی از آن‌ ها نزدیک‌ تر از بقیه هستند. شما نمی‌توانید هم‌ زمان بر روی افراد نزدیک و دور تمرکز کنید. بنابراین، شما باید یکی از آن‌ ها را انتخاب کنید، و یا به طور بالقوه سعی کنید در فاصله بین آن‌ ها فوکوس کنید.

عکس های تار و نکات تولید آن ها

برگ

پراش

ایجاد عکس های تار از پراش به اندازه دو نوع قبلی به رسمیت شناخته‌ نشده است، اما هنوز نقش مهمی در عکاسی ایفا می‌ کند. شکست، ویژگی بنیادی هر موج از جمله نور است. زمانی که نور از یک مانع یا یک سوراخ عبور می‌ کند مانند دیافراگم در لنز شما شروع به دخالت در خود می‌ کند. این تداخل سیگنال خود را گسترش می‌ دهد، بنابراین با توجه به یک اشاره دقیق از نور محو می‌شود. و این تاری به طور مستقیم در یک عکس دیده می‌ شود.
  • فیزیک پراش فراتر از این مقاله است.
برای رفع این مشکل در عکس های تار باید از طریق تنظیمات دیافراگم با توجه به سوژه خود اقدام کنید. 

مشکلات موجود در لنز ها

آخرین مورد در لیست عکس های تار نبود لنز یا مشکل داشتن لنز ها است. این مورد در دنیای عکاسی مورد توجه بسیاری قرار می گیرد ، تا حد زیادی به این دلیل که تنها منبع تار بودن است که می توانید با خرید تجهیزات مختلف به راحتی آن را بهبود بخشید. با این حال ، بندرت بزرگترین علت یک عکس مبهم است.

 

این مطلب را هم ببینید
معرفی سه مدل از پهپادهای مبتدی 2021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *