آموزش دوربین مداربسته, دوربین مداربسته

آشنایی با انواع دوربین های مدار بسته

هنگامی که صحبت از ایمن سازی کسب و کار شما می شود، انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. نظارت نقش بزرگی در جامعه امروز ایفا می کند و با دوربین های اطراف ما، زندگی روزمره ما هر روز سطوح بالاتری از امنیت را تجربه می کند.با این حال، آنچه بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته وجود دارد که مناسب موقعیت‌ها یا مکان‌های مختلف هستند و انتخاب دوربین مناسب برای کاربرد مناسب واقعاً حیاتی است.دوربین مداربسته نقش بزرگی در جامعه امروزی ایفا می کند و با دوربین های اطراف ما، زندگی روزمره ما هر روز سطوح بالاتری از امنیت را تجربه می کند. با این حال، آنچه بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته وجود دارد که مناسب موقعیت‌ها یا مکان‌های مختلف هستند و انتخاب دوربین مناسب برای کاربرد مناسب واقعاً حیاتی است. در اینجا، به بررسی این نوع دوربین‌ها و آنچه که آنها را برای برخی مکان‌ها نسبت به مکان‌های دیگر منحصر به فرد و مناسب‌تر می‌کند، می‌پردازیم.

انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین های مداربسته چیست؟

دوربین گنبدی
دوربین گلوله
دوربین C-mount
دوربین روز/شب
دوربین PTZ

دوربین های تکنولوژی Dark Fighter

این دوربین ها می توانند تصاویر رنگی را در شرایط بسیار کم نور دریافت کنند. فناوری جنگنده تاریک را می توان در روز و شب استفاده کرد و به لطف طیف گسترده ای از قابلیت ها، عملکرد مطلوبی را ارائه داد. آنها مجهز به سنسورهای اسکن پیشرونده ½ اینچی CMOS هستند که به دستگاه اجازه می دهد تصاویر با کیفیت بالا را بگیرد و به منبع نور اضافی نیاز ندارد، دوربین نظارت امنیتی در شب عالی است.

سایر مزایای دوربین های فن آوری جنگنده تاریک عبارتند از:

ویژگی های هوشمند : عبور از خط، صدا و تشخیص چهره را دارد

می تواند برای اهداف مختلف استفاده شود

همچنین کیفیت بالای آن است.

دوربین های ANPR/LPR

دوربین های ANPR و LPR برای خواندن و ذخیره داده ها در پلاک های ثبتی استفاده می شوند. آنها یک راه حل ساده و کارآمد را برای بسیاری از سازمان ها از جمله عوارض، مدیریت اقامت بیش از حد هتل و پارکینگ خودرو ارائه می دهند. ANRP مخفف Automatic Number Plate Recognition است (دوربین های LPR مخفف دوربین های پلاک خودرو هستند) و این دستگاه ها به به دست آوردن اطلاعات فراوان در یک منطقه پر رفت و آمد برای ایمن نگه داشتن هر محل کمک می کنند.

سایر مزایای دوربین های ANPR/LPR عبارتند از:

ویژگی های هوشمند: ذخیره سازی اطلاعات
می تواند خودروهایی را که از یک محل ممنوع شده اند شناسایی کند
به یک کسب و کار اجازه می دهد تا به راحتی اجرا شود

دوربین گنبدی داخلی و خارجی

دوربین Dome یکی از رایج‌ترین دوربین‌ها برای امنیت و نظارت در محیط‌های داخلی و خارجی است. شکل دوربین تشخیص اینکه دوربین به کدام سمت رو به رو است را برای تماشاگران دشوار می کند، که این یک قطعه طراحی قوی است و با ایجاد فضای عدم اطمینان مجرمان را از جرم باز می دارد. از دیگر مزایای این نوع دوربین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایر مزایای دوربین های داخلی و خارجی Dome عبارتند از:

سهولت نصب
ویژگی های مقاوم در برابر خرابکاری
دید در شب IR

دوربین گلوله

دوربین های گلوله بلند و استوانه ای شکل هستند و برای استفاده در فضای باز ایده آل هستند

دید در شب IRنصب

وسایل کمکی با اندازه و جمع و جور است
وضوح تصویر با کیفیت بالایی دارند

نقاط قوت آنها به طور خاص در برنامه هایی است که نیاز به مشاهده از راه دور دارند. دوربین‌ها که در داخل محفظه‌های محافظ نصب می‌شوند، در برابر گرد و غبار، خاک و سایر عناصر طبیعی محافظت می‌شوند. دوربین‌ها را می‌توان به راحتی با یک براکت نصب کرد و بسته به نیازهای کاربرد مورد نظر آن، با لنزهای ثابت یا وریفوکال نصب می شود.

از دیگر مزایای دوربین های گلوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دید در شب IR
نصب وسایل کمکی با اندازه جمع و جور
وضوح تصویر با کیفیت بالا

دوربین C-mount

دوربین‌های C-mount همراه با لنزهای جداشونده، امکان تغییرات ساده لنز را برای تناسب با کاربردهای مختلف فراهم می‌کنند. دوربین های C-mount به لطف امکان استفاده از لنزهای ویژه با این دوربین ها می توانند مسافت های بیش از 40 فوت را پوشش دهند، در حالی که لنزهای مداربسته استاندارد فقط می توانند مسافت های 35-40 فوت را پوشش دهند.

 

سایر مزایای دوربین های C-mount عبارتند از:

این مطلب را هم ببینید
تفاوت NVR و DVR چیست؟

می تواند از تغییرات تکنولوژی پشتیبانی کند
برای استفاده در داخل ساختمان موثر است
اندازه بزرگ آنها را قابل توجه می کند (که به عنوان یک بازدارنده عمل می کند)

دوربین روز/شب

این دوربین‌ها که هم در محیط‌های معمولی و هم در محیط‌های با نور ضعیف کار می‌کنند، از عدم نیاز به نورگیرهای مادون قرمز داخلی بهره می‌برند، زیرا به لطف تراشه‌های تصویربرداری حساس فوق‌العاده‌شان می‌توانند تصاویر ویدیویی واضحی را در تاریکی ثبت کنند. به همین دلیل، این دوربین ها برای برنامه های نظارتی در فضای باز که در آن دوربین های IR قادر به عملکرد بهینه نیستند، ایده آل هستند.

سایر مزایای دوربین های روز و شب عبارتند از:

ضبط به دو صورت رنگی و سیاه و سفید.
طیف گسترده ای از اندازه های موجود است
قابلیت مادون قرمز

دوربین PTZ Pan Tilt & Zoom

PTZ – حرکت / شیب / زوم – دوربین‌ها اجازه می‌دهند دوربین به چپ یا راست (پنینگ)، بالا و پایین (کج) حرکت داده شود و حتی اجازه می‌دهد لنز نزدیک‌تر یا دورتر زوم شود. این دوربین ها در شرایطی استفاده می شوند که یک نگهبان زنده یا متخصص نظارت در آنجا است که سیستم های امنیتی را اداره می کند.

سایر مزایای دوربین های PTZ عبارتند از:

200 متر دید در شب IR
زوم اپتیکال X36
وضوح تصویر با کیفیت بالا

دوربین مدار بسته محتاطانه

این نوع دوربین‌ها امکان قرارگیری محتاطانه را فراهم می‌کنند، به این معنی که می‌توانید فیلم‌های خوبی از سرقت و آسیب‌های مجرمانه بگیرید. دوربین های مدار بسته محتاطانه سودمند هستند زیرا مجرمان کمتر آنها را تشخیص می دهند و بنابراین احتمال آسیب کمتری در این فرآیند وجود دارد.

سایر مزایای دوربین های مداربسته مخفی عبارتند از:

قابل نگه داشتن یا نصب است
می تواند در اشیاء مختلف پنهان شود
برای استفاده در داخل ساختمان موثر است

دوربین های حرارتی تصویر/دوربین های مادون قرمز

دوربین مداربسته گنبدی IR – ضبط شده در دوربین

یکی از بهترین دوربین‌های نظارت 24 ساعته در ارائه فرودگاه‌ها، بنادر، تابلوها و بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی دیگر با تصاویر باکیفیت، مهم نیست در چه ساعتی از روز است. دوربین‌های مادون قرمز دارای LED‌های کوچکی هستند که لنز را احاطه کرده‌اند تا به تشخیص چهره‌های متحرک به رنگ مشکی کامل کمک کنند. دوربین های حرارتی می توانند در فواصل طولانی، تا فاصله 300 متری را ببینند!

سایر مزایای دوربین های مادون قرمز عبارتند از:

متجاوزان را در فاصله 250-300 متری شناسایی کنید
در نور کم خوب است
تابش حرارتی از موانع بصری عبور می کند

دوربین های وریفوکال

دوربین‌های متغیری که در دوربین‌ها به کار گرفته شده‌اند

با قابلیت بزرگنمایی و بزرگنمایی بدون از دست دادن فوکوس. دوربین های Varifocal به شما این امکان را می دهند که فاصله کانونی، زاویه و افزایش یا کاهش زوم را تنظیم کنید –  برای گرفتن فیلم در یک اتاق مربعی که در آن معمولاً با هر دوربین جایگزین و لنز ثابت، «منطقه مرده» را تجربه می کنید ایده آل است.

سایر مزایای دوربین های وریفوکال عبارتند از:

می تواند آن “مناطق مرده” را که دوربین های دیگر نمی توانند ثبت کنند را ثبت کند
تمرکز استثنایی ارائه می دهد
از نزدیک و در فواصل طولانی به خوبی کار می کند

دوربین های تحت شبکه دوربین های مدار بسته HD – Cated on Camera

این دوربین ها تصاویر را در سراسر اینترنت به اشتراک می گذارند، بنابراین می توان به راحتی به فیلم های دوربین مداربسته دسترسی داشت. دوربین های تحت شبکه هم برای مقاصد خانگی و هم برای اهداف تجاری ایده آل هستند زیرا می توانید در زمانی که از ملک دور هستید ببینید چه اتفاقی در حال وقوع است.

سایر مزایای دوربین های تحت شبکه عبارتند از:

داده ها به راحتی قابل دسترسی هستند
ایده آل برای خانه ها و شرکت ها
کابل کشی کمتر و نگهداری کمتر

دوربین های با وضوح بالا

دوربین‌های با وضوح بالا دارای وضوح بالایی هستند که عمدتاً در مؤسسات پرخطر مانند بانک‌ها و کازینوها استفاده می‌شوند. این برای گرفتن یک تصویر خوب از هر کسی است که برای حفظ امنیت بالا و حداکثر ایمنی وارد و خارج می شود. این دوربین ها برای تشخیص رفتار نادرست عالی هستند و به کاربر اجازه می دهند تا برای وضوح بیشتر، در صورت نیاز از فیلم در دادگاه، بزرگنمایی کند.

سایر مزایای دوربین های با وضوح بالا عبارتند از:

تصاویر واضح و دقیق
حداکثر ایمنی را برای موسسات با ریسک بالا ارائه می دهد
می تواند بدون از دست دادن تمرکز بزرگنمایی کند

چه نوع دوربین مداربسته ای بخریم؟

بسیار مهم است که مطمئن شوید دوربین مدار بسته مناسبی را انتخاب کرده اید، زیرا بسته به محل قرارگیری آنها و استفاده اصلی آنها، باید دوربینی را پیدا کنید که بهترین نیازهای شما را برآورده کند.چه به دنبال نصب دوربین مداربسته در خارج از یک ملک برای مشاهده فعالیت های مجرمانه باشید، چه آن را برای نظارت بر خانه یا اجناس یک شرکت در داخل آن قرار داده باشید، باید عواملی را در نظر بگیرید اما ابتدا باید 3 عامل را در نظر گرفت:

1. لنز صحیح

این تضمین می کند که تصویری با کیفیت دریافت کنید. انتخاب لنز مناسب به دوربین شما امکان فوکوس می‌دهد و نور کافی را به سنسور روی دوربین می‌آورد و به شما در خواندن پلاک‌های ثبت و تشخیص چهره‌ها و غیره کمک می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
چگونه تار عنکبوت،یا حشرات را از دوربین های مداربسته دور نگه داریم

البته داشتن جزئیات بیشتر در همه موقعیت‌ها به شما کمک می‌کند، زیرا به این معنی است که می‌توانید دقیقاً آنچه را که اتفاق می‌افتد ببینید و یک رکورد واضح در فیلم بگیرید. یک لنز زوم می‌تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار دهد، زیرا زوم اپتیکال می‌تواند نور را هنگام رسیدن به سنسور تنظیم کند و انعطاف‌پذیری و تصاویر بهبودیافته را ممکن می‌سازد.

2. سنسور صحیح

هنگام یافتن سنسور مناسب باید به دو نکته توجه کرد: نوع و اندازه. اینها هستند:

CMOS (نیمه هادی اکسید فلزی مکمل)
دوربین های CCD (دستگاه جفت شده شارژ شده).

CCD گرانتر از CMOS است و تصویر واضح تری تولید می کند که برای شناسایی چهره ها و پلاک های ثبت نام ایده آل است.

3. وضوح خروجی صحیح

هرچه پیکسل بیشتر باشد، تصویر بهتر است. بالاترین وضوحی که می توانید دریافت کنید 700TVL است اما بسیاری از دوربین های اصلی بین 300-550TVL هستند. مطابقت با وضوحی که دوربین شما می تواند تولید کند بسیار مهم است، هر چیز دیگری کاملا غیر ضروری است.

هنگام خرید دوربین مدار بسته به چه نکاتی توجه کنیم:

آیا دوربین های مداربسته من باید محتاطانه باشند یا یک بازدارنده بصری؟
چگونه بفهمم در داخل و خارج از خانه از چه چیزی استفاده کنم؟
شرایط نور چگونه است؟
آیا وضوح تصویر مهم است؟
آیا صدا مورد نیاز است؟

آیا دوربین های مداربسته من باید محتاطانه باشند یا یک بازدارنده بصری؟

دوربین‌های جعبه‌ای نشانه‌ای آشکار برای هرکسی که از آنجا عبور می‌کند نشان می‌دهد که در دوربین‌های مداربسته ضبط می‌شود و این می‌تواند یک بازدارنده بزرگ از سرقت و جرم باشد. در حالی که دوربین‌های Dome کوچک‌تر و محتاط‌تر هستند. این دوربین های کامپکت برای نظارت بر یک منطقه بزرگتر مانند باغچه جلویی یا پشتی شما ایده آل هستند و می توانند حرکت را به راحتی دنبال کنند.

چگونه بفهمم در داخل و خارج از خانه از چه چیزی استفاده کنم؟

زمانی که فکر می‌کنید می‌خواهید دوربین‌های خود را کجا قرار دهید، ممکن است بخواهید به نحوه نصب و نگهداری دوربین‌ها فکر کنید تا مطمئن شوید که در بهترین مکان قرار دارند و به خوبی محافظت می‌شوند. به عنوان مثال، اگر قرار است دوربین شما در بیرون قرار گیرد، می خواهید که مقاوم در برابر آب و هوا باشد. اگر قرار است در داخل خانه قرار داده شود، باید اطمینان حاصل کنید که چربی یا بخار آشپزخانه بر آن تأثیر نمی گذارد.

شرایط نور چگونه است؟

مدل های مختلف دوربین را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی با رعد و برق در منطقه شما بهترین کار را می کند، زیرا مهم نیست که آنها در داخل یا خارج باشند، نور در طول روز متفاوت خواهد بود. شما می خواهید هرگونه بازتاب و نور پس زمینه را در طول روز و شب بررسی کنید.

آیا وضوح تصویر مهم است؟

بسته به وسعت منطقه ای که می خواهید پوشش دهید، وضوح دوربین مداربسته ای که انتخاب می کنید باید مناظر را منعکس کند تا تصویری واضح و مفید ارائه دهد. با این حال، اگر دوربین در یک اتاق کوچک قرار دارد، نیازی نیست که وضوح تصویر بالایی داشته باشد.

آیا صدا مورد نیاز است؟

صدا مورد نیاز نیست، با این حال، اگر می‌خواهید صدا را انتخاب کنید، سیستم‌هایی وجود دارد که می‌توانید با فردی که به ملک نفوذ کرده صحبت کنید. صدا را می توان برای جلوگیری از مجرمان با پخش خودکار چیزی هنگامی که به نقطه خاصی وارد می شود، استفاده کرد، راهی ایده آل برای اینکه آنها فکر کنند افرادی در داخل ساختمان هستند.

در اینجا، پایاتل ما همه این انواع مختلف دوربین مدار بسته و موارد دیگر را به مشتریان خود عرضه می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر یا دریافت دوربین مورد نظر خود همین امروز، با تیم دوستانه ما تماس بگیرید و ما بسیار خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *