مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آشنایی با کاربردهای دستیار گوگل

دستیار گوگل (Google Assistant) یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط گوگل توسعه یافته است. دستیار گوگل می‌تواند به انواع کارها و درخواست‌ها، مانند تنظیم آلارم، ارسال پیام متنی یا خاموش کردن چراغ‌های شما کمک کند. بهترین بخش این است که دیگر فقط به دستگاه‌های ساخته شده توسط گوگل محدود نمی‌شود. در عوض، طیف وسیعی از دستگاه‌ها می‌توانند از Google Assistant پشتیبانی کنند، از Google Home Mini گرفته تا جدیدترین تلفن‌های پیکسل و حتی کاربران آیفون.

برای دریافت کمک از دستیار گوگل، کافی است با گفتن «OK, Google» شروع کنید.

دستیار گوگل چه کاری می تواند انجام دهد؟

در مورد تعداد کارها و درخواست هایی که دستیار Google می تواند به آنها کمک کند، فهرستی بی پایان است. بنابراین، برای کمک به شما، موارد دلخواه خود را جمع آوری کرده ایم. در زیر 30 مهارت و فرمان برتر برای دستیار گوگل را مشاهده خواهید کرد:

قفل دستگاه خود را باز کنید:

می‌توانید به «Ok Google» و «Hey Google» اجازه دهید زمانی که «دستیار Google» صدای شما را تشخیص دهد، قفل تلفنتان را باز کند. دیگر با پین کد خود دست و پنجه نرم نکنید! برای فعال کردن قابلیت باز کردن قفل صوتی، به تنظیمات دستیار Google بروید، OK Google Detection را انتخاب کنید و سپس Trusted Voice را انتخاب کنید.

ارسال پیامک:

آیا لازم است برای یک دوست پیامک ارسال کنید و به او بگویید که برای ناهار دیر کرده اید؟ Google Assistant اینجاست تا به شما کمک کند. به سادگی بپرسید “OK, Google, send a text message to (نام شخص)”. سپس می‌توانید بنویسید که دقیقاً چه چیزی می‌خواهید بگویید و آن را برای گیرنده ارسال کنید.

ارسال واتساپ:

دستیار گوگل علاوه بر امکان ارسال پیام متنی، می تواند به واتساپ شما نیز متصل شود. با ارسال پیامک یا پیام صوتی در واتساپ بدون نیاز به باز کردن فیزیکی برنامه، با عزیزان خود در ارتباط باشید. به سادگی بگویید «OK, Google, send WhatsApp message to (نام شخص در مخاطب WhatsApp شما)» یا «OK, Google, send message voice WhatsApp to (نام شخص در مخاطب واتساپ شما)».

یادآوری های مهم را تنظیم کنید:

آیا در برنامه شلوغ خود چیزهایی را فراموش می کنید؟ شاید یادتان رفته برای تولد همسرتان گل بخرید یا باید به خودتان یادآوری کنید که برای صبح نان بخرید؟ Google Assistant می تواند به شما کمک کند این موارد را به خاطر بسپارید. برای ایجاد یک یادآوری بگویید «OK، Google، به من یادآوری کن که در [روز] و [زمان] گل‌ بخرم».

دریافت پیش بینی آب و هوا:

آیا نمی دانید که در رفت و آمد به محل کار خود خیس خواهید شد؟ به سادگی از دستیار گوگل بپرسید «امروز آب و هوا چگونه است؟» و پیش بینی محلی شما را برای روز آینده به شما می گوید.

برای بچه هایتان داستان بگویید:

آیا می خواهید داستانی بشنوید یا فرزندان خود را با یک افسانه قبل از خواب بخوابانید؟ فقط بگویید «Hey Google, Tell Me a Story» و «دستیار Google» روی صفحه نمایش یا بلندگوی هوشمند شما یک داستان کوتاه خانوادگی را به صورت رایگان برای شما می خواند.

موارد را به خاطر بسپار:

در دنیای امروز، گاهی اوقات ردیابی چیزهای کوچک دشوار است، اما برای دستیار Google بسیار ساده است که مسیر شما را دنبال کند. آیا می خواهید به خود یادآوری کنید که کلید ماشین خود را کجا گذاشته اید؟ فقط بگویید “OK Google، به من یادآوری کن که کلید ماشین من روی میز آشپزخانه است”. سپس به سادگی، از گوگل بپرسید که کلید ماشین خود را کجا گذاشته اید.

برای مدیتیشن بخواهید:

روز کاری پر استرسی داشته اید و می خواهید مدیتیشن کنید؟ با Google Action Headspace، اکنون ساده‌تر است که با اتصال به حساب Headspace، تمرین مدیتیشن را در برنامه شلوغ خود قرار دهید. به سادگی بپرسید “OK، Google, به Headspace بگو من آماده مدیتیشن هستم”.

یک بازی انجام دهید:

می خواهید یک بازی انجام دهید اما نمی دانید چه کاری انجام دهید؟ برای سرگرمی به دستیار Google خود مراجعه کنید. به دستیار مجازی بگویید “من حوصله ام سر رفته است” و می تواند جوک های عجیب و غریبی به شما بگوید یا حتی از شما بخواهد بازی هایی مانند “Tic-tac-toe”، “Lucky Trivia” یا “Crystal Ball” را انجام دهید. این یک راه سرگرم کننده عالی برای گذراندن زمان است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش مقایسه مقادیر در اکسل ؛ فایل، ستون، شیت و ...

به روز رسانی روزانه در مورد علایق خود را دریافت کنید:

می‌توانید از دستیار Google بخواهید که به‌روزرسانی‌های روزانه درباره علایق شما را به شما بگوید. آیا می‌خواهید هر روز صبح یک واقعیت سرگرم‌کننده به شما گفته شود یا شاید یک نکته مفید برای ذهن آگاهی برای آماده کردن شما برای روز آینده؟ فقط بگویید «OK Google، هر روز یک واقعیت جالب برای من ارسال کن».

پشتیبانی چند زبانه:

آیا شما و خانواده تان در خانواده خود به دو زبان مختلف صحبت می کنید؟ Google Assistant اکنون می‌تواند به شما اجازه جابه‌جایی بین این دو زبان را بدهد و به همان زبانی که شما صحبت می‌کنید، می‌شناسد و پاسخ می‌دهد.

تنظیم تایمر آشپزخانه:

تهیه شام برای خانواده می تواند یک کار استرس زا باشد. تلاش برای سرگرم نگه داشتن بچه ها در حین پختن شام می تواند به این معنی باشد که وقتی شام خود را در فر می گذارید فراموش کرده اید که ساعت را چک کنید. با تنظیم تایمر آشپزخانه با Google Assistant، عصر خود را ساده‌تر کنید. فقط بگویید «OK، Google یک تایمر پیتزا را برای 20 دقیقه تنظیم کرد».

گوشی خود را پیدا کنید:

همه ما وقتی که می خواهید خانه را ترک کنید و نمی توانید تلفن خود را پیدا کنید، وحشت محض را تجربه کرده ایم. خوشبختانه، Google Assistant اینجاست تا به شما کمک کند. فقط بگویید «OK, Google, find my phone». سپس دستیار مجازی به شما این امکان را می‌دهد که حتی اگر روی حالت «مزاحم نشوید» تلفنتان زنگ بزند یا با صدای کامل تماس بگیرید.

یک محاسبه انجام دهید:

گاهی اوقات، تلاش برای باز کردن برنامه ماشین حساب با گوشی هوشمندتان می تواند زمان بر باشد. بنابراین، چرا از دستیار Google خود برای کمک به محاسبه استفاده نکنید؟ به سادگی بگویید “OK Google, به من بگویید 12 x 32 چیست” و با پاسخ پاسخ خواهد داد.
کنترل وسایل خانه هوشمند:

از کم نور کردن نور گرفته تا بررسی فیلم دوربین امنیتی خانه شما، Google Home اکنون با بیش از 10000 دستگاه برای ایجاد یک خانه هوشمند کارآمدتر کار می کند. آیا سوئیچ هوشمند نصب کرده اید و می خواهید چراغ ها را خاموش کنید؟ بگویید «OK, Google, off my lights».

پیام های پخش:

اگر بیش از یک بلندگوی Google Home در خانه خود دارید، دستیار Google به شما این امکان را می دهد که پیامی را برای همه بلندگوها پخش کنید. می توانید پیام خود را ایجاد کنید یا از یکی از دستورات داخلی استفاده کنید. آیا می خواهید بچه ها را برای شام صدا بزنید؟ فقط بگویید «OK، Google، پخش شام آماده است».

زنگ صبح خود را تنظیم کنید:

آیا باید هر روز سر ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید؟ پس چرا از Google Assistant برای کمک به بلند شدن صبح ها استفاده نمی کنید؟ برای تنظیم زنگ هشدار، به سادگی بگویید «OK، Google، یک زنگ ساعت را برای هر روز در ساعت 6.30 صبح تنظیم کنید»، به موقع شما را از خواب بیدار می کند.

کمک بخواهید:

می‌توانید از Google Assistant برای درخواست اطلاعات و کمک برای کارهای روزمره استفاده کنید. از این که نمی‌دانید ترافیک در مسیر کارتان چگونه است، یا استفاده از آن به‌عنوان فرهنگ لغت، چیزهای زیادی وجود دارد که «دستیار Google» می‌تواند به آنها کمک کند. برای ایده‌هایی در مورد اینکه «دستیار» شما می‌تواند در مورد چه چیزی کمک کند، بپرسید «چه کاری می‌توانید انجام دهید؟».
رزرو رستوران:

می توانید از دستیار Google بخواهید برای شما رستوران رزرو کند. اگر خدمات رزرو آنلاین در دسترس نباشد، دستیار Google برای شما با رستوران تماس می گیرد و درخواست رزرو می کند. بگویید «OK, Google, book a table at [restaurant name]». هنگامی که از شما خواسته شد، سپس می توانید جزئیات بیشتری مانند تاریخ و زمان مورد نظر خود را ارائه دهید.

موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید:

گوش دادن به موسیقی باید آسان باشد. اینجاست که Google Assistant وارد می‌شود. موسیقی مورد علاقه‌تان را برای هر مناسبتی، بدون هندزفری پخش کنید. به سادگی بپرسید “OK, Google, Snow by the Red Hot Chilli Peppers را در Spotify بازی کنید”.
جستجوی ایمیل ها و قرار ملاقات ها:

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کندی برنامه Photos در ویندوز ۱۰

Google Assistant می‌تواند اطلاعاتی را از سایر برنامه‌های Google بگیرد تا به ایجاد تجربه‌ای بی‌نظیر برای زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید کمک کند. به عنوان مثال، اگر نگران این هستید که یک ایمیل مهم را هنگام تعطیلات دیروز از دست داده باشید، به سادگی بپرسید “OK, Google, آیا من ایمیل های دیروز را از دست دادم؟” و Google Assistant ایمیل های باز نشده را به شما اطلاع می دهد. یا بهتر است با دستیار خود بررسی کنید که چه قرارهایی را در تقویم خود برای هفته آینده برنامه ریزی کرده اید.

یک نقل قول انگیزشی به شما گفته می شود:

به کمی انگیزه در صبح دوشنبه نیاز دارید تا به شما کمک کند هفته جدید را شروع کنید؟ اجازه دهید Google Assistant یک نقل قول انگیزشی به شما بگوید تا شما را بلند و حرکت کند. فقط بپرسید “خوب، گوگل، به من یک نقل قول انگیزشی بگو”. Google Assistant واقعاً می تواند بهترین دوست شما در مواقع ضروری باشد (قبل از اینکه قهوه صبح خود را بنوشید).
نزدیکترین رستوران را پیدا کنید:

گرسنه هستید اما نمی دانید کجا غذا بخورید؟ از گوگل بپرسید «بهترین رستوران نزدیک اینجا کجاست؟» و تعدادی منتخب از رستوران‌های اطراف را که به خوبی بررسی شده‌اند از Google به شما می‌گوید.

هشدار را افزایش دهید:

یک سیستم نمونه اولیه توسط محققان دانشگاه واشنگتن طراحی شده است که می تواند گوش دهد و تشخیص دهد که یک فرد دچار ایست قلبی شده است، و این سیستم به زودی به Google Home خواهد آمد. در حال حاضر، اگر در شرایط اضطراری هستید و به کمک خدمات اضطراری نیاز دارید، می‌توانید از دستیار Google بخواهید در صورت لزوم با 999 تماس بگیرد.

سفارش اقلام:

اقلام ضروری روزمره را سفارش دهید و اقلام موجود در لیست خرید خود را با دستیار Google خود خریداری کنید

لیست خرید تهیه کنید:

آیا همیشه به لیست خرید بی پایان خود اضافه می کنید؟ خوب، هیچ لیست خریدی راحت تر از استفاده از دستورات صوتی با تلفن یا دستگاه Google Home نیست. برای افزودن یک مورد به لیست خود بگویید “OK, Google, add milk to my shopping list”. اگر از Google Keep استفاده می‌کنید، Google Assistant می‌تواند لیست خرید شما را مستقیماً به تلفن شما ارسال کند. فروشگاه هفتگی راحت تر از قبل خواهد بود!
فیلم ها و نمایش های مورد علاقه نتفلیکس خود را پخش کنید:

با یک فرمان صوتی ساده، می‌توانید فیلم‌ها یا برنامه‌های مورد علاقه نتفلیکس خود را تماشا کنید. با خانواده و بچه ها پشت سر بگذارید و با یک فیلم قدیمی آشنا شوید یا از یک سریال جدید لذت ببرید. فقط بپرسید “OK, Google, Play Stranger Things on Netflix”.

برای تعطیلات برنامه ریزی کنید:

اگر به دنبال فرار یا برنامه ریزی برای تعطیلات بعدی خود هستید، Google Assistant می تواند به شما کمک کند. فقط بپرسید، “خوب، گوگل، چند ایده عالی برای تعطیلات در ماه دسامبر چیست؟” و Google Assistant با نتایج جستجو پاسخ خواهد داد. از طرف دیگر، می‌توانید از «دستیار Google» استفاده کنید تا بپرسید که معمولاً آب و هوا در یک کشور خاص در یک زمان خاص یا هتل‌های پیشنهادی چگونه است.
در ماشین خود متصل بمانید:

با کمک هندزفری Google Assistant، صرف نظر از اینکه در یک وسیله نقلیه Android Auto سازگار باشد یا فقط با تلفنتان، می‌توانید به راحتی متصل بمانید، کارها را انجام دهید و از سفر جاده‌ای بعدی خود لذت ببرید. برای درخواست پیمایش به نزدیک‌ترین پمپ بنزین، فقط بگویید «OK, Google, پمپ‌های بنزین نزدیک را پیدا کن».

دریافت آخرین اخبار:

با Google Assistant، می‌توانید به سرفصل‌های برتر، اخبار محلی منطقه خود گوش دهید، یا آخرین اخبار مربوط به دسته خاصی از اخبار (مانند ورزش) را دریافت کنید. هنگام انتخاب گوش دادن به گزارش‌های خبری یا تیترها، می‌توانید بپرسید «خوب، گوگل، اخبار را به من بگو» یا «آخرین اخبار ورزشی چیست؟».
اکنون از بهترین مهارت‌های دستیار Google آگاه شده‌اید، مجموعه کامل دستگاه‌های Google ما را برای بهبود دستیار مجازی Google بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *