آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

ترفندهای ویرایش عکس با کمترین زمان

اگر متوجه شدید که زمان زیادی را صرف ویرایش عکس‌ها می‌کنید یا نمی‌دانید چگونه می‌توانید ویرایش عکس را تسریع کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که گردش کار خود را تغییر دهید. برای کمک به شما، 7 نکته برای صرفه جویی در وقت شما در ویرایش فهرست کرده ایم.

1. از لایت روم برای ویرایش عکس ها استفاده کنید

Adobe Lightroom یک ویرایشگر عکس قدرتمند با سازماندهی عالی و ساختار فایل است. با Lightroom می‌توانید روی تصاویر به صورت دسته‌ای کار کنید و در زمان ویرایش هر عکس به‌صورت جداگانه صرفه‌جویی کنید.

ساختار فایلی که لایت روم استفاده می کند به شما امکان می دهد تا با استفاده از پوشه های درون نرم افزار، تصاویر خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید کلمات کلیدی ایجاد کنید و از آنها استفاده کنید که به شما کمک می کند تصاویر مورد نظر خود را پیدا کنید. دیگر نیازی به تلف کردن زمان برای کشیدن انگشت در میان ده ها عکس نیست.لایت روم حتی آموزش های تعاملی را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما در یادگیری نحوه استفاده از نرم افزار در حین ویرایش کمک کند. اگر این ویژگی را دوست دارید، می توانید بسیاری از نکات ویرایش عکس را از آموزش های عکاسی در Cole’s Classroom یاد بگیرید. آنها حتی از پیش تنظیمات لایت روم رایگان دارند تا در زمان ویرایش عکس هایتان حتی بیشتر صرفه جویی کنید.

2. همگام سازی ویرایش های مشابه

آیا تا به حال خواسته اید از گزینه های ویرایش یکسانی روی همه عکس ها در یک جلسه استفاده کنید؟ این با یک گزینه ویرایش همزمان امکان پذیر است. شما به راحتی می توانید ویرایش های یک تصویر را همگام سازی کنید و از آنها در دسته ای از تصاویر استفاده کنید.

این کار باعث صرفه جویی زیادی در زمان شما می شود و حتی می توانید آن را به عنوان یک پیش تنظیم ذخیره کنید تا در یک  عکس متفاوت از آن استفاده کنید.

3. از یک Preset استفاده کنید

تنظیمات از پیش تنظیم شده، ویرایش های سبکی هستند که می توانید با یک کلیک به تصاویر خود اضافه کنید. یک پیش‌تنظیم می‌تواند اکثر، اگر نه همه، ویرایش‌ها را برای یک عکس کامل کند. می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض را در نرم‌افزار ویرایش عکس بیابید یا اگر به دنبال گزینه‌های پیشرفته‌تر هستید، می‌توانید به‌صورت آنلاین به دنبال تنظیمات پیش‌فرض بگردید که حس منحصربه‌فردی را به عکس‌هایتان بدهد.

این مطلب را هم ببینید
سوالات مبتدیان عکاسی

حتی برخی از عکاسان حرفه ای به شما اجازه می دهند از پیش تنظیمات خود را به صورت رایگان یا با قیمتی اندک دانلود کنید. این می تواند به شما کمک کند خلاقیت در تصاویر خود را افزایش دهید و حتی ممکن است راه های جدیدی برای ویرایش عکس های خود بیاموزید.

4. تصاویر خود را قبل از ویرایش بردارید

اگر عکاسی هستید که بهترین تصاویر را بعد از ویرایش آنها انتخاب می کنید و زمان زیادی را برای ویرایش عکس ها تلف می کنید که در واقع به مشتری نمی رسد. حذف تصاویر قبل از ویرایش آنها می تواند روند ویرایش بسیار کوتاه تری را برای شما به همراه داشته باشد.

شاید درک این موضوع در ابتدا سخت به نظر برسد. عکسی که ممکن است بدون ویرایش عالی به نظر نرسد، پس از انجام ویرایش ها می تواند یکی از بهترین ها باشد. مدتی طول می کشد تا متوجه شوید کدام عکس ها باید باقی بمانند و کدام باید بروند. با این حال، هنگامی که این کار را انجام دادید، متوجه خواهید شد که زمان بسیار بیشتری برای ویرایش عکس‌هایی دارید که واقعاً به مشتری می‌رسند و آنها را می پسندد.

5. یک گردش کار خوب ایجاد کنید

خیلی وقت‌ها حواس‌مان پرت می‌شود یا تمایل داریم قبل از اینکه همه چیز را سازماندهی کنیم، مراحل مختلف را شروع کنیم. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید ویرایش یک عکس خاص را شروع کنید که باعث می‌شود قبل از اینکه عکس‌هایتان را سازماندهی کنید وارد ویرایش آنها شوید.

این می تواند شما را از مسیر خارج کند و حتی ممکن است با پیروی نکردن از یک جریان کاری حواس شما بیشتر پرت شود. یک گردش کار می تواند به شما کمک کند روی هر کار متمرکز بمانید و به شما امکان می دهد هر یک را به صورت جداگانه تکمیل کنید، که می تواند باعث شود احساس کارآمدی بیشتری داشته باشید و به شما انگیزه دهد که متمرکز بمانید و ویرایش تصاویر خود را به پایان برسانید.

این مطلب را هم ببینید
لنزهای جدید سری I سیگما معرفی شدند

 

6. از یک کامپیوتر قدرتمند استفاده کنید

بین صدها تصویر RAW، فایل‌های 20+ مگابایتی و نرم‌افزارهای قدرتمندی مانند لایت روم یا فتوشاپ، کامپیوتر شما باید سخت کار کند تا به شما اجازه دهد یک جلسه را به آرامی و سریع ویرایش کنید. اگر روی کامپیوتری با حافظه یا فضای ذخیره‌سازی محدود، همراه با برنامه‌های متعددی که همزمان اجرا می‌شوند، هستید، زمان ویرایش شما به راحتی دو برابر می‌شود.

علاوه بر این، هنگام ویرایش، می توانید مطمئن شوید که تصاویر شما در داخل کامپیوتر شما هستند نه روی هارد اکسترنال. داشتن فایل ها به طور مستقیم در یک درایو داخلی، روند را سریعتر می کند. با این حال، اگر متوجه می‌شوید که با کتابخانه‌های فایل‌های تصویری بزرگ کار می‌کنید، ممکن است لازم باشد روی یک هارد دیسک خارجی سرمایه‌گذاری کنید تا فضای ذخیره‌سازی کلی خود را افزایش دهید و حافظه داخلی کامپیوترتان را به طور کامل پر نکنید، که به نوبه خود می‌تواند سرعت کامپیوتر شما را کاهش دهد.

7. آن را درست در دوربین دریافت کنید

این نکته همیشه آسان نیست، با این حال، اگر می دانید که چگونه تنظیمات را در دوربین تنظیم کنید، می توانید زمان ویرایش عکس ها را به شدت کاهش دهید. هنگامی که زمان ویرایش فرا می رسد، دیگر مجبور نخواهید بود که با گزینه های نوردهی و نورپردازی زیاد بازی کنید. ویرایش بسیار سریع‌تر خواهد بود و همچنین قبل از ویرایش عکس‌هایی را که می‌خواهید انتخاب کنید.اگر هنگام ویرایش عکس‌هایتان به آرامی برخی از این نکات صرفه‌جویی در زمان را در جریان کار خود بگنجانید، به سرعت متوجه خواهید شد که تکمیل هر جلسه چقدر آسان‌تر و سریع‌تر است. بسیاری از عکاسان از این نکات ویرایشی استفاده می‌کنند تا هم در زمان صرفه‌جویی کنند و هم نتایج بهتری را در طول عکس‌های خود دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *