ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش اتصال موس و کیبورد به گوشی اندرویدی

اتصال موس و کیبورد به گوشی اندرویدی

سال های سال با موس و کیبورد کار کرده ایم؛ از این رو زمانی که نخستین گوشی های هوشمند و تبلت های با صفحه نمایش لمسی عرضه گردیدند با این که حس خوب تاچ صفحه نمایش را دوست داشتیم اما احساس غریبگی می کردیم با کیبورد مجازی و بیشتر در این فکر بودیم که می بایست با موس و کیبورد کار کنیم. اگرچه تایپ کردن با گوشی های لمسی بسیار ساده تر از گوشی های قدیمی شده است ولی بد نیست نحوه اتصال موس و کیبورد به گوشی اندرویدی را بلد باشید تا در مواقع لزوم از آن بهره ببرید.

اتصال موس و کیبورد به گوشی اندرویدی

اتصال کیبورد به گوشی

اگر USB کیبورد دارید و می‌خواهید از مزیت کیبورد فیزیکی برای گوشی خود بهره ببرید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای اتصال کیبورد به گوشی اندروید می‌توانید از کابل یا رابط USB OTG استفاده کنید. البته برای این کار باید توجه داشته باشید که دستگاه تلفن همراهتان حتما باید از این قابلیت پشتیبانی کند. اگر گوشی اندرویدی خود را در طول سه سال اخیر خریداری کرده‌اید، حتما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای پخش فیلم برای کامپیوتر

هرچند اگر مطمئن نیستید که گوشی‌تان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا خیر، می‌توانید از طریق اپلیکیشن Easy OTG Checker از این بابت اطمینان حاصل کنید. این برنامه به صورت اتوماتبک وجود امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز برای پشتیبانی از قابلیت USB OTG را روی گوشی می‌سنجد. برای اتصال USB کیبورد خود به گوشی ابتدا باید کیبورد را از طریق رابط OTG به قسمت USB متصل کرده و سر دیگر رابط را به گوشی خود متصل کنید.

کیبورد به صورت اتوماتیک به گوشی شما متصل خواهد شد، درست مثل زمانی که آن را به کامپیوتر متصل می‌کنید. می‌توانید هر برنامه‌ای را که می‌خواهید باز کرده و با کیبورد جدید تایپ کنید. هر چیزی را که با کیبورد خود تایپ می‌کنید، می‌توانید در گوشی نیز ببینید. وقتی که کیبورد به درستی به گوشی متصل شد، می‌توانید علاوه بر استفاده از تمام کلیدهای آن مثل Page up و Page Down، از تمام شورتکات‌ها مثل Ctrl +A نیز استفاده کنید. با این روش ساده می‌توانید از اتصال کیبورد به اندروید لذت ببرید.

این مطلب را هم ببینید
تاثیر ویروس کرونا بر کیفیت اینترنت کشور

اتصال موس به گوشی

برای اتصال موس به گوشی خود می‌توانید از مراحل موجود در آموزش اتصال کیبورد به اندروید قسمت اتصال USB کیبورد به گوشی عمل کنید. برای اتصال موس به گوشی خود کافی است از طریق کابل یا رابط OTG سر USB کابل یا رابط را به موس و سر دیگر آن را به گوشی خود متصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *