ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش استفاده از تایم لاین ویندوز 10

تایم لاین ویندوز 10

همانطور که می دانید مایکروسافت در یکی از بروزرسانی های ویندوز 10، قابلیت تایم لاین را به این سیستم عامل اضافه کرد. اگر به‌ دنبال عکس، سند یا هر فایل دیگری که مربوط به چند هفته پیش است می‌گردید، اما اسم آن و یا محلی که فایل را ذخیره کرده‌اید به خاطر ندارید؛ باید گفت در صورتی که از نسخه آپدیت شده ویندوز 10 استفاده می‌کنید به‌راحتی قادر خواهید بود که فایل موردنظر خود را پیدا کنید. چگونگی استفاده از تایم لاین ویندوز 10 را در این بخش به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

تایم لاین ویندوز 10

به ترتیب به مسیرهای Settings (Win + I) > Privacy > Activity history رفته و کادر Store my activity history on this device را تیک بزنید. با تیک زدن این کادر به ویندوز اجازه می‌دهید فعالیت‌های یک هفته اخیر را ذخیره کند. اگر می‌خواهید تاریخچه کامل فعالیت‌های 30 روز اخیر خود را در اختیار داشته باشید باید کادری به نام  “Send my activity history to Microsoft” را نیز تیک بزنید.

این مطلب را هم ببینید
چند پروفایل کاربری مرورگر که بسیار مهم هستند

پس از فعال کردن این ویژگی ،  با میانبر Win + TAB یا از طریق آیکون نوار وظیفه در کنار کادر جستجو (همانند دایره قرمز زیر) می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. در صورتی که آیکون را مشاهده نکردید، روی نوار راست کلیک کرده و روی دکمه ” show task view ” کلیک کنید تا تایم لاین ویندوز ظاهر شود. پس از راه اندازی تایم لاین، ردیفی از پرونده‌ها را مشاهده می‌کنید که فعالیت‌های ویندوز در طی 7 تا 30 روز گذشته را نشان می‌دهد. این موارد به ترتیب زمانی نمایش داده می‌شوند بنابراین می‌توانید صفحه را پایین بیاورید تا اطلاعات بیشتری درباره سابقه فعالیت‌های خود در ویندوز مشاهده کنید یا می‌توانید از کادر جستجو در گوشه‌ی بالا سمت راست برای جستجوی موارد خاص استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش افزایش سرعت cpu لپ تاپ

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره هر فعالیت، بر روی آن کلیک کنید. با کلیک راست روی رویداد و تب زدن روی Remove، می‌توانید موارد تایم لاین را حذف کنید در حالی که می‌توانید با کلیک راست روی رویداد آن دوره، تمام موارد یک روز خاص را حذف کرده و سپس روی دکمه Clear all کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *