ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

برای استخراج صدا از ویدیو چه باید کرد؟

استخراج صدا از ویدیو

گاهی اوقات هنگام تماشای فیلم و فایل های ویدئویی، ممکن است به دیالوگ یا موزیک فوق العاده ای برخورد کنید که ارزش ذخیره سازی به شکل یک فایل صوتی جداگانه را دارد. شاید هم کلیپ های تصویری زیادی در کامپیوتر خود داشته باشید که بخواهید فایل صوتی آنها را استخراج کنید. باید بدانید که روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و نرم افزارهای گوناگونی به این منظور طراحی شده اند. روش های استخراج صدا از ویدیو را در این بخش از مقالات پایاتل یاد بگیرید.

استخراج صدا از ویدیو

استفاده از Extractor Audio

یک ابزار رایگان با امکانات مناسب که امکان استخراج فایل صوتی از هر نوع فایل ویدیویی را برایتان فراهم می کند. فایل صوتی استخراج شده را می توانید به عنوان آهنگ زنگ آیفون نیز تنظیم کنید. کیفیت پخش دریافتی از این ابزار، فوق العاده عالی بوده و اگر می‌خواهید بخش کوچکی از صدا را برش دهید از اسپلیت‌های صوتی iTunes یا WavePad استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
لپ‌تاپ‌های Acer Swift 5 : اولین لپ‌تاپ جهان با پردازنده Intel Tiger Lake

روش های استخراج صدا از فایل ویدئویی

استفاده از VLC Media Player

اگر از کاربران سیستم عامل ویندوز هستید ، می توانید از این برنامه برای اسخراج فایل صوتی از ویدیو مورد نظر خود استفاده کنید.ابتدا به  قسمت Media رفته و روی Convert/Save کلیک کنید. پس از آن، یک کادر گفتگو باز می‌شود که می‌توانید فایل تصویری را که می‌خواهید به فایل صوتی تبدیل شود اضافه کنید. سپس Show more options را انتخاب کنید تا جدول زمانی دقیق مورد نیاز برای یک فایل صوتی نشان داده شود، پس از آن گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

سپس روی Convert/Save کلیک نمایید. سپس OGG یا MP3 را به عنوان فایل خروجی انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل صوتی مورد نظر، روی آیکون آچار کلیک کنید. در اینجا باید نامی برای پروفایل صوتی انتخاب کنید. روی Save کلیک کنید. با کلیک بر روی Browse ، مسیر ذخیره فایل را مشخص کنید.

این مطلب را هم ببینید
تفاوت انیمیشن با موشن گرافیک

نرم افزار Audacity

یکی از بهترین ابزارها برای انجام انواع کارهای مربوط به فایلهای صوتی که کاملا رایگان و منبع باز می باشد. روی Open Files کلیک کرده و در پنجره بعدی فایلی که می‌خواهید صدا را از آن استخراج کنید انتخاب می‌کنید. شما همچنین می‌توانید فرمتی را برای تبدیل صدا انتخاب نمایید.

برنامه های گوگل پلی

اگر دستگاه شما تلفن همراهتان است، می توانید از اپلیکیشن Extract Audio From Video استفاده کنید. پس از وارد کردن فایل ویدیویی در فرمت MP4 ،GP3 یا WEBM می‌توانید فایل صوتی مورد نظر را انتخاب کنید. در نهایت روی “Extract” کلیک کنید تا فایل صوتی استخراج شود.

روش های استخراج صدا از فایل ویدئویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *