ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش اشتراک گذاری اینترنت در ویندوز 10

اشتراک گذاری اینترنت در ویندوز 10

شاید تاکنون کلمه هات اسپات و یا به اشتراک گذاری اینترنت کابلی، به وسیله شبکه وایرلس به گوشتان خورده باشد. افراد عادی می‌توانند از طریق لپ‌تاپ، تلفن وای فای یا سایر وسایل قابل حمل به اینترنت دسترسی پیدا کنند. برای مسیرهایی که امکان باند پهن دارند، برای ارائهٔ خدمات بی‌سیم فقط نیازمند خرید یک آی‌پی و اتصال آن به باکس گیت وی هستیم. در صورتی که می خواهید نحوه اشتراک گذاری اینترنت در ویندوز 10 را یاد بگیرید این مطلب را از دست ندهید.

اشتراک گذاری اینترنت در ویندوز 10 با استفاده از Ethernet

با استفاده از یک کابل شبکه یا همان Ethernet، دستگاه خود را به کامپیوتر شخصی متصل به شبکه وصل کنید. اگر احیانا کامپیوتر شما فاقد پورت شبکه است، می‌توانید از تبدیل USB به Ethernet استفاده کنید. وارد منوی Network Connections شوید. حال بر روی اینترنت کانکشنی که به آن متصلید و قصد اشتراک گذاری آن را دارید کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
افزونه آواست از مرورگر موزیلا و اپرا به دلیل جاسوسی از کاربران حذف شد!

چهارمین مرحله زدن تیک گزینه Allow other Network users to connect از پنجره به نمایش در آمده و همچنین انتخاب گزینه Local Area Connection از منوی کشویی است. لازم به ذکر این نکته است در صورتی که نرم‌افزارهای VPN بر روی سیستم شما نصب باشد گزینه‌های متعددی را در این منو مشاهده خواهید کرد که باید کانکشن اصلی اینترنت را انتخاب کنید.

اکنون باید گزینه OK را انتخاب کنید و کار به اتمام رسیده است. اینترنتی که کامپیوتر شما به آن متصل است، از طریق کابل شبکه با دستگاه دیگر اشتراک گذاشته شده است.

با استفاده از Wi-Fi Hotspot

اما اگر کامپیوتر شما به اینترنت همراه مجهز باشد و دستگاه دیگر خودتان یا اطرافیان فاقد اتصال به شبکه باشند و لازم است دستگاه خود را که می‌تواند یک تبلت یا موبایل باشد به اینترنت وصل کنید و خبری هم از روتر نیست، می‌توانید به سادگی کامپیوتر ویندوزی خود را تبدیل به یک هات‌اسپات همراه کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ذخیره کردن مخاطبین گوشی در کامپیوتر

به منوی Mobile Hotspot Settings بروید. همین عبارت را در باکس جستجوی ویندوز وارد کنید تا گزینه مورد نظر به نمایش درآید و سپس بر روی آن کلیک کنید.

گزینه Share my internet connection را روشن کنید.

منبع اینترنت خود را انتخاب کنید. اگر در آن واحد بیش از یک کانکشن اینترنت داشته باشید گزینه‌ها می‌توانند متفاوت باشند. از منوی Share my internet connection گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید. از گزینه بلوتوث صرف نظر کنید چرا که سرعت بسیار پائینی دارد. حال بر روی گزینه Edit در زیر قسمت Network Band کلیک کنید.

نام شبکه، پسورد و باند شبکه را تنظیم کنید. نام شبکه همان SSID است و پسورد نیز، همان پسورد وای‌فای شماست که برای اتصال لازم است. لازم به ذکر است اگر قصد اشتراک گذاری یک باند 5 گیگاهرتزی را دارید، دستگاه دیگر شما نیز باید از این باند پشتیبانی کند. برخی از دستگاه‌های قدیمی فقط از باند 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *