ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش اضافه کردن فونت فارسی به فتوشاپ

اضافه کردن فونت فارسی به فتوشاپ

برنامه فتوشاپ (Adobe Photoshop) یکی از بهترین نرم افزار های ویرایش تصاویر در جهان است. گذاشتن نوشته روی عکس ها از معمول ترین کارهاست. شما به راحتی می توانید فونت های مختلف را به فتوشاپ اضافه کرده و از آن در پروژه های خود استفاده کنید. در این بخش قصد داریم نحوه اضافه کردن فونت فارسی به فتوشاپ را به شما آموزش دهیم.

اضافه کردن فونت فارسی به فتوشاپ

فعال کردن تایپ فارسی در فتوشاپ ME و CS6

همه نسخه‌های فتوشاپ با پسوند ME که مخفف Middle East است، امکان تایپ فارسی را فراهم می‎‌آورد. از طرفی در نسخه‌های فتوشاپ CS6 به بعد نیز این امکان در زمان نصب برای کاربران محیا شده است تا کاربران دچار مشکل بهم ریختن فونت در فتوشاپ در زمان تایپ با کیبورد فارسی نشوند.

برای فعال کردن امکان فارسی نویسی در فتوشاپ نیاز است به تنظیمات فونت در فتوشاپ در مراحل ابتدایی نصب دسترسی داشته باشیم. برای این کار در مراحل نصب آنجایی که باید زبان مورد نظر را انتخاب کنیم، باید زبان را روی عبارت «یدعم العربیه English» قرار دهید. این کار باعث خواهد شد تشخیص فونت در فتوشاپ به درستی صورت بگیرد و نیاز به کار اضافه دیگری در این زمینه نباشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کند شدن فتوشاپ

با این کار فتوشاپی که نصب می‌شود دارای قابلیت تایپ فارسی خواهد بود. همچنین برای مدیریت بیشتر روی تایپ در فتوشاپ CS6 می‌بایست وارد منوی Type شده و گزینه Middle Eastern Features که زیر مجموعه گزینه Language Option است را برگزینید. همچنین خوب است اشاره کنیم که در نسخه‌های جدید فتوشاپ مانند فتوشاپ 2018 نیازی به فعال سازی خاصی برای نصب فونت در فتوشاپ برای پشتیبانی از زبان فارسی نخواهد بود و این قابلیت به صورت پیش فرض در نرم افزار موجود است. اما برای فعال سازی آن شاید نیاز باشد تنظیماتی که از منوی Type در بالا اشاره کردیم را فعال کنید.

استفاده از نرم افزار فارسی نویس پارسی نگار

پارسی نگار از کامل‌ترین نرم افزارهای ایرانی برای نوشتن فارسی در زمانی است که امکان تایپ فارسی در فتوشاپ و یا نرم افزارهای دیگر مانند کورل وجود ندارد. برای استفاده از این نرم افزار ابتدا آن را نصب کرده متن مورد نظر خود را در ادیتور نرم افزار تایپ کنید و بعد آن را کپی کنید. دقت داشته باشید که در فتوشاپ باید ابزار T را انتخاب کرده و یکی از فونت هایی را که با «_F» آغاز می‌شود را انتخاب کرده و متن را Paste کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل WEBM به MP4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *