مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی چند نرم افزار پرتابل و بدون نیاز به نصب

نرم افزار پرتابل

وقتی یک نرم افزار را در کامپیوتر خود نصب می‌کنید، آن برنامه در حین پروسه نصب با اعمال تغییراتی در سیستم، به اصطلاح برای خودش جا باز می‌کند. برای این که کاری کنیم این برنامه در هر کامپیوتری اجرا شود باید آن را قابل حمل یا پرتابل کنیم. این روزها هر کسی درایو USB خود را همه جا همراه دارد که بر روی آن مقدار زیادی فضای آزاد وجود دارد. شما می‌توانید از این حافظه‌های فلش USB خود استفاده مفیدتری بکنید و نرم‌افزار‌های کاربردی و قابل حملی را بر روی آن‌ نگهداری کنید. در این بخش با ما همراه باشید تا چند نرم افزار پرتابل و بدون نیاز به نصب را بشناسید.

چند نرم افزار پرتابل و بدون نیاز به نصب کاربردی

برنامه پرتابل فتوشاپ

فتوشاپ به عنوان بهترین نرم افزار گرافیکی در جهان شناخته شده است که امکانات زیادی دارد. جدیدترین نسخه آن که نسخه 20 است با امکانات و قابلیت‌های زیادی مانند میانبرهای جدید، بهبود افکت‌های سه بعدی، پشتیبانی از فرمت BIGTIFF، قابلیت تبدیل عکس 2 بعدی به 3 بعدی و … همراه شده است. البته نکته بسیار مهم این است که ادوبی نسخه پرتابل فتوشاپ را عرضه و تایید نکرده است.

این مطلب را هم ببینید
ادوبی نقشه راه فتوشاپ آیپد را مشخص کرد

نرم افزار پرتابل اینترنت دانلود منجر

یکی از بهترین برنامه های مدیریت دانلود که می‌تواند سرعت دانلود را تا اندازه قابل توجهی بیشتر کند دارای ویژگی‌های کاربردی مثل زمانبندی دانلود، خاموش کردن خودکار کامپیوتر هنگامی که دانلود به اتمام می‌رسد، پشتیبانی از تمام مرورگرهای مطرح و امکان دانلود دسته‌ای فایل‌ها است.

نرم افزار پرتابل ادوب پریمیر

این برنامه ابتدا در سال 2003 عرضه شد و از آن زمان تاکنون توانسته انتخاب اول بسیاری از تدوینگران و تهیه‌کنندگان حرفه‌ای در سطح جهان باشد؛ به طوری که برای ویرایش بسیاری از فیلم‌های مطرح هالیوودی مثل ددپول، آواتار، هوگو و بازگشت سوپرمن نیز از این نرم افزار استفاده شده است.

نرم افزار پرتابل ادوبی آکربات

یکی دیگر از نرم افزارهای محبوب ادوبی که با کمک آن قادر خواهید بود فایل‌های متنی و اسناد و تصاویر را به فرمت PDF تبدیل کنید. در جدیدترین نسخه این برنامه قابلیت تازه‌ای برای ادغام چندین فایل اضافه شده که از طریق آن کاربران می‌توانند چندین فایل از برنامه‌های مختلف مثل اکسل و ورد را انتخاب و در یک فایل PDF آن‌ها را با هم ترکیب کنند.

این مطلب را هم ببینید
چگونه در ویندوز 10 اسکرین شات بگیریم؟

برنامه پرتابل CCleaner

CCleaner برنامه‌ای است که فایل‌های بلااستفاده و موقتی را از سیستم شما پاک می‌کند تا علاوه بر این که فضای بیشتری داشته باشید، کامپیوتر نیز با سرعت بیشتری کار کند. فایل‌هایی که این نرم افزار حذف می‌کند کش، تاریخچه و کوکی‌های مرورگر اینترنت، فایل‌های موقتی و همچنین لاگ سیستم، فایل‌های موقتی برنامه‌های مختلف مثل تلگرام، ادوبی آکربات، اپرا، فایرفاکس و وین رار هستند.

Sublime Text Portable

اگر بیشتر کار شما با کامپیوتر، نوشتن و ویرایش کدهای مختلف است حتما بهتر است یک نسخه قابل حمل از برنامه Sublime Text Portable را همیشه با خود به همراه داشته باشید. این برنامه ویرایش کد از برنامه‌ها و زبان‌های برنامه نویسی مختلفی پشتیبانی می‌کند و همچنین با استفاده از فایل‌های JSON می‌توانید آن را تا حد زیادی شخصی‌سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *