مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم برای کامپیوتر

نرم افزارهای تدوین فیلم برای کامپیوتر

ویرایش یا ادیت فیلم و ویدیو می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود. نرم‌افزار ویرایش فیلم یک از محبوب‌ترین ابزارهایی است که با نفوذ صنعت دیجیتال به خانه‌ها راه پیدا کرده است. تعداد این نرم افزارها زیاد بوده ؛ از این رو در این بخش می خواهیم بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم برای کامپیوتر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم برای کامپیوتر را بشناسید

ادوب پریمیر

یکی از نرم افزار های پر استفاده در زمینه ویرایش فیلم که به عنوان یک استاندارد در صنعت تدوین فیلم شناخته می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای کار تدوین فیلم را انجام دهید و زمان کافی برای یادگیری استفاده از این نرم‌افزار دارید، حتما پریمیر را امتحان کنید.

Apple Final Cut Pro X

نرم افزارهای تدوین فیلم برای کامپیوتر

این نرم‌افزار، همانگونه که از اپل انتظار داریم دارای طراحی زیبا، رابط کاربری آسان و در عین حال قیمت بالاست. ابزارهای دسته‌بندی، تنظیمات افکت‌ها و وارد کردن و ویرایش آسان صدا از ویژگی‌های کاربردی این نرم‌افزار هستند. اگرچه کارکردن با این نرم افزار ویرایش فیلم ساده است، اما با وجود سادگی، این برنامه می‌تواند با نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند پریمیر رقابت کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر آیکون درایو در ویندوز 10

Corel VideoStudio Ultimate

رابط کاربری ساده این برنامه، برای افراد تازه‌کار و کسانی که می‌خواهند شروع به یادگیری ویرایش فیلم بکنند مناسب است. در این نرم‌افزار می‌توانید از چندین دوربین برای ویرایش فیلم‌های خود استفاده کنید و از افکت‌های صدا و تصویر بسیاری که در اختیارتان گذاشته می‌شود بهره ببرید.

CyberLink PowerDirector

این نرم افزار امکانات زیادی دارد اما از از رابط کاربری ساده ای برخوردار است و کار کردن با آن چندان پیچیده نیست. برای مثال با استفاده از قابلیت Magic Movie Wizard در این نرم‌افزار می‌توانید با چند کلیک ساده، تعدادی ویدیو را با هم ترکیب کنید و همزمان با آن، آن‌ها را بهینه کنید. درست است که با صرف مقداری زمان بیشتر و استفاده از ویرایشگر برنامه، نتایج بهتری به دست خواهد آمد، ولی برای کسانی که مثلا می‌خواهند ویدیوشان را روی اینستاگرام بگذارند، قابلیت Magic Movie Wizard گزینه مناسب‌تری است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین افزونه های فایرفاکس در سال 2021

VSDC

نرم افزارهای تدوین فیلم برای کامپیوتر

VSDC از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و حتی می‌توانید خروجی را مستقیما روی DVD ذخیره کنید. این برنامه یکی از ساده‌ترین نرم افزار های تدوین فیلم است که برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.

Lightworks

بدون شک Lightworks یکی از بهترین نرم افزار های تدوین فیلم برای ویندوز 10 است. تایم‌لاین ساخته شده در این برنامه کنترل کامل را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید بریدن و چسباندن قسمت‌های مختلف را به راحتی انجام دهید. با این حال پیدا کردن قسمت‌های مختلف برنامه در ابتدا مقداری مشکل است؛ ولی خوشبختانه آموزش‌های فراوانی در اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *