ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش اضافه کردن پاورقی به اسلایدها در پاورپوینت

اضافه کردن پاورقی به اسلایدها در پاورپوینت

یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در زمینه ارائه ، پاورپوینت است که امکانات زیادی هم دارد. بسیاری از دانشجویان و اساتید و معلمان برای ارائه بهتر دروسشان از اسلاید استفاده می‌کنند. همچنین این نرم افزار در کنفرانس ها و سمنارها نیز کاربردهای فراوانی دارد. یکی از ویژگیهای این برنامه امکان اضافه کردن پاورقی به اسلایدها در پاورپوینت می باشد. نحوه انجام این کار را در این مطلب به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

نحوه اضافه کردن پاورقی به اسلایدها در پاورپوینت

فایل پاورپوینت خود را باز کرده و به اسلایدی که قصد اضافه کردن پاورقی به آن را دارید ، بروید. سپس متنی که قصد دارید پاورقی‌تان به آن اشاره کند را انتخاب کنید. در کنار آن متن یک عدد یا علامت خاص قرار دهید. حالا باید عدد یا علامت اضافه شده را انتخاب کنید و پاورقی را به آن متصل نمایید. متن کنار عدد یا علامتی که اضافه کردید را انتخاب کرده و از گروه Font ها که در تب Home قرار گرفته است، گزینه Dialog Box Launcher را انتخاب کنید. آیکونی کوچک که در گوشه پایین سمت راست گروه Font نمایش داده می‌شود. در صورتی که قادر به یافتن آن نبودید می‌توانید از تصویر زیر کمک بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
لپ‌تاپ‌های گیمینگ GP76 و GP66 برند MSI معرفی شد

در پنجره فونت ها گزینه Superscript را فعال کنید. سپس Ok کنید. با این کار عدد یا علامتی که در کنار متن خود انتخاب کرده بودید به حالت زیر در خواهد آمد.

اضافه کردن پاورقی به اسلایدها در پاورپوینت در این مرحله باید اطلاعات مد نظر خود برای پاورقی را به متن خود اضافه کنید. از تب Text از گروه Insert گزینه Header & Footer را انتخاب کنید. گزینه Footer را فعال کرده و شماره یا علامتی که در بخش قبل ایجاد کرده بودید را وارد نمایید. حالا در ادامه آن متن یا محتوای اضافه‌ای که قصد داشتید به صورت پاورقی در تصویر خود به نمایش بگذارید را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، در نهایت گزینه Apply را انتخاب کنید تا پاورقی در اسلاید شما درج شود.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای یوتیوبی که شما را حرفه ای تر می کند

به این ترتیب پاورقی مورد نظر شما به اسلاید اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *