ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش اضافه کردن گوگل درایو به لیست درایوهای ویندوز 10

اضافه کردن گوگل درایو به لیست درایوهای ویندوز 10

اگر در حال حاضر از ویندوز 10 استفاده میکنید و آن را آپدیت کرده اید احتمالا به این نکته برخورد کرده اید که این سیستم عامل قابلیت جدید و خوبی را به قابلیت های قبلی خود اضافه کرده است که به اطمینان مورد پسند کاربران همیشگی قرار میگیرد. در این بخش می خواهیم نحوه اضافه کردن گوگل درایو به لیست درایوهای ویندوز 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

اضافه کردن گوگل درایو به لیست درایوهای ویندوز 10

این قابلیت جدید در این ویندوز امکان این جا به جایی میانبرمشخص و جداگانه ایی برای انتقال فایل ها از OneDrive  به File Explorer است. با دسترس گذاشتن این امکان در اختیار کاربران ،به آسونی میتوان فایل های مورد نظر را از وان درایو به کامپیوتر انتقال داد. هدف از طراحی این میانبر صرفه جویی در وقت و زمان و سرعت دادن است و این که کاربران به توانند به راحتی به فایل هایی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

نکته جالب این است که بعد از طراحی این امکان برای ویندوز 10 ،جا به جایی فایل ها از Dropbox نیز وجود دارد ولی متاسفانه هنوز Google Drive  نتوانسته است که به صورت مستقیم همچین میانبری را برای ویندوز در اختیار بگذارد. حالا امروز قصد بر یاد دادن این داریم که پارتیشن گوگل درایو را روی ویندوز 10 اضافه کنیم. چگونگی این کار را گام به گام تویح خواهیم دادید تا این امکان در اختیار شما قرار بگیرد و به راحتی بتوانید فایل های مورد نیاز خود را دراختیار داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور This app can’t open در ویندوز 10

قبل شروع آموزش لازم به ذکر است که پیش از انجام هرکاری باید اول گوگل درایو را روی دستکتاپ سیستم خودتون نصب کنید و بعد شروع به انجام کارهای گفته شده بکنید. این امکان راهی است برای دسترسی و مدیریت فایل های گوگل درایو البته راهی آسان و سریع که در ویندوز 10 قابل دسترسی است. برای انجام دادن این کار فقط لازم است مرحله به مرحله با ما همراه شوید

مرحله اول:

قبل از اقدام به هرکاری لازم است که در گوگل کروم خود فایل GoogleDriveFSSetup را دانلود کنید.

مرحله دوم:

بعد از اینکه فایل گفته شده را از گوگل کروم دانلود کردید آن را روی سیستم خود نصب کنید.

مرحله سوم:

بعد از انجام دو مرحله بالایی باید روی گزینه که نوشته

Add an application shortcut to your desktop  است تیک آن را زده و بعد از این که تیک روشن شد روی دکمه Install  بزنید تا مرحله بعد برود.

این مطلب را هم ببینید
سری لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک پرو سامسونگ معرفی شد

مرحله چهارم:

در این مرحله باید صبر کنید تا برنامه کامل نصب شود (فقط تا پایان نصب این برنامه باید صبوری به خرج بدهید و خارج نشوید از برنامه)

مرحله پنجم:

بعد از اتمام نصب گوگل درایواپلیکیشن را در سیستم خود باز کنید.بعد از باز شدن اپلیکیشن روی کادر آبی که روی صفحه نمایان شده (Sign in) کلیک کنید و پس از آن اطلاعات حساب کاربری گوگل خود را دقیق و بدون اشتباه وارد کنید.

مرحله ششم:

بعد از وارد کردن اطلاعات خود File Explorer  را باز کنید (توجه کنید که در ویندوز 10 باز کنید) و یک درایو  جدا برای گوگل درایو ایجاد شده است.

مرحله هفتم:

درایوی که ایجاد شده است را باز کنید و روی  My Drive بزنید تا بتوانید فایل های گوگل درایو دسترسی داشته باشید.

این مرحله آخر بود و از این به بعد میتوانید به راحتی فایل های خود در گوگل درایو (در ویندوز 10 ) مدیریت کنید و فایل های مورد نظر در دسترس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *