ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش افزایش امنیت جیمیل با روش های مختلف

افزایش امنیت جیمیل

از آنجایی که اکانت Gmail  هر فرد، حاوی اطلاعات مهمی می باشد، امنیت آن بسیار حائز اهمیت است. در ین بخش می خواهیم روش های افزایش امنیت جیمیل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های افزایش امنیت جیمیل

تایید هویت دو مرحله‌ای

برای بالا بردن امنیت ایمیل گوگل می‌توانید از تایید هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید. روی علامت اکانت خود در گوگل کروم کلیک کنید. سپس از منوی سمت چپ روی Security کلیک کنید. از سمت راست و در بخش Sign-in & security روی ۲-Step Verification کلیک کنید. در صفحه بعد روی GET STARTED کلیک کنید.

حال از شما خواسته می‌شود که از گوشی خود به عنوان مرحله دوم ورود به اکانت استفاده کنید. به این قابلیت Google Prompt گفته می‌شود. اگر می‌خواهید این قابلیت را فعال کنید، روی TRY IT NOW کلیک کنید. گوگل کدی برای تایید به گوشی شما ارسال می‌کند. اگر کد را دریافت نکردید، روی Don’t see your device? کلیک کنید و گوشی خود را اضافه کنید.

این مطلب را هم ببینید
حمله‌ هکرها به حساب کاربری فیسبوک در توییتر و اینستاگرام

اگر نمی‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، روی DON’T USE PROMPT کلیک کنید. اگر می‌خواهید از شماره تلفن خود برای این کار استفاده کنید، ابتدا روی Choose another option کلیک کنید. سپس روی گزینه Text message or voice call کلیک کنید. شماره را در بخش Let’s set up your phone وارد کنید. گوگل کدی به گوشی شما ارسال خواهد کرد. آن را وارد کنید.

وارد کردن شماره تلفن و ایمیلی دیگر

برای بالا بردن حریم خصوصی و امنیت جیمیل، می‌توانید از این روش هم استفاده کنید. روی آیکون اکانت جیمیل در گوگل کروم کلیک کنید. سپس Manage your Google account را بزنید. حال روی Security کلیک کنید و از سمت راست و از بخش Ways we can verify it’s you روی Recovery email کلیک کنید. روی ADD RECOVERY EMAIL کلیک کنید. سپس ایمیل دیگر خود را وارد کنید و روی DONE بزنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های جنگ ویتنام برای کامپیوتر و کنسول

در همین بخش می‌توانید شماره تلفن خود را هم وارد کنید. روی Recovery phone کلیک کنید. سپس روی ADD RECOVERY PHONE کلیک کنید و شماره موبایل خود را وارد کنید. سپس NEXT را بزنید. گوگل از شما می‌خواهد تا شماره خود را تایید کنید.

بررسی Events

برای بالا بردن امنیت ایمیل گوگل با بررسی Events به Sign-in & security بروید. سپس از سمت چپ روی Device activity & security events کلیک کنید. دو بخش Recent security events و Recently used devices را مشاهده خواهید کرد. این دو بخش را بررسی کنید. به عنوان مثال، برای این که دستگاهی ناآشنا از کشوری دیگر به ایمیل شما دسترسی پیدا کرده باشد و از آن استفاده کرده باشد، این دو بخش را چک کنید. برای این که اطلاعات کامل دستگاه‌ها و فعالیت آن‌ها را مشاهده کنید، روی REVIEW EVENTS و REVIEW DEVICES بزنید. اگر هر کدام از آن‌ها توسط شما انجام نشده بود، روی No it wasn’t me بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *