مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش افزایش سرعت کروم در اندروید

افزایش سرعت کروم در اندروید

به جرات می‌توان گفت که مرورگر کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرها در سیستم عامل اندروید است، اما گاهی اوقات سرعت کند این مرورگر دست و پا گیر می‌شود. اگر می خواهید روش های افزایش سرعت کروم در اندروید را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های افزایش سرعت کروم در اندروید

حافظه نهان را پاک کنید

برای این کار ابتدا به قسمت تنظیمات در Android بروید، سپس به قسمت برنامه‌ها داخل شوید و Chrome را در لیست پیدا کنید. به پایین بروید و روی دکمه Clear Cache ضربه بزنید، سپس مرورگر را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید که آیا این کار تأثیر داشته است یا خیر.

همچنین می توانید گزینه Clear Data را امتحان کنید ، گرچه این هشدار را بدهیم که با زدن این گزینه ممکن است اسم و پسورد اکانت های شما از حافظه کروم پاک شود و نیاز شود مجدداً به سایت های مختلف وارد شوید پس اگر قصد دارید گزینه Clear data را نیز بزنید حتما این نکته را به یاد داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
کوکی های ثالث کروم توسط گوگل غیرفعال می شوند

Data saver را فعال کنید

Chrome شامل یک ویژگی مفید به نام ذخیره داده یا Data saver است که می تواند افزایش سرعت کروم موبایل و بارگیری صفحه را همزمان تسریع کند برای فعال کردن این ویژگی و افزایش سرعت مرورگر کروم در اندروید ابتدا وارد منوی برنامه شوید، روی تنظیمات ضربه بزنید و سپس داده را برای فعال کردن ویژگی انتخاب کنید.

Data Saver یکی از بهترین ویژگی های Chrome است. این برنامه هر وب سایتی را که بازدید می کنید را به اصطلاح فشرده می کند و به نوبه خود باعث بهبود عملکرد می شود. در نظر داشته باشید که برخی وب‌ها به این ویژگی پاسخ خوبی نمی دهند و ممکن است در برخی وب‌ها نقص عملکردهای ناچیزی را مشاهده کنید حتما برایتان پیش آمده که سایتی را باز کنید و با تصاویر نامشخص رو به رو شوید این نقص به همین دلیل رخ می دهد اما به طور معمول اکثر سایت‌ها مشکلی با Data Saver ندارند.

این مطلب را هم ببینید
قابلیت انتخاب قسمتی از متن به نسخه اندروید توییتر می آید

جاوا اسکریپت را غیرفعال کنید

برای اینکار مراحل  Settings > Site settings را طی و گزینه JavaScript انتخاب و آن را غیر فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *