مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین افزونه‌های دیکشنری گوگل کروم

بهترین افزونه‌های دیکشنری گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم که برای پلتفرم‌های مختلف موجود بوده، قابلیت‌های جذابی را ارایه می‌دهد. پشتیبانی از افزونه‌های مختلف، یکی از این قابلیت‌های جذاب محسوب شده که توسط آن، توانایی‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در این بخش می خواهیم بهترین افزونه‌های دیکشنری گوگل کروم را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین افزونه‌های دیکشنری گوگل کروم را بشناسید

گوگل دیکشنری

گوگل یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین افزونه‌های دیکشنری را برای کروم منتشر کرده که «گوگل دیکشنری» نام دارد و از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این افزونه، با دوبار کلیک روی یک کلمه معنی آن به نمایش گذاشته می‌شود. شما می‌توانید نحوه نمایش معنی را تغییر دهید. علاوه بر این، امکان ذخیره کلماتی که مشاهده کرده‌اید نیز وجود دارد.

برای این کارها باید به تنظیمات این افزونه دیکشنری برای کروم بروید. روی آیکون افزونه در تولبار راست کلیک کنید و سپس به بخش «Options» بروید. اگر می‌خواهید علاوه بر معنی کلمه، از مترادف‌های آن نیز اطلاع پیدا کنید، پس از انتخاب کلمه باید روی آیکون افزونه کلیک کنید. بجای این کار می‌توانید با کلیک روی افزونه، کلمه موردنظرتان را درون کادری که باز می‌شود، تایپ کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی افزونه های کاربردی کروم برای مطالعه در وب

Dictionary Lookup

اگر ایده نمایش معنی کلمات با دوبار کلیک برای شما آزاردهنده است، می‌توانید با Dictionary Lookup راه متفاوتی را تجربه کنید. شما باید در این افزونه دکمه Alt در ویندوز، Command در مک و Ctrl در لینوکس را فشار دهید و سپس روی کلمه موردنظرتان دوبار کلیک کنید. علاوه بر این، امکان انتخاب آن برای نمایش معنی نیز وجود دارد.

دکمه کیبورد قابل تغییر است و باید به بخش تنظیمات افزونه بروید. شما می‌توانید استفاده از کیبورد را غیرفعال کنید و تنها با دوبار کلیک به معنی دست پیدا کنید. این امکان برای کاربر فراهم شده که نمایش متضاد و کلمات مرتبط را فعال یا غیرفعال کند. علاوه بر این موارد، امکان تغییر ابعاد پنجره پاپ آپ نیز برای شما وجود دارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش پسورد گذاشتن روی فایلهای اکسل

Power Thesaurus

Power Thesaurus یکی دیگر از بهترین افزونه‌های دیکشنری برای کروم است که البته به صورت پیش فرض تعریف کلمات را به شما نشان نمی‌دهد و برای فعالسازی آن باید به تنظیمات بروید و در بخش «SHOW»، تیک کنار آن را بزنید. پس از این کار، با دوبار کلیک روی کلمه، آیکون Power Thesaurus ظاهر می‌شود. با کلیک روی آن به معنی، مترادف‌ها و متضادها دسترسی پیدا می‌کنید. روی گزینه «View All» کلیک کنید تا تمام گزینه‌های ممکن در برابرتان قرار بگیرند.

اگر می‌خواهید بدون کلیک روی آیکون، معنی و موارد دیگر به صورت پاپ آپ به نمایش گذاشته شوند، به تنظیمات افزونه بروید و گزینه پیش نمایش را در بخش مربوط به «Pop-Up» انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *