ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش افزایش سرعت cpu لپ تاپ

افزایش سرعت cpu لپ تاپ

همانطور که احتمالا می دانید CPU مغز کامپیوتر شماست. کلیه فعالیت ها ، درخواست ها و پردازش های مورد نظر شما توسط این بخش انجام می شود. سرعت سیستم شما تا حد زیادی مربوط به این قطعه می باشد. اگر می خواهید ترفندهای افزایش سرعت cpu لپ تاپ را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

افزایش سرعت cpu لپ تاپ

استفاده از سیستم خنک کننده CPU

اگرچه استفاده کردن از سیستم های خنک کننده CPU ،تغییرات بسیار چشمگیری در افزایش سرعت آن ایجاد نمی کنند ، اما استفاده کردن از آنها اهمیت بسیار زیادی دارد،به طوری که می توانند عمر لپ تاپ را بیشتر کنند. با گرم شدن CPU،سرعت لپ تاپ پایین تر از حد نرمال می شود و می تواند موجب خاموش شدن و حتی خراب شدن قطعات لپ تاپ شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش بررسی وضعیت سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10

دیگر ترفندها

  1. عبارت “msconfig” را در کادر جستجوی منوی Start یا Run تایپ کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید.
  2. حالا وارد تب Boot شوید و روی گزینه Advanced Options کلیک کنید.
  3. گزینه Number of Processors را فعال کرده و سپس تعداد پردازشگرها را مشخص کنید.
  4. روی گزینه Ok کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.
  5. حالا سیستم را یکبار ریستارت کنید تا متوجه تغییرات در سرعت CPU لپ تاپ شوید.

اورکلاک کردن CPU

یک روش پیچیده تر برای افزایش سرعت CPU لپ تاپ،اورکلاک کردن (Overclock) CPU است. اورکلاک کردن روشی است که در آن با دستکاری سخت افزارها و قسمت های مختلف لپ تاپ تلاش می شود تا قطعات عملکردی فراتر از آن چه که شرکت سازنده برای آن ها در نظر گرفته است ارائه دهند. اورکلاک کردن تا حد بسیار زیادی سرعت CPU لپ تاپ را افزایش می دهد،اما بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ های آنر مجیک بوک 14 و 15.6 در بازار جهانی عرضه شدند

شرکت های سازنده لپ تاپ،سرعت اولیه CPU لپ تاپ را متناسب با کاربران عادی تنظیم کرده اند تا سیستم آنها با توجه به میزان عملکردشان بیش از حد گرم نشود.همان طور که در بالا اشاره کردیم،اورکلاک کردن فرایندی بسیار پیچیده است،اما با این حال اگر در کار خود خبره باشید،بدون این که مشکلی در سیستمتان ایجاد شود می توانید به خوبی از عهده انجام آن برآیید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *