ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ایجاد تایمر خاموش شدن خودکار ویندوز

ایجاد تایمر خاموش شدن خودکار ویندوز

یکی از ویژگی‌های کاربردی ویندوز این است که کاربر می‌تواند زمانی را تنظیم کند تا کامپیوتر به صورت خودکار خاموش شود. به عنوان مثال، شما می‌خواهید در شب فیلمی دانلود کنید و خودتان بخوابید. در چنین حالتی می‌توانید کامپیوتر را روشن بگذارید تا فیلم دانلود شود و در عین حال در ساعتی مشخص و پس از دانلود خاموش شود. در این بخش می خواهیم نحوه ایجاد تایمر خاموش شدن خودکار ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

ایجاد تایمر خاموش شدن خودکار ویندوز

استفاده از Command Prompt

برای فعال کردن تایمر ویندوز ۱۰ برای خاموشی می‌توانید از Command Prompt استفاده کنید. CMD را در جستجوی منوی استارت بنویسید و سپس روی آن راست کلیک کنید و Run as administrator را بزنید. می‌توانید از منوی باز شده در سمت راست هم این کار را انجام دهید. سپس shutdown -s -t [seconds] را وارد کنید و Enter را بزنید. به جای seconds تعداد ثانیه‌های موردنظر را وارد کنید. رای لغو خاموش شدن خودکار کامپیوتر در ویندوز ۱۰ عبارت shutdown –a را در این بخش وارد کنید. سپس اعلانی برایتان نمایش داده می‌شود که تایمز کنسل شده است.

این مطلب را هم ببینید
چند ترفند ساده برای رفع کندی گوگل کروم

استفاده از Desktop Shortcut

برای فعال کردن تایمر خاموش شدن ویندوز ۱۰ با Desktop Shortcut روی بخش خالی دسکتاپ راست کلیک کنید. سپس New و پس از آن Shortcut را انتخاب کنید.  در پنجره باز شده shutdown -s -t [seconds] را وارد کنید و Next را بزنید. به جای seconds تعداد ثانیه‌های موردنظر را وارد کنید. می‌توانید نام میانبر را تغییر دهید. سپس روی Finish بزنید. هر زمان که خواستید این تایمر را فعال کنید، کافی است روی فایل دو بار کلیک کنید. پس فایل را در محلی ذخیره کنید که گم نشود. برای غیرفعال کردن تایمر خاموشی ویندوز ۱۰ می‌توانید همین میانبر را با shutdown –a درست کنید و سپس روی فایل آن دو بار کلیک کنید تا تایمر غیرفعال شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعالسازی تم مشکی ویندوز 10

نرم افزار Shutdown Timer Classic

برنامه Shutdown Timer Classic را دانلود و نصب کنید. سپس آن را باز کنید و در بخش Select an action گزینه Shut down را انتخاب کنید. حال تیک گزینه دوم را بزنید و در بخش ?When to do it زمان دقیق را وارد کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کامپیوتر ۱۲:۱۲:۱۲ ساعت دیگر خاموش شود، این اعداد را وارد کنید. سپس Start را بزنید. در آخر ویندوز کوچکی روی دسکتاپ می‌آید که شمارش معکوس دارد. اگر می‌خواهید تایمر را کنسل کنید، کافی است این ویندوز را ببندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *