ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش بازیابی رمز عبور در ویندوز 10

بازیابی رمز عبور در ویندوز 10

شاید هیچ چیز ترسناک‌تر از فراموش کردن رمز سیستم‌تان نباشد. اگر روزی بعد از وارد کردن رمز، ویندوز آن را قبول نکند، چکار خواهید کرد؟ با ما همراه باشید تا روش های بازیابی رمز عبور در ویندوز 10 را یاد بگیرید.

روش های بازیابی رمز عبور در ویندوز 10

استفاده از دیسک بازیابی

  • در پنجره ورود ویندوز پس از اینکه رمز عبور را به اشتباه وارد کردید، عبارت Reset password زیر محلی که رمز را وارد می‌کنید ظاهر می‌شود.
  • با کلیک بر روی آن، ویندوز برنامه Password Reset Wizard را اجرا می‌کند.
  • در صفحه اول این برنامه بر روی Next کلیک کنید و در پنجره بعدی دیسک بازیابی رمز عبور که حاوی فایل userkey.psw است را انتخاب کنید.
  • سپس رمز عبور جدیدتان را وارد و دوباره بر روی Next کلیک کنید.
  • اگر عملیات با موفقیت انجام شده باشد، پنجره‌ای با پیام You’ve successfully reset the password for this user account برایتان به نمایش درمی‌آید و می‌توانید با رمز عبور جدید خود وارد ویندوز شوید.

از دیگر روش‌ های ورود به ویندوز استفاده کنید

اگر همچنان با پین، رمز عبور تصویری یا یک اکانت با دسترسی مدیریتی می‌توانید وارد ویندوز شوید، به احتمال زیاد می‌توانید وارد Command Prompt شده و به راحتی رمز عبور اکانت خود را تغییر دهید. برای این کار کافی است در نوار جستجو عبارت Command Prompt را وارد و آن را انتخاب کنید. برای بازیابی رمز فراموش شده ویندوز ۱۰ خود، عبارت net user account_name new_password را تایپ و اینتر را فشار دهید. اکنون فقط کافی است account_name را با نام کاربری و new_password را با رمز عبور دلخواه خود جایگزین کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای Windows Not Responding در ویندوز

به شکل آنلاین

استفاده از یک اکانت مایکروسافت همراه با ویندوز 10، نقاط قوت و ضعف خودش را دارد. در اینجا یکی از بهترین نقاط قوتی که در اختیارمان قرار می‌دهد، بازیابی رمز ویندوز به ساده‌ترین شکل ممکن است. برای این کار به صفحه بازیابی رمز عبور وبسایت مایکروسافت بروید. البته اگر بروزرسانی Fall Creators Update را دریافت کرده باشید و نسخه ویندوزتان بالاتر از 1709 باشد، حتی نیازی به مراجعه به وبسایت مایکروسافت هم ندارید و می‌توانید از صفحه لاگین ویندوز، رمز عبورتان را بازیابی کنید. پروسه بازیابی در هر دو روش تا حد زیادی شبیه به یکدیگر است.

ابتدا از شما خواسته می‌شود ایمیل حساب کاربری مایکروسافت خود را وارد کنید تا برای تایید هویت شما، کد امنیتی به ایمیلتان ارسال شود. پس از وارد کردن ایمیل، ایمیل‌ها و شماره تلفن‌هایی که قبلا به حساب خود اضافه کرده بودید را مشاهده خواهید کرد که به صورت ناقص نوشته شده‌اند. در اینجا باید ایمیل یا شماره تلفن مورد نظرتان را انتخاب و آدرس/شماره را به صورت کامل تایپ کنید. پس از این، کد امنیتی به آن ایمیل/شماره تلفن ارسال خواهد شد. کد را در پنجره بعدی وارد کنید. پس از وارد کردن کد می‌توانید رمز عبور جدیدی برای حساب خود انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین هدست‌ های گیمینگ زیر ۲میلیون تومان را بشناسید

 از طریق MSDaRT

MSDaRT مخفف Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset و ابزاری برای متخصصین آی‌تی است که از طریق آن می‌توانند کامپیوتر هایی که غیرقابل استفاده شدند را تعمیر و بازیابی کنند. برای شکستن پسورد ویندوز 10 با سی دی DaRT، کامپیوتر را بوت و سپس برنامه Locksmith Wizard را اجرا کنید. از طریق این برنامه می‌توانید رمز عبور هر اکانت محلی ویندوز 10 را بازیابی کنید؛ البته DaRT رایگان نیست. این ابزار تنها در اختیار اعضای TechNet Plus و شبکه توسعه‌دهندگان مایکروسافت قرار دارد.

از نقطه بازیابی استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید از هیچکدام از نرم افزارهای بازیابی رمز فراموش شده ویندوز ۱۰ استفاده کنید یا اگر هارد شما بوسیله BitLocker رمزگذاری شده، می‌توانید کامپیوتر را به آخرین تاریخی که رمز عبور مربوط به آن زمان را به خاطر می‌آورید منتقل کنید. البته در این صورت تمامی نرم افزارهایی که پس از آن نقطه نصب کردید را دوباره باید نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *