ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش باز کردن فایل‌های تصویری WebP در فتوشاپ

فایل‌های تصویری WebP

عکس‌ هایی با پسوند webp در وب‌ سایت‌ هایی کم‌ تعداد مثل یوتیوب به کار می‌روند. گوگل در وب‌ سایت‌های خود کم و بیش از فرمت WEBP استفاده می‌کند. این کدک دو حالت فشرده‌ سازی برای فشرده کردن تصاویر معمولی با پسوند jpg و تصاویر بدون افت کیفیت با پسوند png دارد. در این حالت وپی (تلفظ webp به صورت weppy‌ است) حجم تصاویر را ۳۰ تا ۷۰ درصد کمتر می‌کند! و این به معنی بارگذاری سریع‌ تر وب‌ سایت و مصرف ترافیک کمتر است. با این حال هنوز هم برنامه ها و نرم افزارهایی هستند که از این فرمت پشتیبانی نمی کنند که یکی از مهم ترین آن ها نرم افزار فتوشاپ است. در این بخش می خواهیم نحوه باز کردن فایل‌های تصویری WebP در فتوشاپ را به شما همراهان گرامی آموزش دهیم.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های شناسایی آهنگ در اندروید

باز کردن فایل‌های تصویری WebP در فتوشاپ

پلاگین WebP را دانلود کنید. پس از خارج کردن فایل از حالت فشرده، دو پوشه با نام‌ های 32-bit و 64-bit مشاهده خواهید کرد. بسته به اینکه ویندوز شما و در نتیجه فتوشاپ نصب شده بر روی آن، 32 بیتی یا 64 بیتی است، وارد یکی از این دو پوشه شوید. سپس فایل webp.8bi را کپی کرده و در مسیر C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC (64 Bit)\Plug-ins پیست کنید.

برنامه فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید. عکس WebP خود را در فتوشاپ باز کنید. دیگر بدون هیچ خطایی فایل Webp باز می‌شود و بدون هیچ مشکلی و همانند سایر فرمت‌های عکس مانند PNG ،JPG و Gif می توانید عکس‌های WebP خود را ویرایش کنید.

این مطلب را هم ببینید
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *