ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش بررسی وضعیت سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10

بررسی وضعیت سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10

یکی از امکاناتی که در ویندوز وجود دارد و احتمالا چیزی درباره‌ی آن نشنیده‌اید، گزارش وضعیت باتری است که قابلیتی بسیار کاربردی محسوب می‌شود. اگر می خواهید نحوه بررسی وضعیت سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10 را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

بررسی وضعیت سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10

اگر درباره‌ی وضعیت باتری لپ تاپ کنجکاو هستید یا اخیرا متوجه شده‌اید باتری لپ‌تاپ ضعیف‌تر از قبل شارژدهی می‌کند و این موضوع شما را نگران کرده است، بد نیست نگاهی به گزارش وضعیت باتری لپ‌تاپ بیاندازید.

  • در ابتدا ابزار Command Prompt را باز کنید. برای این منظور، عبارت CMD را در منو استارت جست‌و‌جو و روی گزینه‌ی Command Prompt کلیک کنید.
  • گزارش در قالب فایلی HTML نمایش داده می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، باید مطمئن شوید که می‌توانید آن را به‌سادگی پیدا کنید. برای این کار، این عبارت را تایپ کنید:
cd %HOMEPATH%/Desktop

دستور بالا دایرکتوری فعلی شما را به صفحه‌ی دسکتاپ هدایت می‌کند تا در زمانی‌که گزارش ایجاد شد، در صفحه‌ی دسکتاپ در‌دسترس باشد.

  • برای ایجاد گزارش، این عبارت را تایپ کنید:
powercfg /batteryreport

اجرای دستور بالا ابزار پاورکانفیگ را اجرا و آن را به ارائه‌ی گزارش وضعیت باتری ملزم می‌کند. اکنون گزارش وضعیت باتری در قالب فایل HTML روی صفحه‌ی دسکتاپ باید دردسترس باشد.

  • روی فایل دو بار کلیک کنید تا در مرورگر سیستم باز شود. حالا تمامی اطلاعات جالب مربوط به باتری را می‌توانید مشاهده کنید.
این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش زیرنویس SRT

به‌گفته‌ی کارشناس رسانه‌ی ورج، اگر لپ‌تاپ دست‌دوم خریده‌اید و می‌خواهید از وضعیت باتری آن مطلع شوید، بهتر است این کار را قبل از تعویض ویندوز انجام دهید؛ زیرا نکته‌ی مهم این است که ظاهرا چرخه‌ی باتری لپ‌تاپ صرفا ویندوز فعلی را شامل می‌شود و پس از تعویض ویندوز پاک می‌شود.

اگر کاربر اپل هستید و به‌دنبال قابلیتی مشابه می‌گردید، خبر خوشی برایتان داریم. مک OS نیز به شما امکان می‌دهد به برخی از اطلاعات مربوط به باتری دسترسی پیدا کنید؛ بااین‌حال، اطلاعات قدیمی زیادی ارائه نمی‌شوند.

برای مشاهده‌ی وضعیت باتری، وارد منو اپل در بخش بالا سمت چپ شوید و روی گزینه‌ی About This Mac کلیک کنید. در مرحله‌ی بعد، روی System Report کلیک کنید و در زیر بخش Hardware وارد Power شوید. در این صفحه‌ی جدید، تعداد چرخه‌ی استفاده‌شده‌ و سلامت تخمینی و تمامی تنظیمات فعلی باتری را می‌توانید ببینید. برای مشاهده‌ی نمودار استفاده از باتری در ۲۴ ساعت یا ۱۰ روز اخیر، ابتدا وارد System Preferences و سپس بخش Battery شوید.

این مطلب را هم ببینید
امکان استفاده همزمان از یک حساب کاربری واتساپ در چند دستگاه فراهم شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *