آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش بهترین ژست‌های عکاسی زنانه

بهترین ژست‌های عکاسی زنانه

 

“بدعکس بودن” اصطلاحی است که ممکن است بارها شنیده باشید و یا خود نیز به آن معتقد باشید. چیزی به نام بدعکس بودن وجود ندارد. بلکه شما فقط نیاز به مهارتهایی دارید تا بتوانید هرچه آنچه که باعث خراب شدن عکس‌تان می شود را حذف کنید و نکات مثبت را به عکس خود اضافه کنید. در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین ژست‌های عکاسی زنانه را یاد بگیرید.

بهترین ژست‌های عکاسی زنانه

ژست‌های عکاسی ایستاده

بسیاری از عکس‌های بانوان درحال ایستاده گرفته می‌شوند. نکته مهم در ژست‌های ایستاده این است که از خطوط صاف و زوایای مستقیم خودداری کنید. هدف ثبت خطوط منحنی است. سعی کنید وزن سوژه روی یک پا باشد. دست‌ها را به بدن تکیه ندهید و با خم کردن آن‌ها روح بیشتری به عکس ببخشید. در دست گرفتن کیف و چرخاندن سر و بدن به یک سمت، ژست را زیباتر می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید میکروفن یقه ای

ژست عکس درحال حرکت

عکس‌هایی که درحال حرکت گرفته می‌شوند همیشه می‌توانند خلاقانه و مملو از زندگی باشند. این نوع عکسبرداری هم برای عکاس و هم برای مدل می‌تواند چالش برانگیز باشد. زمان بندی دقیق و زاویه مناسب نکات کلیدی این نوع عکاسی است. حرکت می‌تواند راه رفتن، دویدن، پریدن به هوا یا چرخش باشد. ژست چرخشی بخصوص از زاویه بالا بسیار دلپذیر است.

مدل عکس گرفتن نشسته

از متداول‌ترین ژست‌های عکاسی، ژست‌های نشستن هستند. تنوع زیادی در این نوع ژست وجود دارد، برخی ژست‌ها نشانه قدرت و برخی نشانه آرامش هستند. روحیات سوژه در این ژست به راحتی منتقل می‌شود.

عکس گرفتن حالت دست زیر چانه

این نوع ژست بهتر است درحال نشسته اجرا شود. با تغییر حالت بیان چهره می‌توانید احساس وقار یا در انتظار بودن را منتقل کنید.

ژست عکس با دست‌ها

پس از چهره، مهم‌ترین اعضاء در عکاسی مدل، دست‌ها هستند. بیان احساسات به کمک دست‌ها می‌تواند ساده یا پیچیده باشد. وضعیت دست‌ها می‌تواند مستقل از چهره یا در همراهی با چهره باشد. ظرافت دست‌ها و حتی زیور‌آلات آن می‌تواند نقطه تمرکز باشد.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی در زمستان و تکنیک های آن

عکاسی در حالت دراز کشیدن

این ژست‌ها از ساده‌ترین و درعین‌حال خلاقانه‌ترین ژست‌های عکاسی هستند. بهتر است سوژه در هر عکس وضعیت دست‌ها را تغییر داده تا بهترین وضعیت بدست آید. زاویه عکاسی از سطح زمین و در راستای چشم سوژه انجام می‌شود. کاهش عمق میدان به زیباتر شدن عکس کمک می‌کند. ژست‌های دراز کشیدن معمولاً در دو وضعیت به پهلو یا رو به بالا اجرا می‌شود.

ژست تکیه دادن

ژست‌های تکیه دادن از جمله ژست‌های کلاسیک و همیشه محبوب هستند. اگر سوژه به دیوار تکیه می‌دهد سعی کنید تا جای ممکن بصورت تمام قد عکاسی کنید. تکیه به دیواره پُل‌ها یا نرده‌های ایوان‌ها از ژست‌های اسپرت و جوان پسند محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *