آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش بهترین ژست های عکس گروهی

بهترین ژست های عکس گروهی

عکاسی گروهی معمولا یکی از سخت ترین چالش ها برای هر عکاس است. چرا که کنترل کردن هر شخص بصورت جداگانه کار ساده ای نیست. در این بخش می خواهیم بهترین ژست های عکس گروهی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

بهترین ژست های عکس گروهی

ژست عکس گروهی دو ردیف

این ژست با اینکه ژستی کلاسیک حساب می‌شود اما همچنان پر طرفدار است. افراد می‌توانند در دو حالت ایستادن و نشستن یا نشستن و لم دادن ژست بگیرند. لازم نیست افراد ایستاده یا نشسته همگی از نظر قد یکسان باشند. از این ژست می‌توانید برای عکاسی از گروه‌هایی با تعداد افراد زیاد نیز استفاده کنید. در این صورت ممکن است ردیف آخر هم بصورت نشستن روی زمین قرار بگیرند.

ژست عکس شام آخر

این ژست از تابلوی معروف شام آخر اثر داوینچی الهام گرفته شده است. اگر افراد بصورت ایستاده در پشت میز شام قرار بگیرند حس دراماتیک خوبی ایجاد می‌شود. نفر وسط می‌تواند مهم‌ترین فرد گروه باشد و باید مستقیم به دوربین نگاه کند. بهتر است توجه سایر افراد به میز و محتویات آن باشد.

این مطلب را هم ببینید
گیمبال Zhiyun Crane 2S معرفی شد

ژست خانواده صمیمی

در عکس جمعی خانوادگی بهتر است با نزدیک هم قرار گرفتن افراد، بر صمیمیت آن‌ها تاکید شود. کمی حرکت افراد می‌تواند شادی و سرزندگی عکس را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

ترکیب مثلثی

رعایت قانون نقطه طلایی در عکس‌های دسته جمعی امکان پذیر نیست اما قانون ترکیب بندی مثلثی بهترین روش ترکیب بندی برای این عکس‌هاست. افراد را طوری در کنار هم قرار دهید که پایین تنه‌ آن‌ها عریض‌ترین قسمت عکس بوده و فقط یک نفر در بالاترین نقطه قرار بگیرد.

ژست پلکانی

بهترین روش برای جلوگیری از قرار گرفتن سر افراد بطور یکسان، قرار دادن افراد در سطوح ارتفاعی مختلف است. می‌توانید روی پلکان ایستاده یا بنشینید یا در فضاهای باز از عوامل طبیعی مثل سنگ‌ها یا صخره‌های کوچک استفاده کنید.

از زاویه بالا

اگرچه اجرای این ژست ممکن است برای عکاس مشکل باشد اما نتیجه بسیار رضایت بخش خواهد بود. افراد بایستی همگی به سمت بالا و رو به دوربین نگاه کرده و لبخند بزنند. این زست را می‌توانید هم در فضای بسته و هم در فضای باز اجرا کنید. از زیباترین ژست‌های گروهی از بالا، ژست قرار دادن سرها در کنار یکدیگر و به شکل دایره‌ای است. این ژست بیشترین حس صمیمیت را در بین افراد نشان می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های بدون آینه 2020

ژست‌های مفرح

ژست‌های رسمی کارکرد خاص خودشان را دارند اما عکس‌های دسته‌جمعی که با سرور و شادی همراه هستند ارتباط خیلی خوبی با همه مخاطبان برقرار کرده و همیشه خاطره‌انگیز هستند.

ژست نامنظم

نظم در نشستن و ایستادن افراد در عکس‌های گروهی، حالتی جدی و رسمی ایجاد می‌کند و بیشتر برای عکس‌های اداری مناسب است. اما می‌توانید نظم را برهم زده و یک عکس دسته‌جمعی به اصطلاح فی‌البداهه بگیرید. افراد را در ژست گرفتن آزاد بگذارید اما از همه بخواهید با حالت چهره دلخواه و خندان به دوربین نگاه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *