ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تبدیل فایل اکسل به PDF بصورت آنلاین

تبدیل فایل اکسل به PDF

فرمت PDF یکی از محبوب ترین فرمت های سند برای خواندن و چاپ است. همچنین می توان آن را به عنوان یک منبع اطلاعات بدون امکان ویرایش استفاده کرد. اما سوال اینجاست که اگر اطلاعاتمان در قالب فایل دیگری بود چگونه آن را به PDF تبدیل کنیم؟ از آنجایی که نرم افزار اکسل نیز ، جزو محبوب ترین برنامه هاییست که مورد استفاده بیشتر کاربران قرار می گیرد ، در این بخش می خواهیم نحوه تبدیل فایل اکسل به PDF بصورت آنلاین را آموزش دهیم.

روش های تبدیل فایل اکسل به PDF

روش اول

ابتدا فایل اکسل خود را باز کنید. به سربرگ File بروید. Export را انتخاب کنید. اگر از اکسل ۲۰۱۰ به قبل استفاده می کنید به جای اکسپورت Save As را انتخاب کنید. Create PDF/XPS را انتخاب کنید. اگر از اکسل ۲۰۱۰ به قبل استفاده می کنید از منوی کرکره ای Save as type پنجره Save As گزینه PDF ا انتخاب کنید.روی دکمه Options. کلیک کنید و تنظیماتی که می خواهید به فایل پی دی اف خود اعمال کنید را انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید تعیین کنید که فقط بخش انتخابی (Selection) به پی دی اف تبدیل شود یا کل ورک بوک (Entire workbook) یا شیت فعال (Active sheet(s) یا فقط جداول (Table) . بعد از انجام تنظیمات روی دکمه OK کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
چگونه در ویندوز 11 یک حساب کاربری میهمان ایجاد کنیم؟

تبدیل فایل اکسل به PDF

بالای دکمه Options گزینه Minimum size را انتخاب کنید تا اندازه فایل شما بهینه شود و شما به راحتی بتوانید آن را در اینترنت منتشر کنید. نام فایل خود و مسیر ذخیره سازی فایل را مشخص کنید و روی دکمه Publishیا Save کلیک کنید.

استفاده از سایت smallpdf

این سایت دارای ابزارهای متنوعی است که می توانید از آنها استفاده کنید. وقتی که وارد ابزار شدید صفحه ای مانند زیر مشاهده می کنید شما می توانید فایل اکسل خود را بکشید و در سایت رها کنید و یا اینکه روی دکمه Choose File کلیک کنید و فایل خود را انتخاب کنید. حالا فرآیند تبدیل اکسل به صورت خودکار شروع خواهد شد، بعد از اتمام این فرآیند فایل قابل دانلود PDF به شما تحویل داده می شود که می توانید آن را دانلود کنید، آن را با فایل پی دی اف دیگر ادغام کنید یا تقسیم کنید، فایل پی دی اف خود را ویرایش کنید، آن را به JPG و پاورپوینت تبدیل کنید.

این مطلب را هم ببینید
نرم افزارهای حیاتی ویندوز که باید نصب شوند

استفاده از سایت sodapdf

وارد سایت شوید و روی Chose File کلیک کنید یا فایل خود را از گوگل درایو یا دراپ باکس انتخاب کنید. فرآیند تبدیل شروع خواهد شد. حالا شما می توانید فایل PDF را دانلود کنید و یا اینکه به یک آدرس ایمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *