تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

راهنمای خرید کامپیوتر خانگی با بهترین قیمت

راهنمای خرید کامپیوتر خانگی

تقریبا همه کاربران کامپیوترها کارهای روزمره‌ی خود را با سرعت بیشتری انجام داده و دقایقی در زمان خود صرفه‌جویی کنند. کاربرانی که عادت به انتظار کشیدن ندارند و می‌خواهند به همان سرعتی که در انجام کارهای شخصی مهارت دارند به همان نسبت هم سیستم پاسخگویی داشته باشند و سیستم از آنها عقب‌تر نباشد. برای داشتن چنین سیستمی باید نکات گوناگونی را مدنظر قرار داد. پس با ما همراه باشید تا جامع ترین راهنمای خرید کامپیوتر خانگی را مطالعه فرمایید.

راهنمای خرید کامپیوتر خانگی

سیستم عامل

یکی از مهم ترین معیارها که متناسب با اهداف و نیازهای شما از یک سیستم کامپیوتری تعیین می شود. بحثی همیشگی وجود دارد که بهتر است یک کامپیوتر مک اپل با سیستم عامل macOs بخریم یا یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز. با کمی تحقیق می توانید دریابید که هر یک چه مزایا و معایبی دارد و بهترین گزینه برای شما کدام است؟

پردازنده (CPU)

حافظه RAM

سرعت رایانه شما را این قطعه تعیین می کند. حافظه رم در واقع دستورالعمل‌های شما به کامپیوتر را ذخیره و دنبال می‌کند. برای نرم‌افزارهایی مثل بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پیشرفته‌تر، حافظه بالایی نیاز است. برای نرم‌افزارهای ادیت ویدئو مثل Adobe Premiere به حافظه رم حداقل 8 گیگابایتی نیاز دارید. اگر فقط می‌خواهید برنامه‌هایی مثل مایکروسافت آفیس و برنامه‌های رایجی مانند آن را اجرا کنید، حافظه 2GB کافی و مناسب است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش شخصی سازی نوار ابزار دسترسی سریع آفیس

کارت گرافیک

واحد پردازنده گرافیک یا GPU وظیفه پردازش و ساخت تصاویر و گرافیک کامپیوتر را بر عهده دارد و رنگ، موقعیت و سایز تمامی تصاویر را روی صفحه نمایش مشخص می‌کند. ممکن است هنگام خرید کامپیوتر خانگی به دو عبارت Integrated و Dedicated بر بخورید.

مانیتور

تمامی نتایج و خروجی کارهای کامپیوتری شما در مانیتور نمایش داده می شوند. چه گیمر حرفه‌ای باشید، چه بخواهید طراحی‌های گرافیکی انجام دهید یا به چند مانیتور برای اجرای چند برنامه نیاز داشته باشید، توجه کنید که تمامی مانیتورها شبیه به هم ساخته می‌شوند. اما به طور کلی اگر می‌خواهید حرفه‌ای بازی کنید، به مانیتوری نیاز دارید که نرخ بازسازی یا Refresh Rate بالا (برای مثال، 240Hz) و زمان پاسخ کوتاهی داشته باشد. پورت‌های استاندارد برای اتصال مانیتور، DVI و DisplayPort و HDMI هستند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین در سال 2019

موس و کیبورد

راهنمای خرید کامپیوتر خانگی

ارتباط شما با سیستم رایانه بیش از هر چیز از طریق این ماوس و کیبورد صورت می گیرد. اگر می‌خواهید موس و کیبورد سیم دار بخرید، کافی است پورت USB آن‌ها را به کیس وصل کنید و اگر نوع بی‌سیم آن‌ها را می‌خواهید بخرید توجه کنید از نوع بلوتوثی است یا RF (فرکانس رادیویی).

تجهیزات صوتی و اسپیکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *