تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند نکته مهم که هنگام خرید لپ تاپ باید مدنظر قرار دهید

خرید لپ تاپ

خرید لپ تاپ کار چندان ساده ای نیست و اکثر خریدارن به تنهایی در مورد خرید لپ تاپ تصمیم گیری نمی کنند. این رایانه قابل حمل توسط برندهای گوناگونی در سراسر جهان در مدل های مختلف تولید و عرضه می شود. بنابراین هنگام مراجعه به بازار با تنوع زیادی روبرو خواهید شد که شما را سردرگم می کند. در این بخش می خواهیم چند نکته کلید و مهم که برای خرید بهترین لپ تاپ مد نظر قرار دهید ، بررسی کنیم.

نکات مهم برای خرید لپ تاپ

پلتفرم خود را انتخاب کنید: مک، ویندوز یا سیستم عامل کروم

این موضوع یکی از مهم ترین نکات است که باید حتما به آن فکر کنید. تصمیم اینکه به کدام سیستم عامل نیاز دارید ، متناسب با نیاز و اهداف شما گرفته می شود. بیشتر لپ تاپ‌ها با یکی از این سه سیستم عامل عرضه می‌شوند: ویندوز، کروم یا سیستم عامل مک ( فقط برای مک بوک‌ها). هر یک از اینها ، نقاط ضعف و قوت خود را دارند.

انتخاب اندازه ی مناسب

قبل از اینکه به مشخصات یا قیمت‌گذاری توجه کنید، باید بدانید که چقدر لپ تاپ شما قابل حمل است. لپ تاپ‌ها معمولاً با اندازه صفحه نمایش خود طبقه‌بندی می‌شوند:

  • 11 تا 12 اینچ: نازک‌ترین و سبک‌ترین سیستم‌ها، صفحه‌های نمایشی بین 11 تا 12 اینچ دارند و وزن آن‌ها معمولاً بین 1.2 تا 1.5 کیلوگرم است.
  • 13 تا 14 اینچ: بهترین اندازه قابل حمل و قابل استفاده را ارائه می‌کند، به خصوص اگر دنبال یک لپ تاپ با وزن کمتر از 1.8 کیلوگرم هستید.
  • 15 تا 16 اینچ: معمول‌ترین اندازه لپ تاپ، نوع 15 اینچی است که معمولاً 2 تا 3 کیلوگرم وزن دارند. اگر می خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تری داشته باشید و نمی‌خواهید نوت بوک خود را همیشه همراه خود این طرف و آن طرف ببرید، این نوع اندازه مناسب شما است.
  • 17 تا 18 اینچ: اگر لپ تاپ شما همواره قرار است روی میز قرار گیرد، یک سیستم 17 یا 18 اینچی می‌تواند میزان قدرت پردازش مورد نیاز برای بازی‌های سطح بالا را ارائه کرده و یا کارایی در حد یک ورک استیشن داشته باشد.
این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی کمتر از 20 میلیون تومان

کیبورد و تاچ پد آن را بررسی کنید

این دو بخش بیشترین کاربرد را دارند بنابراین بسیار مهم می باشند. اگر لپ تاپ شما بهترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های دنیا را نیز داشته باشد، در صورتی که از ویژگی‌های ارگونومی خوبی بهره‌مند نباشد، گزینه‌ای ایده‌آل نیست. اگر می‌خواهید مدت زمان زیادی با کامپیوتر کار کنید، اطمینان حاصل کنید که کیبورد، بازخورد مناسب را ارائه می‌کند، حرکت عمودی دکمه‌های آن خوب است (فاصله‌ای که دکمه‌ها هنگام فشردن پایین می‌روند که معمولاً بین یک تا دو میلی‌متر است) و همین طور فضای کافی میان دکمه‌ها وجود دارد.

مشخصات سخت افزاری مد ظر خود را تعیین کنید

این مسئله نیز بر اساس اهداف و نیازهای شما تعیین می شود. اجزای نوت بوک مانند پردازنده، هارد دیسک، رم و تراشه گرافیکی حتی ممکن است علاقه‌مندان به نوت بوک را به اشتباه بیندازد، پس اگر بخش مشخصات لپ تاپ بسیار درهم برهم به نظر می‌آید، احساس بدی نداشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
پشتیبانی از گوگل کروم در ویندوز 7 تا 2022 تمدید شد

عمر مفید باتری را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید نوعی نوت بوک بزرگ و حجیم بخرید که فقط روی میز و در نزدیکی پریز برق از آن استفاده می‌کنید، لازم نیست نگرانی در مورد عمر باتری داشته باشید؛ اما اگر می‌خواهید آن را بدون نیاز به پریز استفاده کنید، حتی اگر در منزل و یا در محل کار باشد، حداقل باید طول عمر باتری 7 ساعت داشته باشد و به صورت‌ایده آل، بالای هشت ساعت کار کند. برای دانستن عمر باتری یک لپ تاپ، به گفته‌های تولیدکننده توجه نکنید. در عوض، بررسی‌های افراد ثالث را از منابع عینی، مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *