ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تبدیل پسورد وای فای به کد QR

تبدیل پسورد وای فای به کد QR

کدهای QR را بر روی تبلیغات نشریات، بیلبوردها، لباس، کارت ویزیت و حتی محصولات برخی فروشگاه‌ها دیده‌اید. به نظر می‌رسد این نوع از کدهای جدید در بین بازاریابان طرفداران بسیاری داشته باشد چرا که امنیت بیشتری نسبت به سایر روش ها دارند. QR مخفف عبارت «کدهای واکنش سریع» یا (Quick Response Code) است که به صورت مربعی شکل بوده و نخستین بار توسط محققی ژاپنی ابداع شد. خوب است بدانید که امکان تبدیل پسورد وای فای به کد QR نیز وجود دارد. در این بخش نحوه انجام این کار را به شما خواهیم گفت.

تبدیل پسورد وای فای به کد QR

ابتدا وارد سایت کیو آی فای شوید. این وب‌سایت می‌تواند کیو آر کد مورد نظر را به‌طور خاص برای گذرواژه مودم شما ایجاد کند. توجه داشته باشید بهتر است برای استفاده از خدمات این سایت از وی پی ان استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های دوست یابی در اندروید

نوع رمزگذاری را با استفاده از منوی کشویی انتخاب کنید که می‌تواند یکی از موارد WEP ،WPA/WPA2 یا هیچ‌کدام None باشد. در نوار SSID‌  نام شبکه خود را وارد کنید. در نوار دوم که با Key‌ نشان داده شده پسورد وای فای خودتان را وارد کنید. سپس با کلیک روی دکمه آبی رنگ Generate  که در زیر نوار Key قرار دارد یک کد QR برای شما در پایین صفحه نمایش داده می‌شود.

در نهایت با کلیک روی Print این کد QR را روی یک کاغذ چاپ کنید یا اگر چاپگر ندارید می‌توانید با کلیک روی Export‌ کد QR مورد نظر را با فرمت PNG ذخیره کرده تا بعدا آن را چاپ کنید. پس از چاپ کد QR موردنظر می‌توانید آن‌ را در منزل یا محل کار در جایی که افراد مورد اعتماد شما هستند قرار دهید تا با اسکن آن به شبکه وای فای شما متصل شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Element Not Found در ویندوز 10

در نهایت می توانید با اسکن این کد ، به شبکه وای فای متصل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *