آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش ترفندهای نورپردازی در عکاسی برای حرفه ای ها

ترفندهای نورپردازی در عکاسی

نور یکی از مهم ترین عناصر در عکاسی محسوب می شود. نور خوب به شما کمک می کند تا حرفه ای ترین تصاویر را ثبت کنید. در این بخش می خواهیم ترفندهای نورپردازی در عکاسی را به شما عزیزان آموزش دهیم که در حرفه ای شدنتان بسیار موثرند.

ترفندهای نورپردازی در عکاسی

اصلاح کننده روشنایی: نور نرم و نور سخت

اصطلاحاتی که برای روشنایی استفاده می شوند اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند. به عنوان مثال، ما فکر می کنیم که نور نرم و نور پراکنده یکسان هستند، اما این درست نیست. نور نرم از یک منبع نور بزرگ حاصل می شود ، در حالی که نور سخت یا نقطه ای از یک منبع نور کوچک حاصل می شود. نور محیط (هیچ جزئیاتی حفظ نمی شود) و نور سخت از فلاش – هر دو در 200/1 ، f / 4 ، ISO 100 عکاسی شده است. ما این نور سخت را به دلیل خط تیز که در انتقال از هایلایت به سایه مشاهده می کنید ، در نظر می گیریم. به عنوان مثال ، روی گونه سامی می توانید آن خط را به وضوح ببینید.

در حالی که منبع نور سخت هر منبع نوری کوچک است ، لازم است به یاد داشته باشید که این منبع در رابطه با اندازه ی سوژه است. به عنوان مثال ، خورشید از نظر جسمی کاملاً عظیم است ، اما نسبت به مکان ما و نحوه دیدن آن ، خورشید در آسمان ریز است ، که آن را به یک منبع نور سخت تبدیل می کند. به همین ترتیب ، یک فلاش به دلیل کوچک بودن نسبت به سوژه ، منبع نور سختی را تأمین می کند.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم در رابطه با عکاسی خیابانی در ایران

نور سخت را با یک اصلاح کننده نرم کنید

یک اصلاح کننده اساسی و مقرون به صرفه که می توانید از آن برای نرم کردن نور سخت استفاده کنید ، به شکل چتر است. می توانید این وسیله را با پرداخت 20 دلار از Adorama یا اکثر فروشگاه های عکاسی دیگر دریافت کنید. من از یک شات عکس ساده از طریق چتر استفاده می کنم ، که منبع نور را باز می کند و یک نور سخت کوچک را به یک نور نرم بزرگ تبدیل می کند.

هنگام استفاده از چتر ، می خواهید چتر از فلاش فاصله مناسبی داشته باشد. همچنین می خواهید هد فلاش در وسیع ترین حالت بزرگنمایی تنظیم کنید تا کل چتر را از نور پر کند. هدف این است که منبع نور را تا حد ممکن بزرگ تر کنیم.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای عکاسی از طبیعت را یاد بگیرید

منابع نور باریک

منابع نور باریک مانند نورافکن های کوچک یک پخش میانی بسیار روشن به سمت لبه ها ایجاد می کنند، و این نور معمولا سخت است، بنابراین سایه های قوی ایجاد می کند. برای ایجاد این افکت، می توانید از یک لامپ حبابی، شمع، چراغ قوه یا حتی نور LED گوشی هوشمند خود استفاده کنید. من برای ایجاد سیلوئت یا سایه نما از این مجسمه گرگ صحرایی کوچک، آن را در جلوی پس زمینه قرار دادم، که در اینجا یک پوشه نیمه شفاف قرمز رنگ بود.

به یاد داشته باشید که ما در اینجا می خواهیم خلاقانه عمل کنیم. اگر شما پوشه ای مانند این ندارید، می توانید از چیزهای دیگری استفاده کنید که به اندازه کافی نازک یا شفاف باشند که اجازه عبور نور را بدهند و به عنوان دیفیوزر عمل کنند. پس از آن، طبق تکنیک نورپردازی از پشت، من یک گوشی هوشمند که منبع نور من بود را مستقیما در پشت پس زمینه قرمز رو به سمت مجسمه و دوربین قرار دادم. همچنین، از سنجاق پارچه برای محکم کردن همه چیز در جای خود و برای ایستاده نگه داشتن آنها استفاده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *