ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تعمیر مشکل هارداکسترنال با روش های مختلف

تعمیر مشکل هارداکسترنال

هارد اکسترنال یکی از کاربردی ترین گجت هاست که کاربردهای زیادی دارد. اما گاهی پیش می آید که این گجت کاربردی با مشکلاتی نیز مواجه شود. در این بخش می خواهیم روش های مختلف تعمیر مشکل هارداکسترنال را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های تعمیر مشکل هارداکسترنال

حل مشکل بالا نیاوردن هارد اکسترنال با روشی ساده

برای رفع مشکل شناسایی نشدن هارد اکسترنال، ابتدا پورت USB را چک کنید. کابل را جدا کنید. داخل پورت را بررسی کنید. ممکن است چیزی موجب انسداد آن شده باشد. دستگاهی را به آن متصل کنید و ببینید کار می‌کند یا نه. هارد اکسترنال را هم به دستگاه دیگری وصل کنید و عملکرد آن را بررسی کنید. کابل USB خود را چک کنید. ببینید آیا درست کار می‌کند یا خیر. کابل را به دستگاه دیگری وصل کنید و عملکرد آن را بررسی کنید. همچنین، کابل را تعویض کنید و از این نظر نیز آن را چک کنید.

برخی از هارد اکسترنال‌ها دارای چراغ LED هستند که نشان می‌دهند که هارد کار می‌کند. این چراغ می‌تواند نشان دهد که آیا هارد به خوبی به کامپیوتر وصل شده است یا نه. آیا برق به آن می‌رسد یا خیر.

فرمت نشدن هارد اکسترنال با Device Manager در ویندوز

برای حل مشکل فرمت نشدن هارد اکسترنال با Device Manager در ویندوز، روی منوی استارت راست کلیک کنید. روی Device Manager کلیک کنید. روی Other Devices کلیک کنید. روی Unknown device راست کلیک کنید. روی Disable بزنید. سپس Yes را بزنید. روی Unknown device راست کلیک کنید. روی Scan for hardware changes بزنید. دوباره روی Unknown device راست کلیک کنید. این بار Enable را انتخاب کنید. روی Unknown device راست کلیک کنید و Update Software Driver را انتخاب کنید. روی Search automatically for updated driver software کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
دلایل رایج کند شدن سرعت اینترنت وای فای

روی Universal Serial Bus controller کلیک کنید. روی USB port(s) راست کلیک کنید. روی Properties کلیک کنید. روی سربرگ Power Management بزنید. تیک Allow this computer to turn off this device to save power را بردارید. این کار را برای تمامی پورت‌های یو اس بی انجام دهید.

حل مشکل قفل شدن هارد اکسترنال از Disk Management

برای حل مشکل نخواندن هارد اکسترنال از Disk Management، روی منوی استارت راست کلیک کنید. سپس روی Disk Management کلیک کنید. در صورت نمایش هارد اکسترنال، روی نام آن در این پنجره راست کلیک کنید. روی Change Drive Letter and Paths بزنید. روی Change بزنید. روی کادر Assign the following drive letter کلیک کنید و حرف جدیدی را برای درایو انتخاب کنید. Ok را بزنید. تغییر حرف ممکن است این مشکل را حل کند.

روی فضای تخصیص نیافته راست کلیک کنید. اگر چنین فضایی وجود داشته باشد، باید آن را اختصاصی کنید تا بتوانید در ویندوز مشاهده کنید. روی Initialize Disk کلیک کنید. Ok را بزنید. به صورت پیش فرض هارد به عنوان MBR تنظیم می‌شود. در صورتی که هارد فضایی بیشتر از ۲ ترابایت دارد، آن را روی GPT تنظیم کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش قرار دادن ویدیو در پاورپوینت

اگر هارد اکسترنال در پلتفرم دیگری مثل مک یا Linux فرمت شده باشد، ممکن است ویندوز آن را شناسایی نکند. اگر می‌خواهید از هارد تنها روی ویندوز استفاده کنید، گزینه NTFS را به عنوان file system انتخاب کنید. اگر قرار است آن را در دستگاه‌های دیگر هم استفاده کنید، FAT32 را انتخاب کنید.

از اطلاعات درون هارد بکاپ بگیرید زیرا با این روش تمامی اطلاعات حذف خواهند شد. روی درایو هارد اکسترنال در دیسک منیجمنت راست کلیک کنید. Format را انتخاب کنید. برای درایو نامی انتخاب کنید. گزینه‌ای را برای File System انتخاب کنید. سپس OK را بزنید.

تعمیر هارد اکسترنال با Error checking

برای حل مشکل هارد اکسترنال، آن را به سیستم خود وصل کنید. سپس Win+E را فشار دهید تا File Explorer باز شود. سپس به This PC بروید. از زیر بخش Devices and drives روی هارد اکسترنال خود راست کلیک کنید. Properties را انتخاب کنید. سپس روی سربرگ Tools بزنید. زیر قسمت Error checking روی Check کلیک کنید. در صورت باز شدن پنجره پرسش، روی Yes بزنید. روی Scan drive > Repair drive کلیک کنید. صبر کنید تا فرایند آن انجام شود. زمان این فرایند با توجه به حجم حافظه هارد اکسترنال شما متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *