مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

آموزش تغییر فونت گوشی اندروید

تغییر فونت گوشی اندروید

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل اندروید مربوط به قابلیت‌های شخصی سازی آن می‌شود. اندروید سیستم عامل متن بازی است که به روش‌های مختلف کاربران را قادر به شخصی سازی ظاهر دستگاه و متمایز کردن آن‌ها می‌کند. اندروید گزینه‌های زیادی برای سفارشی‌سازی ظاهر دستگاه‌ها ارائه می‌کند. در این بخش می خواهیم نحوه تغییر فونت گوشی اندروید را به شما همراهان همیشگی آموزش دهیم.

تغییر فونت گوشی اندروید

از بخش تنظیمات

در ادامه روش تغییر فونت اندروید را براساس سیستم عامل اندروید 9 پای و گوشی سامسونگ بیان خواهیم کرد. گفتنی است که روند اعمال تغییرات سایر گوشی‌هایی که از این ویژگی نیز پشتیبانی می‌کنند مشابه بوده و شاید اندکی در تعداد مراحل و یا عنوان گزینه‌های یاد شده متفاوت باشند. برای این کار لازم است وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید. این کار را می‌توانید از منوی کشویی بالا انجام دهید و بر روی علامت تنظیمات یا همان چرخ‌دنده معروف ضربه بزنید و یا اینکه از بخش اپلیکیشن‌ها در نمایشگر، وارد «Setting» یا تنظیمات گوشی خود شوید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ ThinkPad X1 Fold لنوو با عنوان اولین لپ‌تاپ تاشوی جهان معرفی شد

در بخش تنظیمات بر روی گزینه «Display» ضربه بزنید تا وارد صفحه‌ای دیگر برای اعمال تغییرات بر روی آنچه که به نمایش و ظاهر اندروید مربوط است شوید. حالا اگر گوشی شما قابلیت تغییر فونت در اندروید را داشته باشد، باید در این قسمت عبارت «Font Size and Style» را مشاهده کنید. وارد این قسمت شوید. از بخش «Font Style» می‌توانید نوع فونت گوشی خود را تغییر دهید. درواقع با ضربه زدن بر روی آن که به صورت پیش‌فرض بر روی Default قرار دارد، فهرستی از دیگر فونت‌ها را به همراه پیش‌نمایش کوچکی مشاهده خواهید کرد و درنتیجه می‌توانید فونت دلخواه خود را برگزینید.

استفاده از لانچر

ابتدا Go Launcher را نصب کرده و وارد آن شوید. سپس از فهرستی که مشاهده می‌کنید، گزینه «Font» را برگزینید. بعد گزینه «Select Font» را انتخاب کنید و از فهرست فونتی که مشاهده می‌کنید، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر به موارد بیشتری برای انتخاب نیاز دارید، گزینه «Scan Font» را بزنید و در نهایت فونتی را که می‌خواهید برگزینید.

این مطلب را هم ببینید
چگونه لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟

استفاده از اپلیکیشن FontFix

بعد از دانلود و نصب این برنامه فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی «Download» ضربه بزنید. در ادامه Continue و سپس «Install» را انتخاب کنید. حالا باید به تنظیمات اندروید و محلی که فونت اندروید را تغییر می‌دهیم بروید (Settings>Display>Screen zoom and font). فونت نصب شده را بر روی گوشی خود فعال کنید؛ البته ممکن است برخی از فونت‌ها بر روی گوشی شما نصب نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *