مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تقویت صدای هدفون

تقویت صدای هدفون

افرادی که از هدفون استفاده می کنند معمولا انتظار صدای بیشتری از آن دارند. در این بخش با ما همراه باشید تا روش های تقویت صدای هدفون را یاد بگیرید.

روش های تقویت صدای هدفون

استفاده از اکولایزر

استفاده از اکولایزر (Equalizer)  یکی از روش‌های موثر و کارآمد است. اما اکولایزر دقیقا چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ اکولایزر در واقع یک نرم افزار تقویت صدای هدفون است که با تنظیمات مختلف و متنوع خود می‌تواند کیفیت صدای یک هدفون را به حالت دلخواه شما درآورد. با استفاده از اکولایزر به راحتی می‌توانید صدای موسیقی که گوش می‌دهید را تقویت کرده و آن را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.

استفاده از آمپلی فایر (AMP)

استفاده از آمپلی فایر (Amplifier) یا AMP نیز یکی دیگر از شیوه‌های موثر است که تاثیر بسزایی در تقویت صدای هدست دارد. آمپلی‌ فایر سیگنال‌های ورودی  را به منظور استفاده کامل و بهینه از پتانسیل صدای هدفون، تقویت می‌کند. در این میان نیز میزان صدا را هم افزایش می‌دهد. آمپلی فایر به عنوان تقویت کننده صدای هدفون یا سیستم صوتی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک ابزار پرطرفدار است.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ Latitude 9510 دل با اینترنت 5G معرفی شد

آمپلی فایر در برخی وسایل صوتی به صورت داخلی وجود دارد و در برخی دیگر نیز به صورت خارجی بر روی دستگاه نصب می‌شود. بنابراین برای تقویت میزان صدای هدفون خود می‌توانید از یک آمپلی فایر خارجی استفاده کنید و شاهد تغییرات چشمگیر کیفیت و میزان صدای آن باشید. البته برخی هدفون‌ها بدون آمپلی فایر بهتر کار می‌کنند اما بعضی هدفون‌ها مانند هدفون Hi-Fi با آمپلی فایر صدای بهتری تولید می‌کنند. آمپلی فایرهای خارجی می‌توانند میزان کیفیت و خروجی باس را به میزان سه برابر افزایش دهند.

استفاده از مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC)

استفاده از مبدل دیجیتال به آنالوگ (Digital-to-Analog Converter) نیز یکی دیگر از شیوه‌های موثر برای افزایش صدای هدفون است که هر روز از آن استفاده می‌کنید اما شاید به آن توجه نمی‌کردید. همانطور که می‌دانید، صداها پیش از آنکه به گوش شما برسد به صورت دیجیتالی و به شکل صفر و یک وجود دارند و در واقع یک فایل صوتی را تشکیل می‌دهند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های رایگان ساخت میم برای اندروید

تعویض پدهای هدفون

از دیگر روش‌ها، تعویض پدهای آن است که تاثیر بسزایی بر تقویت صدای آن خواهد داشت. اگر هدفون‌تان از قابلیت تعویض پد برخوردار است حتما پس از مدتی استفاده، پدهای آن را عوض کنید. ضخامت پد و مواد مورد استفاده در ساخت آن تاثیر بسیاری بر کیفیت صدای آن دارند. پدهای ضخیم، فاصله میان گوش ما و منبع تولید صدای هدفون را افزایش می‌دهند و این ضخامت سبب می‌شود تا صدای هدفون آنطور که باید به گوش نرسد. علاوه بر این، پدهای ضخیم موجب کاهش میزان باس صدا می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *