ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تمیز کردن فن لپ تاپ

تمیز کردن فن لپ تاپ

تمیز کردن لپ تاپ کاری است که هیچ وقت جدی گرفته نمی شود؛ لپ تاپ ای که روزی برق‌اش چشم‌ها را می‌زد دیگر دیدنی نیست. این آلودگی ها علاوه بر اینکه زیبایی لپ تاپ را از بین می برد ، باعث کاهش کارایی دستگاه و آسیب رساندن به قطعات آن می شود. در یکی از مقالات درباره روش اصولی تمیز کردن لپ تاپ صحبت کردیم. اما در این بخش می خواهیم نحوه درست تمیز کردن فن لپ تاپ را به شما همراهان همیشگی آموزش دهیم.

تمیز کردن فن لپ تاپ و جلوگیری از داغ شدن آن

لپتاپ ممکن است پنلهایی برای باز شدن و دسترسی به داخل داشته باشند. برای اینکار بهتر است دستورالعمل لپ تاپ تان از طریق ویدیوهای آموزشی اینترنت مطالعه کنید.ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید و سپس باتری را در بیاورید و پنلها را برای دسترسی به داخل لپ تاپ کنار بکشید.توجه داشته باشید که ممکن است باز کردن لپ تاپ گارانتی لپ تاپ را از بین ببرد.

این مطلب را هم ببینید
می لپ تاپ پرو شیائومی در مد‌ل‌های ۱۴ و ۱۵ اینچ رونمایی شد

بعد از باز کردن آن،هوا را به داخل آن با استفاده از دستگاه های خاص بدمید و مطمئن شوید که همه گرد و غبارها از لپ تاپ خارج می شوند.هنگام دمیدن هوا روی فن لپ تاپ دقت کافی داشته باشید چون اگر با دمیدن هوای زیاد فن شروع به سریع چرخیدن کند و به آن آسیب برسد.بهتر است از اسپری های تمیز کننده برای تمیز کردن کامل استفاده کنید. پس از تمیز کردن لپ تاپ ،آنرا ببندید و باتری را سر جای خودش قرار دهید و می توانید از لپ تاپ استفاده کنید.

آموزش تمیز کردن فن بدون باز کردن آن

ابتدا یک دمنده هوا تهیه کنید و آنرا به سمت قسمت خنک کننده لپ تاپ بگیرید و مقداری هوا را روی آن بدمید. اگر لپتاپتان مشکل جدی در رابطه با گرم شدن دارد و نمی توانید خودتان آنرا تمیز کنید بهتر است با متخصصین این زمینه تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش محاسبه DPI ماوس در ویندوز 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *