مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تمیز کردن موس و کیبورد کثیف به روش اصولی

تمیز کردن موس و کیبورد

یکی از واگیردار ترین ویروس ها می توانند از طریق وسایل مشترک بین انسان ها مانند کیبورد کامپیوتر، ماوس و… سرایت کند.  تحقیقات نشان می دهد میزان باکتری ها و میکروب های موجود روی دکمه های کامپیوتر، بیشتر از مقدار متوسط این موجودات بر سنگ سرویس های بهداشتی است. اگر شما یک نویسنده حرفه‌ای یا گیمر حرفه‌ای هستید، مسلماً بیشتر از زمانی که از پاهایتان استفاده می‌کنید روی کیبورد و ماوس رایانه خود متمرکز شده‌اید و از آن کار می‌کشید. بنابراین باید برای تمیز کردن این قطعات بصورت جدی وقت بگذارید. اگر می خواهید روش اصولی تمیز کردن موس و کیبورد را یاد بگیرید این مطلب را از دست ندهید.

تمیز کردن موس و کیبورد

تمیز کردن کیبورد

از کیبورد شروع می کنیم. دستگاهی که دکمه های آن مخفیگاه خوبی برای انواع باکتری ها و میکروب ها هستند. اگر کیبورد شما دارای سیم است آن را از پاور کامپیوتر جدا کنید و اگر بی‌سیم است آن را خاموش کنید. اگر کیبورد شما متعلق به لپ تاپ است، لپ تاپ را خاموش کنید و باتری را از لپ تاپ جدا کنید. کیبورد را پشت و رو کنید تا آلودگی‌هایی که روی آن قرار گرفته است روی زمین بریزد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش پیدا کردن نام کامپیوتر در ویندوز 10

سپس به سراغ فضای خالی بین کلیدها بروید. برای این کار می‌توانید از اسلایم مخصوص نظافت استفاده کنید تا کثیفی‌ها به آن بچسبد و فضای بین کلیدها تمیز شود. اگر به این نوع اسلایم دسترسی ندارید می‌توانید از نوار چسب استفاده کنید. استفاده از سشوار سرد نیز راه دیگر برای تمیز کردن این بخش می باشد. پس از آن که فضای بین کلیدها و زیر آن‌ها را تمیز کردید روی کلیدها و بقیه قسمت‌های کیبورد یعنی محل قرار گرفتن کف دست را تمیز کنید. برای این کار از دستمال‌های ضدعفونی کننده کمک بگیرید و هرگز سراغ پاک کننده‌های رایج نروید چون این پاک کننده‌ها به سطح کیبورد و کلیدهای آن آسیب وارد می‌کنند.

تمیز کردن موس و کیبورد

تمیز کردن موس

موس وسیله‌ای است که دستان شما هر روز مدت زیادی آن را لمس می‌کند و کثیفی‌ها روی آن جمع می‌شوند. ابتدا موس را از کامپیوتر خود جدا کنید، اگر از موس‌های بی‌سیم استفاده می‌کنید موس را خاموش کنید و یا باتری آن را خارج کنید. در صورتی که زیر چرخ موس گرد و غبار و کثیفی وجود دارد موس را برگردانید و چرخ را بچرخانید تا این آلودگی‌ها خارج شود.

این مطلب را هم ببینید
500 افزونه مخرب در گوگل کروم حذف شدند

سپس یک دستمال نسبتا مرطوب انتخاب کرده و سطح موس را با آن تمیز کنید.

خشک کردن موس و کیبورد

دقت کنید که تا زمانی که موس و کیبورد کاملا خشک نشده اند، آنها را به برق متصل نکنید. فراموش نکنید که مقدار کم رطوبت هم می‌تواند به دستگاه‌های الکترونیکی صدمه وارد کند پس این مرحله را جدی بگیرید و پیش از آن که از خشک شدن موس و کیبورد مطمئن نشده‌اید آن‌ها را روشن نکنید.dd

1 دیدگاه در “آموزش تمیز کردن موس و کیبورد کثیف به روش اصولی

  1. TicTacTec گفت:

    مطلب مفید و کاربردی‌ای بود. ممنون از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *