ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تنظیم خودکار اندازه سلول ها در اکسل

تنظیم خودکار اندازه سلول ها در اکسل

نرم افزار مایکروسافت اکسل یکی از نرم افزارهای مجموعه آفیس است. خاطر قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده این نرم افزار، اکسل نزدیک به چهار دهه است که به یکی از پر استفاده ترین نرم افزارها در دنیای تجارت تبدیل شده است. این نرم افزار از انواع نرم افزارهای صفحه گسترده است که جداول بزرگی در ستون و ردیف را در خود جای می دهد. هر سطر و ستون دارای تعدادی خانه است که به آن ها سلول گفته می شود. داده ها معمولا در داخل این سلول ها قرار می گیرند. این سلول ها در حالت پیش فرض اندازه نسبتا کوچکی داشته و در صورتی که مقادیر زیادی وارد آن ها شود از سلول بیرون می زند. بنابراین اگر می خواهید نحوه تنظیم خودکار اندازه سلول ها در اکسل را یاد بگیرید این مطلب را از دست ندهید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه

تنظیم خودکار اندازه سلول ها در اکسل

گاهی شاید اطلاعاتی را وارد سلول های اکسل کرده باشید و به خاطر تنظیم نبودن اندازه سلول ها این اطلاعات به هم ریخته نمایش داده می شوند. در این حالت نیاز به تنظیم اندازه ها خواهید داشت.

برای این کار ستون مورد نظر را انتخاب کرده و  و سپس از تب Home روی آیکونی که در تصویر مشخص شده کلیک کنید. در واقع مربوط به Wrap Text می باشد.

نحوه استفاده از Autofit برای ارتفاع ردیف

شکل دیگری که می توانید عرض ستون ها و سلول ها را تنظیم کنید این است که روی Format کلیک کرده و گزینه AutoFit Column Width را بزنید. برای استفاده از Autofit یک یا چند ردیف را انتخاب کرده و یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

این مطلب را هم ببینید
آموزش تنظیم Auto HDR برای بازی های ویندوز 10

روش ۱: بر روی مرز پایین یکی از ردیف های انتخاب شده دوبار کلیک کنید.

روش ۲: در پنجره home، در گروه cells، بر روی Format > AutoFit Row Height کلیک کنید.

نکته: برای استفاده از Autofit برای تمام ردیف ها کلیدهای Ctrl + A با دکمه select all را بزنید و سپس یکی از روش بالا را استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *