ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش جدا کردن USB از کامپیوتر در ویندوز 10 بدون نیاز به safe remove

جدا کردن USB از کامپیوتر در ویندوز 10

مایکروسافت به‌طور رسمی تأیید کرده کاربران ویندوز ۱۰ مجبور نیستند برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به درایو USB ، الزاما آن را قبل از خارج‌ کردن Eject کنند. اگر می خواهید نحوه جدا کردن USB از کامپیوتر در ویندوز 10 بدون نیاز به safe remove را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

جدا کردن USB از کامپیوتر در ویندوز 10 بدون نیاز به safe remove

یک درایو مجهز به LED تهیه کنید

وقتی درایو USB شما مجهز به نور چشمک زن LED باشد، شما متوجه خواهید شد که این درایو در حال استفاده است. تا مادامی‌ که LED روی درایو USB چشمک می‌زد یعنی سیستم یا در حال خواندن و یا نوشتن داده روی آن است و هر زمان که نور LED ثابت شد شما می‌توانید با خیال راحت آن را از کامپیوتر جدا کنید. اگر درایو شما مجهز به LED نیست باید مطمئن شوید که قبل از جدا کردن آن هیچ عملیات پشتیبان گیری یا کپی کردنی در پس زمینه در حال انجام نباشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های رایگان آیفون در سال 2020

حتما حالت Quick Removal را در Device Manager فعال کنید

ویندوز 10 به طور پیش فرض درایوهای USB را بهینه سازی می‌کند تا شما بتوانید بدون نیاز به استفاده از آیکون اطلاع رسانی Safely Remove Hardware آنها را به سرعت از دستگاه جدا کنید. این کار با غیرفعال کردن نوشتن کش انجام می‌شود.

نوشتن کش می‌تواند سرعت نوشتن داده روی یک دیسک USB را افزایش دهد، اما همچنین ممکن است باعث شود شما فکر کنید که یک فرآیند نوشتن تکمیل شده است، در حالی که هنوز در پس زمینه در حال اجرا است. از به‌روزرسانی اکتبر 2018 ویندوز 10 (نسخه 1809) این به یک سیاست گذاری پیش فرض تبدیل شده است.

اما ممکن است بنا به دلایلی نوشتن کش در Device Manager فعال شده باشد، بنابراین ابتدا باید مطمئن شوید که این گزینه غیرفعال است. برای انجام این کار، روی دکمه Start کلیک کرده و در کادر جستجو عبارت Device Manager را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید. حالا روی فلش کنار Disk Drives کلیک کرده و از فهرست ظاهر شده روی نام درایو USB اکسترنال خود راست کلیک کنید و بعد از آن از منوی ظاهر شده گزینه Properties را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
با بهترین نرم افزارهای بهینه سازی ویندوز آشنا شوید

زیر تب Policies دکمه رادیویی Quick Removal را در صورتی که از قبل انتخاب نشده است  علامت بزنید و بعد از آن روی دکمه OK کلیک کنید. حالا دیگر می‌توانید هر زمان که این درایو USB در حال خواندن و نوشتن داده نیست بدون غیرفعال کردن آن در ویندوز درایو USB را از کامپیوتر جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *