ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش جستجو حرفه ای در گوگل با استفاده ازچند ترفند ساده

جستجو حرفه ای در گوگل

گوگل پرطرفدارترین موتور جستجو در دنیاست. در ایران هم گوگل رتبه 1 را دارد و روزانه بیش از 20 میلیون جستجو با استفاده از آن انجام می‌شود. جستجو در گوگل شاید بسیار ساده به نظر بی‌آید، اما نکاتی دارد که اگر بدانید واقعا کمک حالتان می‌شوند. برای یادگیری مهارت جستجو حرفه ای در گوگل این مطلب را از دست ندهید.

مصاحبه های استخدامی گوگل بخاطر کرونا لغو شد

جستجو حرفه ای در گوگل

جستجوی عبارات یا کلماتی که آنها را یادمان نمی‌آید

این یکی از کاربردی ترین امکانات گوگل است که شاید بسیاری از افراد از وجود آن بی خبر باشند. درواقع به وسیله این ویژگی شما یک کلمه و یا عباراتی را که در یک جمله فراموش کرده اید، راحت تر به دست خواهید آورد. تنها کافیست تا عبارات مورد نظر را داخل دو علامت نقل قول قرار داده و به جای کلمه فراموش شده، علامت ستاره را قرار دهید.

مثال: ” * به صورت کامل جایگزین فلش در فیسبوک شد ”

جستجو در یک وبسایت خاص

اگر شما قصد دارید تا کلمه یا عباراتی را در یک وبسایت خاصی جستجو نمایید، باید ابتدا عبارت site:addresesite.com را نوشته و سپس کلمه مدنظر را در جلوی آن قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ مجیک بوک پرو 16 آنر رونمایی شد

مثال: site:payatel.com iphone 10s

ماشین حساب

برای استفاده از ماشین حساب گوگل کافیست تا عبارت مدنظر خود را با علائم ریاضی مدنظرتان در قسمت جستجوی گوگل بنویسید و کلید جستجو را فشار دهید.

تبدیل عدد به حروف

یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه‌ای که جستجوگر گوگل در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، تبدیل عدد مدنظر شما به حروف است. به عنوان مثال برای فهمیدن تلفظ و نوع خواندن عدد بزرگی مانند 19999999999 دیگر نیاز نیست تا خودتان را اذیت کنید. کافیست همانند مثال آن را در قسمت جستجوی گوگل نوشته و کلید اینتر را بفشارید.

به دست آوردن جواب سوالات مربوط به هندسه

این کاربرد می تواند برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار مفید باشد. تنها کافیست تا نام شکل هندسی مدنظر خود را پس از کلمه “Solve” بنویسید.

تبدیل واحدهای اندازه گیری به یک دیگر

به کمک جستجوگر گوگل شما قادر ‌خواهید بود تا واحدهای اندازه گیری مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید.

مثال : 1kg to g در این مثال عنوان کرده ایم که 1 کیلوگرم چند گرم می‌باشد.

این مطلب را هم ببینید
ویژگیهای موس گیمینگ خوب چیست؟

تبدیل گوگل به کرنومتر

به کمک گوگل شما اطلاعاتی نظیر زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب و همچنین موقعیت ساعتی یک منطقه خاص را خواهید دانست.

مثال: Sunset in Tehran زمان دقیق غروب آفتاب در تهران را نمایان می‌کند.

Sunrise in Tehran زمان دقیق طلوع آفتاب در تهران را نمایان می‌کند.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا

به واسطه کلمه “Forecast” پس از نوشتن نام منطقه مدنظر شما، اطلاعاتی شامل وضعیت آب و هوایی از آن منطقه را در اختیار شما قرار خواهد گذاشت.

مثال: Tehran forecast

مقایسه غذاها

این قابلیت، امکان مقایسه در بین میزان کالری و سایر عوامل موجود در غذای مورد نظر شما را در اختیار شما قرار خواهد گذاشت. تنها کافیست تا بین نام غذاهای مدنظر خود از عبارت “vs” استفاده نمایید.

یافتن آدرس آی پی دستگاه

اگر قصد دارید تا آدرس آی پی دستگاهی که در حال کار با آن هستید را بیابید، سریعترین راه ممکن استفاده از این ترفند جستجوگر گوگل است. برای یافتن این آدرس کافیست تا در جدول مربوط به جستجوی گوگل، عبارت “IP address” را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *