ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حذف آیکون های هواشناسی از تسکبار ویندوز 10

حذف آیکون های هواشناسی از تسکبار ویندوز 10

یکی از جدیدترین این موارد، اضافه شدن بخش اخبار و علاقمندی ها به قسمت تسکبار یا نوار وظیفه ویندوز 10 است. با فعال شدن این ویژگی، یک آیکون جدید را در تسکبار شاهد هستیم که اطلاعات وضعیت آب و هوا را در اختیارمان قرار می‌دهد و با کلیک بر روی آن، اخبار روز دنیا نمایش داده می‌شود. شاید برخی از کاربران تمایلی به نمایش این بخش در تسکبار سیستم خود نداشته باشند. از این رو میخواهیم نحوه حذف آیکون های هواشناسی از تسکبار ویندوز 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

حذف آیکون های هواشناسی از تسکبار ویندوز 10

ویجت News and Interests از ژوئن سال گذشته برای کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز 10 عرضه شد و زمانی که این ویجت به ویندوز شما اضافه شود، قطعا متوجه آن خواهید شد. چرا که یک ویجت نسبتا بزرگ در تسکبار است و در گوشه سمت راست پائین تکسبار، جایی که ساعت و تاریخ و دیگر آیکون‌های نرم افزارها قرار دارند نمایش داده می شود. با انتخاب این ویجت، علاوه بر اطلاعات هواشناسی و اخبار، اطلاعاتی در مورد ارزش سهام و دیگر موارد نیز در اختیارتان قرار داده می‌شود. این اخبار و اطلاعات هواشناسی بر پایه موتور جستجوی Bing مایکروسافت هستند. برای حذف این ویجت مراحل زیر را انجام دهید:

  • بر روی یک قسمت خالی از تسکبار کلیک راست کنید.
  • از منوی ظاهر شده، گزینه News and Interest را انتخاب کنید و سپس بر روی Turn off در زیر منو کلیک کنید.
این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای write protection فلش مموری

کار تمام شده و به همین راحتی دیگر ویجت هواشناسی و اخبار در تسکبار ویندوز 10 وجود نخواهد داشت. اگر تصمیمتان عوض شد و دوباره قصد داشتید ویجت را برگردانید، مراحل بالا را دوباره تکرار کنید اما در آخرین قدم، گزینه Show Icon and Text را انتخاب کنید. در صورتی که با بزرگ بودن این ویجت مشکل دارید هم می‌توانید گزینه Show Icon Only را انتخاب کنید که فضای کمتری را از نوار وظیفه اشغال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *