ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حذف تاریخچه جستجو در ویندوز 10

حذف تاریخچه جستجو در ویندوز 10

یکی از قابلیت‌های ویندوز 10 ‌جمع‌آوری و ذخیره تاریخچه فعالیت‌های کاربر است. این داده‌ها شامل تاریخچه جستجوها ، اطلاعات مکانی کاربر و… می‌شود. به گفته مایکروسافت این اطلاعات برای نمایش محتوای مناسب کاربر ‌جمع‌آوری می‌شود. به این ترتیب، هر فعالیتی که در ویندوز 10 انجام می‌دهید، در مکانی ثبت خواهند شد. البته خوشبختانه مایکروسافت برای راه‌حلی برای مشاهده و حذف هیستوری در ویندوز 10 در نظر گرفته است. اگر می خواهید نحوه حذف تاریخچه جستجو در ویندوز 10 را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

حذف تاریخچه جستجو در ویندوز 10

ابتداء برای اینکه تب سرچ در نوار بالای پنجره فایل اکسپلورر نمایان شود در فیلد مخصوص سرچ در فایل اکسپلورر File Explorer کلیک کرده و کلمه ای را سرچ کنید. حالا می بینید که کنار تب View تب دیگری با نام Search ظاهر شد.

  • از تب Search روی گزینه Recent Searches کلیک کنید.
  • گزینه های جستجو شده را میبینید، از پایین منو روی گزینه Clear Search History کلیک کنید.
  • با این کار تمام تاریخچه جستجوهای شما حذف خواهند شد و اگر دوباره کلمه ای را سرچ کنید باز مشاهده خواهید و هر وقت خواستید می توانید تاریخچه را پاک کنید. اما اگر می خواهید کلا این ویژگی را غیر فعالش کنید که تاریخچه ای از کلمات سرچ شده ثبت نشود مراحل زیر را انجام دهید.
این مطلب را هم ببینید
چگونه یک فایل PDF را درون ورد قرار دهیم؟

غیر فعال کردن تاریخچه سرچ

اگر می خواهید کاری کنید که کلا هیچ چیزی بعد از سرچ ثبت نشود و در واقع کلمات جستجو شده در ویندوز وقتی در نوار سرچ کلیک می کنید نمایش داده نشوند باید از Group Policy کمک بگیرید. برای اجرای دستور پنجره Run را باز کنید و دستور gpedit.msc را نوشته و اینتر بزنید. البته می توانید Group Policy یا Edit Group Policy را در نوار سرچ تسکبار وارد کرده و از این طریق پیداش کنید.

در پنجره باز شده به مسیر زیر بروید؛

User Configuration > Administrative Templates > Windows Components > File Explorer

حالا روی گزینه File Explorer دابل کلیک کنید. در سمت راست دنبال عبارت Turn off display of recent search entries in the File Explorer search box بگردید. برای پیدا کردن سریعتر می توانید از بالای روی کلمه Settings کلیک کنید تا طبق حروف چیده شوند. بعد از اینکه گزینه مورد نظر را پیدا کردید روی آن دابل کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش دسته بندی تب ها در گوگل کروم

3 دیدگاه در “آموزش حذف تاریخچه جستجو در ویندوز 10

  1. هموطن گفت:

    سپاس❤❤❤❤🌷

    1. payatel گفت:

      خوشحالیم که مطلب مفید بوده🌷

  2. یادگیری کامل شیمی گفت:

    یادگیری شیمی ،شیمی،مواد شیمی،عناصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *