مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

آموزش تغییر ابعاد فیلم در کامپیوتر

تغییر ابعاد فیلم در کامپیوتر

شاید برخی اوقات نیاز داشته باشیم به جای اندازه واکنش‌گرا اندازه ثابتی برای ویدئو تعیین کنیم. بنابراین اگر به هر دلیلی قصد تغییر ابعاد فیلم در کامپیوتر را دارید ، توصیه می کنیم این مطلب را ا دست ندهید تا روش های انجام آن را یاد بگیرید.

تغییر ابعاد فیلم در کامپیوتر

استفاده از برنامه HandBrake

یکی از بهترین برنامه های محبوب برای کامپیوتر جهت تغییرات روی فایل های ویدیویی از تغییر نرخ فریم ها و فرمت ها گرفته تا ادغام فایل زیرنویس و افزودن فیلترها و تغییر کیفیت، می باشد. یک نرم افزار اوپن سورس بوده و به همین خاطر رایگان می باشد و حجم کمی هم دارد. با سیستم عامل های مختلفی مانند ویندوز و مک و لینوکس و غیره سازگاری دارد.

برنامه را نصب و اجرا کنید.  به روی کلید Open Source کلیک کنید و فایل ویدیویی خود را انتخاب کنید. بعد از افزودن ویدیو به برنامه به تب Dimensions بروید جایی که در واقع می توانید طول Height و عرض Width ویدیو را تنظیم کنید یا اینکه عرض را تغییر دهید و به نسبت آن طول خودکار تنظیم شود. کار دیگری لازم نیست انجام دهید حالا فقط روی کلید Start Encode کلیک کنید تا نسخه جدیدی از ویدیو دریافت نمایید. در آخر می توانید ویدیوی ریسایز شده را در مسیری که در فیلد Save As ظاهر می شود، پیدا کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل ورد به عکس بصورت گام به گام

استفاده از VLC

بعد از اجرای وی ال سی روی کامپیوتر، از نوار ابزارها به روی منوی Media کلیک کرده و گزینه Open Capture Device را انتخاب کنید و در پنجره باز شده به تب فایل File رفته و Add را بزنید جهت افزون فایل ویدیوی مورد نظری که می خواهید ابعاد آن را تغییردهید. بعد از آن روی کلید Play زده و از منوی باز شده Convert را انتخاب کنید.

در پنجره Convert ، از بخش Destination روی Browse کلیک کرده و مکان ذخیره سازی فایل را مشخص کنید. بعد از این فرایند روی آیکون تنظیمات که با تصویر آچار مشخص شده در کنار منوی Profile کلیک کرده تا پنجره جدیدی باز شود. حالا به تب Video Codec و سپس Resolution بروید و از Frame size ابعاد ویدیو را تعیین کنید. در آخر روی کلید سیو Save بزنید.

این مطلب را هم ببینید
بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت

استفاده از ابزارهای ویرایش آنلاین

اگر دوست ندارید نرم افزاری روی کامپیوتر نصب کنید می توانید از ابزارهای آنلاین تغییر سایز ویدیو استفاده کنید. ابزارهای زیادی در سطح اینترنت برای این کار وجود دارد که با مرورگر می توانید به آنها دسترسی داشته باشید خیلی از ابزارها نیز رایگان ارائه می شود. در بین آنها ما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • Clideo Video Resizer
  • EzGIF Resize Video
  • WonderShare Resize Video

2 دیدگاه در “آموزش تغییر ابعاد فیلم در کامپیوتر

  1. رضا گفت:

    خیلی ممنونم از پست مفیدتون خیلی کارم راه افتاد

    1. payatel گفت:

      سلام
      خوشحالیم که مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *