ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل کپی و پیست در ویندوز

رفع مشکل کپی و پیست

کپی و پیست کردن یکی از ضروریات کاربری ویندوز و هر سیستم عامل دیگری است. سریع ترین و ساده ترین روشی که می توانید در ویندوز برای کپی و پیست استفاده کنید از طریق دکمه های میانبر صفحه کلید است که به کمک می کند سریعتر کار کنید. این دکمه شامل Ctrl + C برای کپی و Ctrl + V برای پیست است. گاهی ممکن است این عملیات بنابر دلایل مختلفی دچار مشکل شده و به درستی انجام نشود. برای رفع مشکل کپی و پیست در ویندوز این مطلب را تا انتها بخوانید.

روش های رفع مشکل کپی و پیست در ویندوز

آپدیت ویندوز

برخی از مشکلات و باگ های خاص سیستم می تواند مانع از کار کردن کپی و پیست شود. می توانید آنها را با به روز رسانی ویندوز رفع کنید، زیرا مایکروسافت به طور مداوم به روز رسانی های جدید را برای عملکردهای مهم ارائه می کند. برای انجام این کار طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • روی Start کلیک کنید و Settings -> Update & Security را انتخاب کنید.
  • روی “Check for updates” کلیک کنید. ویندوز برای به روز رسانی های جدید جستجو می کند و سپس آن را دانلود کرده و زمانی که شما کامپیوتر خود را ری استارت کنید این به روز رسانی ها  نصب می شوند.
این مطلب را هم ببینید
بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2019

غیر فعال کردن موقت آنتی ویروس

از آنجایی که آنتی ویروس ها جزء مهمی از یک سیستم عامل هستند، مخصوصا این روزها که ویروس های زیادی در اینترنت منتشر شده اند اما به هر حال گاهی هم مشکلاتی را به وجود می آورند از جمله تاثیر گذاشتن روی خصوصیت کپی و پیست. بنابراین توصیه می شود آنتی ویروس خود را موقتا غیر فعال نمایید.

به طور کلی برای غیر فعال کردن آنتی ویروس ها معمولا باید از طریق نوار وظیفه رابط کاربری آن را باز کرده برای این کار می توانید روی آیکون آن راست کلیک کنید در بیشتر آنتی ویروس ها گزینه Disable را خواهید دید. با زدن این گزینه می توانید آنتی ویروس را غیر فعال نمایید اگر مشکل رفع شد پس باید از یک آنتی ویروس دیگر استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
مک بوک پرو 13 اینچ 2020 اپل با پردازنده نسل دهم اینتل معرفی شد

اجرا Check Disk Utility

برنامه های فاسد و فایل های خراب در ویندوز میتواند از دلایلی دیگر این مشکلات باشد بنابر این باید با دستور chkdsk این فایل ها و برنامه های فاسد را تعمیر یا بازسازی کنید.

  • به This PC بروید.
  • بر روی درایو C راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
  • به تب Tools بروید.
  • دکمه Check را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *