ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حذف مرورگر مایکروسافت اج از ویندوز 10

حذف مرورگر مایکروسافت اج از ویندوز 10

ویندوز ۱۰ مایکروسافت به‌صورت پیش‌فرض با مرورگر اج (Microsoft Edge) منتشر می‌شود و بنطر می رسد ردموندی‌ها اجازه‌ی حذف این مرورگر را به کاربران نمی‌دهند. اما در این بخش می خواهیم نحوه حذف مرورگر مایکروسافت اج از ویندوز 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

حذف مرورگر مایکروسافت اج از ویندوز 10

Command Prompt را به عنوان ادمین اجرا کنید.

اولین قدم آن است که بر روی کامپیوتر خود، Command Prompt را به عنوان ادمین اجرا کنید. برای این کار کافیست Command Prompt را در باکس جستجوی کنار منوی استارت وارد کنید. حالا Run as Administrator را بزنید. لازم است برای این کار حتما از Command Prompt استفاده کنید چرا که PowerShell برای این کار جواب نمی‌دهد.

حذف مایکروسافت اج از ویندوز 10

این کار در Command Prompt در دو مرحله انجام می شود. ابتدا لازم است مسیر درست پوشه مرورگر در ویندوز را با آدرس صحیح وارد ترمینال کنید. برای این کار دستور زیر را عینا وارد ترمینال کنید:

cd %PROGRAMFILES(X86)%\Microsoft\Edge\Application\xx\Installer

توجه کنید به جای قسمت xx، عدد نسخه اج که در حال حاضر روی ویندوز شما نصب است را باید جایگزین کنید. برای کسب این اطلاعات، در تنظیمات مرورگر اج وارد قسمت About شوید. سپس دستور زیر را وارد کنید:

setup --uninstall --force-uninstall --system-level

در اینجا ریستارتی صورت نمی‌گیرد. مایکروسافت اج از سیستم عامل شما حذف می‌شود اما ممکن است هنوز داخل منوی استارت شما رویت شود. اما قادر به اجرای آن نخواهید بود و همچنین دیگر سیستم عامل در زمان استفاده از مرورگرهای دیگر، پیشنهاد به اتفاده از مایکروسافت اج نخواهد داد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین کیس کامپیوترهای حرفه ای

جلوگیری از نصب مجدد خودکار مایکروسافت اج

با دریافت بروزرسانی‌های جدید ویندوز 10، مجددا شاهد نصب دوباره مایکروسافت اج بر روی سیستم عامل خواهید بود. در صورتی که ریسک دستکاری رجیستری ویندوز را به جان بخرید می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. برای این کار در قسمت جستجوی ویندوز، عبارت Regedit را تایپ کنید و اینتر بزنید و وارد مسیر زیر شوید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft

بر روی پوشه مایکروسافت، کلیک راست کنید و سپس Key و بعد Key را انتخاب کنید. نام کلیک جدید را Edge Update بگذارید و سپس روی آن کلیک راست کنید. New را زده و DWORD (32-bit) Value را زده و اسم آن را DoNotUpdateToEdgeWithChromium بگذارید. پس از ساخت کلید، روی آن دبل کلیک کرده و مقدار آن را به 1 تغییر دهید. OK را انتخاب کرده و رجیستری را ببندید. از این پس دیگر اج به طور خودکار روی سیستم شما نصب نخواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request در مرورگرها

1 دیدگاه در “آموزش حذف مرورگر مایکروسافت اج از ویندوز 10

  1. سعید گفت:

    درود بر شما
    از شما ممنونم بابت این آموزش. من همه مراحل رو انجام دادم اما باز این نرم افزار هر چند روز یه بار نصب میشه. عین یکجور کنه شده که انگار هیچ جوره نمیشه از شرش رها شد 😐
    هر چند روزی نزدیک 1 گیگ از حجم اینترنتمو تلف میکنه و ایضاً پهنای باندم رو هم اشغال میکنه :/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *