آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

ترفندهای گرفتن عکس سلفی که باید بدانید

ترفندهای گرفتن عکس سلفی

امروزه سلفی گرفتن را می توان نوعی اعتیاد محسوب کرد. اگر شما هم از علاقمندان این سبک عکاسی هستید، با ما همراه باشید تا ترفندهای گرفتن عکس سلفی را یاد بگیرید.

ترفندهای گرفتن عکس سلفی

نور یکدست و نرم بهترین نور برای سلفی گرفتن است

اگر در فضای باز می‌خواهید سلفی بگیرید، زاویه‌ای را انتخاب کنید که خورشید در پشت موبایل قرار بگیرد و چهره‌ها نور بدون سایه داشته باشند. اگر هوا ابری باشد که نور بهتری دارید وگرنه نور مستقیم باعث می‌‌شود چشم‌های شما بسته شود که عکس را خراب می‌کند. پس در کل سعی کنید بیشترین استفاده را از نور خورشید در فضای باز داشته باشید اما مواظب هم باشید که نور مستقیم چهره شما را پر از سایه نکنه یا چشم‌ها بسته نشود.

اگر هم در فضای بسته می‌خواهید سلفی بگیرید، بهتر از به جای فلاش عکاسی، از نورهای ثابت مثل سافت باکس یا نور رینگ لایت استفاده کنید. چون فلاش نور تیز دارد اما سافت باکس و رینگ لایت نور نرم دارند. اگر هم هیچکدام از این دو وسیله نورپردازی را ندارید، می‌توانید جلوی پنجره‌ای که نورگیر است سلفی بگیرید یا حتی می‌توانید از چراغ مطالعه یا هر نوع چراغ دیگری که نور نرمی دارد استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
تجهیزات ضروری برای شروع عکاسی را بشناسید

دست‌‌ها را کامل دراز کنید و موبایل را بالاتر از سرتان بگیرید

سلفی‌های حرفه‌ای زیبایی که می‌بینید معمولا فاصله دوربین با چهره زیاد است و مهم‌تر این که دوربین زاویه از بالا به پایین و زاویه حدود ۲۵ درجه دارد. وقتی دوربین به صورت نزدیک باشد، به دلایل فنی عکس شما با چهره واقعی تفاوت خواهد داشت. همیشه هم حواستان باشد که دوربین را کمی بالاتر از خودتان بگیرید چون این زاویه تصویر بهتری دارد. کافی است چند سلفی از زاویه پایین و چندتا از زاویه بالا بگیرید و این دو زاویه را مقایسه کنید.

به دوربین موبایل نگاه کنید و کمی به سر زاویه دهید

مستقیم گرفتن دوربین جلوی چهره عکس‌های شما را کلیشه‌ای و غیرجذاب می‌کند. در عوض بهتر است کمی سر را به راست یا چپ خم کنید و بعد به لنز دوربین بدون تکان داد سر و فقط با حرکت دادن چشم‌ها نگاه کنید.

این مطلب را هم ببینید
مهم ترین نکات عکاسی از محصول برای سایت

لبخند بزنید و چشم‌ها را بازتر کنید

چهره جدی و بدون لبخند حالت مناسبی برای سلفی گرفتن نیست. شاید موقع گرفتن عکس پرتره جدی بودن چهره عکس شما را زیبا کند اما به احتما زیاد قرار است عکس سلفی شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. پس لبخند بزنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *