بازی و سرگرمی

ترفندهای بهینه کردن بازیهای جدید برای سیستم های ضعیف

بهینه کردن بازیهای جدید برای سیستم های ضعیف

دنیای بازیهای ویدیویی همواره در حال پیشرفت است و هر روز بازی های جذاب تری به بازار می آیند. اما بیشتر این بازی های حجم زیادی داشته و متناسب با سخت افزارهای جدید ساخته می شوند. در این بخش می خواهیم روش هایی جهت بهینه کردن بازیهای جدید برای سیستم های ضعیف به شما عزیزان آموزش دهیم.

بهینه کردن بازیهای جدید برای سیستم های ضعیف

از نصب و آپدیت بودن درایورها مطمئن شوید

بهره‌مندی کامل از یک قطعه سخت افزاری بدون نصب بودن درایورها و نرم افزارهای مربوطه ممکن نیست. درایورها در واقع مترجمانی هستند که امکان تعامل بین سخت افزار و نرم افزارها را برای کامپیوتر فراهم می‌کنند. از این رو لازم پیش از شروع هرکاری اقدام به نصب و بروز رسانی درایورهای سیستم خود کنید.

برای نصب و آپدیت درایورهای کامپیوتر روش‌های متعددی وجود دارد. در مورد لپ‌تاپ‌ها تنها کافیست مدل یا شماره سریال آن را در سایت سازنده جستجو کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به device manager ویندوز به صورت دستی اقدام به نصب و بروز رسانی آن‌ها کنید.

نرم افزارهای پس زمینه را محدود کنید

همان طور که می‌دانید کامپیوتر شما یک ماشین مالتی تسک است. و در لحظه صدها برنامه در پس زمینه در حال اجرا هستند. برخط بودن این برنامه‌ها بخشی از توان سخت افزار شما را اشغال می‌کند و مانع از بهره مندی کامل آن هنگام بازی می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌شود هنگام اجرای بازی‌ها این نرم افزارهای مازاد را ببندید. برای اینکار می‌توانید به صورت دستی از طرق Task Manager ویندوز اقدام کنید یا به صورت ساده‌تر از نرم افزارهای بهینه ساز کمک بگیرید. در ویندوز ده شما همچنین می‌توانید با جستوی عبارت «background apps» در نوار جستجو به این بخش رفته و نرم افزارهای غیرضروری پس زمینه را غیر فعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Shadowgun War Games

تنظیمات گرفیکی بازی‌ها را تغییر دهید

احتمالا ساده‌ترین و یکی از کارآمدترین روش‌ها تغییر تنظیمات گرافیکی بازی‌هاست. بسیاری از بازی‌ها به صورت پیش فرض برروی تنظیمات متوسط یا بالا اجرا می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات (Setting) هر بازی اقدام به تغییر این پیش فرض‌ها کنید. البته توجه داشته باشید که مسیر و میزان دسترسی برای تغییر این تنظیمات در هر بازی متفاوت خواهد بود. پس از یافتن مسیر این بخش بایستی تنظیمات گرافیکی را روی کم‌ترین حالت (Low) قرار دهید. گاهی اوقات لازم است برخی ویژگی‌ها نظیر قابلیت ری تریسینگ را نیز خاموش کنید.

رزولوشن را کاهش دهید

یکی از روش‌ها کارآمد برای اجرای بازی سنگینی که روی سیستم شما با لگ اجرا می‌شوند کاهش رزولوشن کامپیوتر است. در تنظیمات ویندوز و در بخش Display شما می‌توانید رزولوشن سیستم خود را متناسب با کیفیت بازی کاهش دهید. بدین صورت با حداقل افت گرافیکی امکان تجربه قابل قبولی از بازی برایتان فراهم شود.

باطری‌های لپ‌تاپ روی عملکرد بالا تنطیم کنید

در بسیاری از لپ‌تاپ‌های جدید به منظور افزایش عمر باطری، از تمامی توان قطعات استفاده نمی‌شود. برای مثال برخی لپ‌تاپ‌های گیمینگ به دو پردازنده گرافیکی مجهزند که در حالت عادی از کارت گرافیک اصلی استفاده نمی‌کنند. به این منظور و همچنین بهره مندی هرچه بیشتر از پکیج لپ‌تاپ لازم است تا هنگام بازی، آن را به برق متصل کرده و تنظیمات باطری را روی high performance بگذارید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین بازی های اکشن 2020 را بشناسید

سخت افزار خود را اورکلاک کنید

همان طور که می‌دانید به صورت پیش فرض و به منظور افزایش عمر سخت افزار، این قطعات از تمام توان خود برای اجرای بازی‌ها استفاده نمی‌کنند. اورکلاک روشی است که به ما اجازه می‌دهد با اعمال تغییراتی در پردازنده مرکزی، کارت گرافیک و رم از آن‌ها بهره بیشتر از انتظار سازنده ببریم.

بازی‌ها را روی SSD اجرا کنید

SSD مخفف (Solid State Disk)، نوعی حافظه است که از سرعت خواندن و نوشتن بیشتری نسبت به هارد دیسک‌های دیگر برخوردار است. SSD که با نام «درایو حالت جامد» نیز معادل‌سازی شده، نوعی درایو برای ذخیره‌سازی اطلاعات است که بر پایه حافظه فلش و مشابه با مموری موبایل طراحی شده است. سرعت بالای این حافظه‌ها موجب محبوبیت آن‌ها شده است اما قیمت بالایشان همچنان مانع از جایگزینی کامل آن با هارد دیسک‌های قدیمی است. تهیه یک SSD با حجم پایین می‌تواند یک به روز رسانی عالی برا سخت افزار یا لپ‌تاپ شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *