ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حذف نصب بروزرسانی May 2020 Update ویندوز 10

حذف نصب بروزرسانی May 2020 Update ویندوز 10

در ویندوز 10 آپدیت های لازم به صورت خودکار نصب می‌شوند. اما گاهی اوقات این آپدیت‌ها در سیستم مشکل ایجاد می‌کنند و لازم است حذف شوند. در جدیدترین نسخه این سیستم عامل نیز باگ هایی گزارش شده است. پس اگر تصمیم به حذف نصب بروزرسانی May 2020 Update ویندوز 10 دارید ، این مطلب را از دست ندهید.

حذف نصب بروزرسانی May 2020 Update ویندوز 10

ابتدا به قسمت Settings مراجعه کنید. برای یافتن گزینه مورد نظر به مسیر Settings > Update & Security > Recovery بروید. در زیر قسمت Go back to the previous version of Windows 10 گزینه Get Started را کلیک کنید تا پنجره عملیاتی کار ظاهر شود. در صورتی که این گزینه برای شما وجود ندارد، بدین معناست که فایل‌های نسخه قبلی پاک شده‌اند. بنابراین امکان بازگشت به نسخه قبل وجود ندارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل باز نشدن فایل اکسل

حذف نصب بروزرسانی از طریق منوی ریکاوری

گاهش پیش می آید که بنابر دلایلی ، کاربر نمی تواند وارد محیط ویندوز شود و با مشکلاتی مانند صفحه مرگ آبی روبرو می‌شود و سیستم به طور عادی بوت نمی شود یا دائما کرش و فریز می‌کند. در اینگونه مواقع باید از طریق منوی ریکاوری آپدیت جدید را حذف کنید.

برای دسترسی به این بخش کلیک Shift را نگه دارید و از منوی استارت یا صفحه آغازین ویندوز 10، کامپیوتر را ریستارت کنید. ضمن اینکه خود ویندوز در مواقع عدم بوت به صورت نرمال، به طور خودکار ورود به محیط ریکاوری را به کاربر پیشنهاد می‌کند. همچنین می‌توانید بوت کردن از طریق فلش USB ریکاوری را نیز برای دسترسی به این منو امتحان کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های رستوران یاب در ایران

بعد از ورود به محیط ریکاوری، روی Troubleshoot برای دسترسی به گزینه‌های عیب یابی کلیک کنید.

در پنجره بعدی گزینه Advanced Options را انتخاب کنید.

در این مرحله گزینه Reset This PC را مشاهده خواهید کرد که کل ویندوز را مجددا نصب می‌کند. از این گزینه در زمانی که امکان حذف نصب آپدیت وجود ندارد نیز می‌توان استفاده کرد. توجه کنید این گزینه هیچ یک از فایل‌های شخصی را حذف نمی‌کند اما نرم افزارها همگی پاک می‌شوند.

برای این کار گزینه Uninstall Updates را به منظور حذف نصب جدیدترین بروزرسانی نصب شده یعنی May 2020 Update انتخاب کنید. سپس گزینه Uninstall Latest feature update را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *